آبنبات هل‌دار

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از کتاب آبنبات هلدار)
آبنبات هل‌دار
نویسنده(ها)مهرداد صدقی
کشورتهران
زبانفارسی
موضوع(ها)رمان
ناشرانتشارات سوره مهر
تاریخ نشر
۱۳۹۵
شمار صفحات۴۱۱
شابکشابک ‎۹۷۸۶۰۱۷۵۵۱۶۳

آبنبات هلدار، داستانی طنز دربارهٔ یک خانوادهٔ بجنوردی قشر متوسط جامعه اما با اتفاقاتی غیر عادی و طنز می باشد که نوشته مهرداد صدقی است. این کتاب در شهریور سال ۱۳۹۵ چاپ شده‌است. راوی داستان محسن، پسری نوجوانی است برادر او قرار است به جبهه برود. یکی از ویژگی‌های برجسته این کتاب، روایت فضای پشت جبهه هاست. این داستان برای کسانی که از دهه ۶۰ خاطره دارند و دوستداران داستان‌های کمدی لذت بخش خواهد بود. محسن، راوی داستان، که پسری بسیار بازیگوش و پرشیطنت است و همیشه خرابکاری می کند و همین باعث ایجاد اتقاقات کمدی می شود ، از روزگاری می‌گوید که مردم با مسائل ساده شادی‌های بزرگی می‌آفریدند، مثلِ اولین تجربه رفتن به سینما؛ دیدنِ اولین تلویزیون رنگی؛ تجربه حضورِ نخستین خوراکی‌های تازه و جدید در خانه مردم.

نسخه صوتی این اثر با صداپیشگی میرطاهر مظلومی منتشر شد. [۱][۲][۳][۴][۵][۶][۷][۸]

دومین کتاب از این مجموعه با عنوان آبنبات پسته‌ای در نشر چرخ و فلک منتشر شد [نیازمند منبع] عنوان سومین مجموعه نیز آبنبات دارچینی است. مجلد چهارم هم آبنبات نارگیلی نام دارد.[نیازمند منبع]

به نوشته سايت خبرنگاران جوان، اين كتاب در نمايشگاه مجازي كتاب كه در بهمن سال 1400 برگزار شد، جزء كتابهاي پرفروش بوده است. [۹]

و همچنین قرار است توسط فیلم و سریال سوره سریال آن هم ساخته شود ( سال ۱۴۰۳ کلید میخورد )

منابع[ویرایش]

  1. «آبنبات هل دار | انتشارات سوره مهر». sooremehr.ir. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۳-۲۹.
  2. «"آبنبات هل‌دار" منتشر شد». خبرگزاری ایلنا. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۳-۲۹.
  3. «نگاهی به رمان «آبنبات هل‌دار» نویسنده «مهرداد صدقی»؛ «محمود خلیلی» / اختصاصی چوک». www.chouk.ir. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۳-۲۹.
  4. «مسابقات کتابخوانی یارکتاب | معرفی کتاب آبنبات هل دار نوشته مهرداد صدقی». yarketab.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۳-۲۹.
  5. «کام شیرین کتاب‌خوانان با توزیع دوباره "آبنبات هل‌دار"- اخبار ادبیات و نشر - اخبار فرهنگی تسنیم | Tasnim». خبرگزاری تسنیم | Tasnim. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۳-۲۹.
  6. «بخش‌های خواندنی کتاب «آب‌نبات هل‌دار»». خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency. ۲۰۱۶-۰۹-۲۳. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۳-۲۹.
  7. ««آبنیات هلدار» بخوانید و بخندید». www.yjc.ir. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۳-۲۹.
  8. shirintanz (۲۰۱۴-۱۰-۰۴). «جلسه نقد و بررسی «آبنبات هل دار» نوشتهٔ مهرداد صدقی». پایگاه خبری شیرین طنز. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۳-۲۹.
  9. «کدام آثار در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران پرفروش شدند؟».[پیوند مرده]