پرونده:محمدرضا حسینا.jpg

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

پروندهٔ اصلی(۳٬۳۶۵ × ۳٬۳۶۴ پیکسل، اندازهٔ پرونده: ۲٫۱۶ مگابایت، نوع MIME پرونده: image/jpeg)

نام و نام خانوادگی: محمدرضا حسینا

تاریخ تولد: 1372/05/18

محل تولد: مشهد

تحصیلات: مدیریت حرفه ای کسب و کار MBA

محل تحصیلات: کالج دانشگاه فردوسی مشهد

نام فرزندها: معین

نام و نام خانوادگی والدین: احمد حسینا / مریم رضاپور

نام و نام خانوادگی برادر: علیرضا حسینا

آدرس وب سایت شخصی محمدرضا حسینا: https://hosseina.ir


عنوان های کاری:

  • رئیس مجمع فعالین اقتصادی کشور
  • عضو هیئت مدیره کانون کارآفرینان جوان
  • عضو اتاق بازرگانی ای ران و ترکمنستان
  • رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت صنعتی شهنور شمس
  • رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری شمس
  • رئیس هیئت مدیره شرکت صنعتی پیچگام شرق
  • رئیس هیئت مدیره شرکت صنعتی شمس موتور
  • رئیس هیئت مدیره هلدینگ بازرگانی صارش


محمدرضا حسینا (Mohammad Reza Hosseina؛ زاده 18 مرداد ماه 1372 در مشهد ) بازرگان و کارآفرین ایرانی، رئیس مجمع فعالین اقتصادی کشور، کارآفرین جوان نمونه سال 1400 ،عضو هیأت مدیره کانون کارآفرینان جوان، عضو اتاق بازرگانی ایران و ترکمنستان و رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری شمس می باشد. حسینا از کودکی با عالقه و پشتکار فراوانی که داشت، از ساخت تزئینات چوبی دست ساز شروع کرده و از دستفروشی به کارخانه داری رسید.

وی اکنون رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت صنعتی شهنور شمس واقع در شهرک صنعتی چناران در استان خراسان رضوی، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان صنایع روشنایی المپ و چراغ LED در ایران بوده و همچنین ریاست هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری شمس و چندین شرکت تولیدی و صنعتی دیگر را بر عهده دارد. ایشان 12 سال در زمینه واردات مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی فعال بوده و با روشن بینی و دوراندیشی به تولید تجهیزات روشنایی روی آورد.

محمدرضا حسینا مدیرعامل شرکت بازرگانی صارش، یکی از بزرگترین واردکنندگان ماشین آلات صنعتی بوده و عملکرد وی موجب اعتماد بسیاری از فعالین اقتصادی دولتی و خصوصی شده است.

همچنین وی در یک پروژ ه ملی، اقدام به احداث اولین کارخانه تولید "خودروی برقی" در ایران نموده که تا سال 1403 به بهره برداری خواهد رسید. این پروژه عظیم ملی موجب ایجاد اشتغال برای بیش از 3000 نفر از جوانان ایرانی شده و می تواند نقش مثبت و باارزشی در زمینه کارآفرینی و رونق تولید در ایران داشته باشد. همچنین می تواند موجب صرفه جویی در مصرف انرژی شده و آثار زیست محیطی مثبتی را داشته باشد.

حسینا هم اکنون ریاست مجمع فعالین اقتصادی کشور را برعهده دارد و از افراد شاخص حوزه صنعت و اقتصاد کشور محسوب می شود.[ویرایش]
زندگی نامه:[ویرایش]

محمدرضا حسینا در 18 مرداد ماه 1372 در خانواده ای سن تی در شهرستان مشهد به دنیا آمد. وی یک برادر و یک خواهر دارد و پدر وی بازنشسته شرکت نفت و مادر وی خانه دار می باشند. حسینا از کودکی فرد بازیگ وش و فعالی بود و عالقه زیادی به جزئیات و مسائل فنی داشت. حسینا کار تجارت را از هفت سالگی همزمان با شروع تحصیل در مدرسه با فروش مدادهای فشنگی شروع کرد و سودی که از این طریق به دست آورد، انگیزه زیادی جهت ادامه این مسیر در وی ایجاد نمود.

وی پس از آن، به وسیله یک اره مویی قدیمی و با استفاده از چوب های مختلف، حتی چوب جعبه های میوه ، روی به معرق کاری و ساخت تزئینات چوبی آورد و با زحمت فراوان ، وسایل دست ساز خود را به صورت دستفروشی و با دریافت س فارش به مردم می فروخت. و توانست درآمد خوبی از این راه کسب کند. از این روی، احترام زیادی برای شروع کسب و کار خود و دستفروشی قائل است...

