پل آلما

مختصات: ۴۸°۵۱′۴۸٫۶۸″ شمالی ۰۲°۱۸′۰۶٫۵۸″ شرقی / ۴۸٫۸۶۳۵۲۲۲°شمالی ۲٫۳۰۱۸۲۷۸°شرقی / 48.8635222; 2.3018278
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از پل الما)
پل الما
پل المادر شب
پل المادر شب
نام رسمی Pont de l'Alma
مکان پاریس - فرانسه
محل قرار گیری رود سن
سبک قوس
درازا ۱۵۳ متر
عرض ۴۲ متر
شروع ساخت ۲۰ سپتامبر ۱۸۵۴
اتمام ۲ اوریل ۱۸۵۶

پل الما یک پل به سبک قوس در پاریس است که از روی رود سن عبور می‌کند و به بزرگداشت نبر الما در طول جنگ کریمه که در ان اتحاد فرانسه و انگلیس پیروزی بر ارتش روسیه در تاریخ ۲۰ سپتامبر ۱۸۵۴ بدست آورد نامگذاری شد.

ساخت[ویرایش]

ساخت و ساز اولیه پل بین سال‌های ۱۸۵۴ و ۱۸۵۶ صورت گرفت و در ۲ اوریل ۱۸۵۶ توسط ناپلئون سوم افتتاح شد. در آن زمان هر ۴ مجسمه ان توسط اگوست ارنائود ساخته شد.

مجسمه Zouave و اندازه گیری سطح اب[ویرایش]

مجسمه Zouave

برای پاریسی‌ها مجسمه Zouave از گذشته‌های دور وسیله سنجش سطح آب بود. به این صورت که هروقت آب به چکمه‌های او می‌رسید وضعیت عادی بود. هر وقت به زانوان او می‌رسید زنگ خطری محسوب می‌شد و سریعاً دریچه‌های سد بسته می‌شدند. در سیل سال ۱۹۱۰ آب به شانه مجسمه رسیده بود.

باز سازی[ویرایش]

پل در سال ۱۹۷۰ و ۱۹۷۴ تحت بازسازی کامل قرار گرفت. عرض پل برای عبور اتوموبیل‌ها کافی نبود علاوه بر این به مرور زمان پل ۸۰ سانتی متر فروکش کرده بود. پس از بازسازی تنها، مجسمه Zouave حفظ شد.

مرگ دایانا شاهدخت ولز[ویرایش]

تونل الما

پل الما در نهایت به تونل الما ختم می‌شود که در ان پرنسس دایانا و نامزدش دودی الفاید در یک تصادف شدید رانندگی در ۳۱ اوت ۱۹۹۷ درگذشتند. شعله آزادی در شمال پل به بنای یاد بود غیر رسمی پرنسس دایانا تبدیل شده‌است.

مشخصات فنی[ویرایش]

پل الما به طول ۱۵۳ متر(۵۰۲ فوت) و عرض ۴۲ متر(۱۳۸ فوت) است. این پل توسط Paul-Martin Gallocher de Lagalisserie طراحی شده‌است.

راه های دسترسی[ویرایش]

در کنار ایستگاه مترو alma Marceau

محل[ویرایش]

محل پل بر روی رود سن:

منابع[ویرایش]