ویکی‌پدیا:سانتی‌جیمبو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

سانتی‌جیمبو یک واحد اندازه‌گیری مورد استفاده برای مقایسه تعداد پی‌گیران یک کاربر خاص است.[۱] این اصطلاح توسط Durova در یک پست وبلاگی در تاریخ ۱۰ سپتامبر ۲۰۰۹ ابداع شد، مدت کوتاهی پس از آن یک ابزار توسط MZMcBride که شمارش تعداد افرادی که یک صفحه خاص را پی‌گیری می‌کنند، ایجاد شد.[۲] در ویکی‌پدیای انگلیسی، تعداد پی‌گیری کنندگان هر کاربر به عنوان درصدی از تعداد پی‌گیری‌کنندگان جیمبو ولز (بنیان‌گذار ویکی‌پدیا که در ویکی‌پدیای انگلیسی حسابی فعال دارد) محاسبه می‌شود که به آن «سانتی‌جیمبو» گفته می‌شود.

از آنجا که جیمبو در ویکی‌پدیای فارسی فعال نیست، در این ویکی در حال حاضر این شاخص به صورت «سانتی‌تنها» محاسبه می‌شود و نشان دهندهٔ نسبت پی‌گیری‌کنندگان صفحهٔ یک کاربر در مقایسه با پی‌گیری‌کنندگان صفحهٔ کاربر:Mardetanha است. مردتنها از مدیران و دیوانسالاران ویکی‌پدیای فارسی است که حدس زده می‌شود صفحهٔ کاربری‌اش بیشترین تعداد پی‌گیری‌کنندگان را داشته باشد.

جستارهای وابسته[ویرایش]

پانویس[ویرایش]

  1. https://fa.wikipedia.org/w/index.php?title=%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87:MyPage&action=info#mw-pageinfo-watchers
  2. ابزار MZMcBride در tools:~mzmcbride/cgi-bin/watcher.py بود که بعداً به دلیل این که سرورهای لبز اطلاعات پی‌گیری‌کنندگان را از دست دادند، با ابزار کنونی جایگزین شد.

منابع[ویرایش]