محمدرضا حسینا در ده سالگی هنگامی که به کلاس چهارم دبستان میرفت، به همراه مادر خود به یکی از معروف ترین مراکز فروش قطعات الکترونیکی در خیابان سعدی مشهد رفت و یک کیت آموزشی برق و الکترونیک خریداری کرد و با ذوق و شوق فراوان، کنجکاوانه به فراگیری مباحث مربوط به علم الکترونیک پرداخت.

در آن سال، یک کیت رادیوی am ترانزیستوری از پاساژ مهتاب مشهد خریداری کرد و بعد از چند بار شکست در مونتاژ و لحیم کاری قطعات آن، با کمک فروشنده مغازه، موفق به تولید رادیوهای ترانزیستوری شد و آنها را عالوه بر استفاده شخصی، توانست در بازار به فروش رساند. او کار مذاکره برای فروش را از این طریق و با حضور فعال در بازارهای مشهد فراگرفت و از دوران نوجوانی به عنوان یک فرو شنده زرنگ و با استعداد شناخته شد. عملکرد خوب آقای حسینا باعث شد که فروشنده های قدیمی بازار به وی اعتماد کرده و بصورت اعتباری و نسیه، قطعاتی که لازم داشت را در اختیارش قرار دهند تا او با مونتاژ و ساخت محصولات، پس از فروش آنها، هزینه قطعات را به فروشنده ها پرداخت نماید. حسینا خود را مدیون برخی از کسبه قدیمی مشهد می داند و احترام فوق العاده ای برای آنها قائل است.

همچنین حسینا در دوران راهنمایی، توانست با حمایت ها و کمک مالی مدیران و معلمین مدرسه ای که در آن تحصیل می کرد، کسب و کار خود را رونق دهد و این مسیر را با استحکام بیشتری ادامه دهد. وی عالقه ای به درس نداشت و علیرغم نکوهش های اطرافیان، درس را رها و به کار فروشندگی خود ادامه داد. او دو بار در دانشگاه ثبت نام کرد اما هر دو بار انصراف داد و معتقد بود در دانشگاه چیزی یاد نمی گیرد!

حسینا می گوید: "دانشگاه اصلی کسب و کار، بازار است و کسی که قصد یادگیری تجارت و کاسبی را دارد باید از شاگردی در حجره ها و مغازه ها شروع کند" و این اصول اساسی کسب و کار و تجارت است. به گفته حسینا انسان از هیچ چیزی نباید بترسد و با توجه به اینکه آدمی تنها یک بار فرصت زندگی دارد، بایستی ریسک پذیر بوده و نهایت تالش خود را برای رشد و پیشرفت بکار برده و از فرصتی که دارد به بهترین شکل استفاده نماید. به عقیده وی انسان باید سختی ها را تحمل کرده و از صبح تا شب در راستای رسیدن به اهداف خود تالش کند. حسینا تا کنون 3 بار ورشکست شده و هر بار با پشتکار و همت عالی و خستگی ناپذیر، ضمن تحمل سختی های فراوان، توانسته بدهی های خود را تسویه و از نو شروع کند.

او میگوید در آن مدت خیلی از شب ها را با گریه خوابیده است ولی هیچ گاه امید خود را از دست نداده و با زحمت و تالش مستمر، مجددا روی پای خود ایستاده و توانسته از بحران ها عبور کند. وی در سال 1388 بدون داشتن سرمایه، به کار بازرگانی روی آورد و با دریافت پول و سفارش از مشتری، کالا را وارد و به مشتری تحویل می داد.

حسینا در آن سال با مشاهده شرایط بازار و نیاز سنجی، متوجه نیاز صنایع داخلی به قطعات الکترونیکی شد و از کشور چین، با یک ایمیل، توانست 5 نمونه آی سی وارد کشور نماید. پس از آن با عملکرد خوبی که در این زمینه داشت، به مرور توانست اعتماد بازرگانان و فعالین اقتصادی کشور را بدست آورده و با اعتباری که به دست آورد، به مرور سفارشات وی افزایش پیدا کرد تا جایی که اکنون هلدینگ بازرگانی صارش با مدیریت محمدرضا حسینا، به عنوان یکی از بزرگترین و مطمئن ترین واردکنندگان ماشین آلات صنعتی در ایران شناخته شده و مشتریان بزرگ دولتی و خصوصی دارد.

البته این مسیر، بسیار پر پیچ و خم بوده و حسینا چالش های بزرگی را پشت سر گذاشته است. از جمله آتش سوزی دفتر وی در برج سلمان مشهد در تیر ماه سال 1395 که مشکالت و سختی های زیادی را برای او ایجاد کرد. البته حسینا با دوراندیشی، دفتر خود را بیمه کرده بود و توانست بخشی از خسارات خود را از بیمه دریافت کند.

