پرش به محتوا

پناهعلی‌خان جوانشیر: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
جز ۱ ویرایش از 80.210.226.134 (بحث) به آخرین نسخه توسط Rezabot برگردانی شد (توینکل)
برچسب: خنثی‌سازی
Arkham haami (بحث | مشارکت‌ها)
Fixed grammar
برچسب‌ها: برگردانده‌شده ویرایش همراه ویرایش از برنامهٔ همراه ویرایش با نرم‌افزار آی‌اواس
خط ۱: خط ۱:
[[پرونده:Panah-Ali Khan Javanshir.jpg|بندانگشتی|200px|تصویر مدرن از پناهعلی خان.]]
[[پرونده:Panah-Ali Khan Javanshir.jpg|بندانگشتی|200px|تصویر مدرن از پناهعلی خان.]]


'''پناهعلی‌خان جوانشیر''' مؤسس و نخستین حاکم شهر [[شوشی]] از طرف امپراتوری صفویه بود. فرزند وی [[ابراهیم خلیل خان جوانشیر]] است که حاکم شوشی و [[قره‌باغ]] بود و حاضر به اطاعت از [[آقامحمدخان]] نگشت و مدت‌ها حکومت [[خانات قره باغ]] را برعهده داشت و به آبادی آن‌جا توجه بسیاری داشت به دانشمندان ارج می‌نهاد. در دربار وی دانشمندان زیادی حضور داشتند. [[ارگ شاهبولاغ]] متعلق به اوست.
'''پناهعلی‌خان جوانشیر''' مؤسس و نخستین حاکم شهر [[شوشا]] از طرف امپراتوری صفویه بود. فرزند وی [[ابراهیم خلیل خان جوانشیر]] است که حاکم شوشا و [[قره‌باغ]] بود و حاضر به اطاعت از [[آقامحمدخان]] نگشت و مدت‌ها حکومت [[خانات قره باغ]] را برعهده داشت و به آبادی آن‌جا توجه بسیاری داشت به دانشمندان ارج می‌نهاد. در دربار وی دانشمندان زیادی حضور داشتند. [[ارگ شاهبولاغ]] متعلق به اوست.


== منابع ==
== منابع ==

نسخهٔ ‏۳۱ دسامبر ۲۰۲۱، ساعت ۲۲:۱۸

پرونده:Panah-Ali Khan Javanshir.jpg
تصویر مدرن از پناهعلی خان.

پناهعلی‌خان جوانشیر مؤسس و نخستین حاکم شهر شوشا از طرف امپراتوری صفویه بود. فرزند وی ابراهیم خلیل خان جوانشیر است که حاکم شوشا و قره‌باغ بود و حاضر به اطاعت از آقامحمدخان نگشت و مدت‌ها حکومت خانات قره باغ را برعهده داشت و به آبادی آن‌جا توجه بسیاری داشت به دانشمندان ارج می‌نهاد. در دربار وی دانشمندان زیادی حضور داشتند. ارگ شاهبولاغ متعلق به اوست.

منابع