کاربر:امیر فراهانی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

ٱللَّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ

زیارت وارث

سلام امیر فراهانی هستم متولد 1377 در تهران _ ساکن تهران دانشجوی ارشد روانشناسی از دانشگاه آزاد تهران مرکز هستم. اصالتا از روستای خلت آباد در استان مرکزی و از سادات آنجا هستم که نسبم به امام سجاد (ع) می‌رسد. محور علایق من در ویکی پدیا در حوزه تخصصیم یعنی روانشناسی و مباحث مذهبی میباشد.

داستانی از دین و ایمان[ویرایش]

تقویت ایمان و اعتقاداتم نقطه عطفی در زندگی دنیوی من بود
تقویت ایمان و اعتقاداتم نقطه عطفی در زندگی دنیوی من بود؛ من از یک خانواده مذهبی با پیشینه سادات می آمدم اما چون در شهر بزرگی متولد و بزرگ شده بودم به مرور با بالا رفتم سنم و آشنایییم با جامعه و رسانه ها و اینترنت، این ها اعتقادات و ایمان من را به مرور سست کردند تا جایی که حتی نماز، دعا و یاد خدا را فراموش کردم و به آشفتگی و پوچی و بی هدفی در زندگیم رسیدم و حتی در لبه پرتگاه اعتیاد هم قرار گرفتم. من معتقدم که فضای اینترنت و جامعه (همنشین بد) مهمترین عامل این واقعه برای من بود، این اتفاق عواقب بسیار بدی برای من داشت به حدی که آسیب های جبران ناپذیری از این واقعه خوردم که آثار آن تا اکنون باقیست و همچنان روی زندگی من اثر میگذارد. این ادامه داشت تا جایی که خدا لطفش را شامل حالم کرد و من توسط نیرویی هدایت شدم و از آن راه نادرست به راه خدا و نور هستی هدایت شدم، من به معنای واقعی دین و خدا را درک کردم، معنای خداپرستی و عبادت را درک کردم و به معنای امداد غیبی رسیدم و این بود که زندگی من را متحول ساخت، از آن زمان بود که خدا بی دریغ خوان نعمت هایش را بر من گستراند و هرلحظه نعمتی بر من نازل شد من در هر لحظه خدا را حس کردم و از او سپاسگزاری کردم همینطور بود که خدا هم از من با نعمت های بی دریغ و گرانبهایش از من سپاسگزاری کرد و به من چیزهایی داد که نه گوشی شنیده نه چشمی دیده و نه کسی تجربه کرده است. راه این قرابت به خدای باریتعالی برای من از راه دین بود، دین راه و روش نزدیکی به خدا را می آموزد ....

از تاثیرات اعتقاد راسخ به خدا[ویرایش]

از تاثیرات ایمان قلبی به خدا، شجاعت و بی باکی است، وقتی انسانی به خدا بی اعتقاد باشد احساس پوچی و بی پشتوانه بودن میکند بنابراین چنین شخصی ترسو میشود و این روی زندگی او تاثیر میگذارد، در حالی که شخصی که ایمان قلبی به خدا دارد میداند که همه نیروهای طبیعت پشتیبان او و تحت فرمان خدا هستند و بی اذن خدا برگی از شاخه نمی افتد، بنابراین چنین شخصی بی باک و جسور است و از چیزی در این دنیای فانی نمی هراسد.