حسینا پس از آن اتفاق، مجددا از صفر شروع کرد و توانست پله پله جایگاه خود را بازیابی نماید. در اواخر سال 1397 حسینا که بخشی از نیاز کشور به محصولات روشنایی را وارد میکرد، با توجه به مشاهده نیازمندی کشور به تولید این محصوالت، تصمیم به احداث کارخانه تولید لامپ و چراغ های LED در داخل ایران نمود تا بتواند بخشی از نیاز کشور را تامین و در جهت اشتغال آفرینی و رشد صنعت کشور خدمت نماید.

او در ابتدا با اجاره یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی چناران، تولید محصولات روشنایی را شروع و با موفقیتی که در ارائه این محصولات به بازار داشت، توانست از محل فروش محصولات خود، آن کارخانه را خریداری و توسعه دهد. اکنون آقای محمدرضا حسینا، مالک و مدیرعامل شرکت صنعتی شهنور شمس، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لامپ و چراغ LED در ایران، واقع در شهرک صنعتی چناران می باشد. وی با واردات پیشرفته ترین ماشین آلات صنعتی و استقرار آنها در شرکت صنعتی شهنور شمس، با استفاده از آخرین فناوری های روز دنیا، اقدام به تولید انبوه با کیفیت ترین محصولات لامپ و چراغ LED در ایران نموده است.

محمدرضا حسینا از کودکی به دنبال کار و کاسبی بوده و از دستفروشی و پهن کردن بساط کنار خیابان شروع و پس از آن با یک ایمیل کار بازرگانی خود را شروع نمود. و اکنون با تولید محصولات روشنایی به میزان 5 میلیون قطعه در سال توانسته بخشی از نیاز داخلی کشور را تأمین کرده و بخشی از محصولات خود را نیز به کشورهای عراق و افغانستان صادر نماید.


سایت شخصی محمدرضا حسینا - بیوگرافی

سایت 90 اقتصادی


دستفروشی جوان مشهدی

خلاصه

توضیح
فارسی: مدیر جوان نمونه ملی
تاریخ
منبع اثر شخصی
پدیدآور Mohamadalishr

اجازه‌نامه

من، صاحب حقوق قانونی این اثر، به این وسیله این اثر را تحث اجازه‌نامهٔ ذیل منتشر می‌کنم:
w:fa:کرییتیو کامنز
انتساب انتشار مشابه
این پرونده تحت پروانهٔ Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International منتشر شده است.
شما اجازه دارید:
  • برای به اشتراک گذاشتن – برای کپی، توزیع و انتقال اثر
  • تلفیق کردن – برای انطباق اثر
تحت شرایط زیر:
  • انتساب – شما باید اعتبار مربوطه را به دست آورید، پیوندی به مجوز ارائه دهید و نشان دهید که آیا تغییرات ایجاد شده‌اند یا خیر. شما ممکن است این کار را به هر روش منطقی انجام دهید، اما نه به هر شیوه‌ای که پیشنهاد می‌کند که مجوزدهنده از شما یا استفاده‌تان حمایت کند.
  • انتشار مشابه – اگر این اثر را تلفیق یا تبدیل می‌کنید، یا بر پایه‌ آن اثری دیگر خلق می‌کنید، می‌‌بایست مشارکت‌های خود را تحت مجوز یکسان یا مشابه با ا اصل آن توزیع کنید.

عنوان

شرحی یک‌خطی از محتوای این فایل اضافه کنید

آیتم‌هایی که در این پرونده نمایش داده شده‌اند

توصیف‌ها

این خصوصیت مقداری دارد اما نامشخص است.

exposure time انگلیسی

۰٫۰۰۴ ثانیه

f-number انگلیسی

۵٫۶

focal length انگلیسی

۵۹ میلی‌متر

ISO speed انگلیسی

۱۶۰

source of file انگلیسی

تاریخچهٔ پرونده

روی تاریخ/زمان‌ها کلیک کنید تا نسخهٔ مربوط به آن هنگام را ببینید.

تاریخ/زمانبندانگشتیابعادکاربرتوضیح
کنونی‏۱۶ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۳۷تصویر بندانگشتی از نسخهٔ مورخ ‏۱۶ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۳۷۳٬۳۶۵ در ۳٬۳۶۴ (۲٫۱۶ مگابایت)MohamadalishrCross-wiki upload from fa.wikipedia.org

این پرونده در هیچ صفحه‌ای به کار نرفته است.

فراداده