بحث کاربر:Shervinafshar/بایگانی ۱۱: تفاوت میان نسخه‌ها

Page contents not supported in other languages.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
خط ۲۶۳: خط ۲۶۳:
[[کاربر:Behaafarid|به‌آفرید]] 14:03, ۱۱ مارس ۲۰۰۶ (UTC)
[[کاربر:Behaafarid|به‌آفرید]] 14:03, ۱۱ مارس ۲۰۰۶ (UTC)


::آفرین! عالیست! من نمی‌توانم آزمایش‌اش کنم چون از DLL برای فارسی کردن صفحه‌کلید استفاده کرده‌ام. باید از روی یک رایانهٔ دیگر امتحانش کنم. در هر صورت دستاورد بسیار بزرگی است برای ویکی فارسی. فکر می‌کنید کی می‌توانیم عملیاتی‌اش کنیم؟ --[[کاربر:Shervinafshar|شروین افشار]] 23:05, ۱۱ مارس ۲۰۰۶ (UTC)
::آفرین! عالیست! من نمی‌توانم آزمایش‌اش کنم چون از DLL برای فارسی کردن صفحه‌کلید استفاده کرده‌ام. باید از روی یک رایانهٔ دیگر امتحانش کنم. در هر صورت دستاورد بسیار بزرگی است برای ویکی فارسی. فکر می‌کنید کی می‌توانیم عملیاتی‌اش کنیم؟ --[[کاربر:Shervinafshar|شروین افشار]] 23:05, ۱۱ مارس ۲۰۰۶ (UTC
:::با درود! صفحه‌کلیدتان را انگلیسی کنید. باز هم باید فارسی تایپ کند. برای تغییر زبان در محیط ویکی Ctrl + Alt را بزنید (همچنان با صفحه‌کلید انگلیسی). در ضمن صفحه‌کلیدش کمی با پیش‌فرض Traylayout فرق دارد. مثلا پ روی M است. بنابراین اگر با M پ زدید یعنی از این استفاده می‌کنید.[[کاربر:Behaafarid|به‌آفرید]] 23:12, ۱۱ مارس ۲۰۰۶ (UTC)


== پیغام‌های سیستم ==
== پیغام‌های سیستم ==

نسخهٔ ‏۱۱ مارس ۲۰۰۶، ساعت ۲۳:۱۲

بحث‌های بایگانی شدهٔ گذشته را می‌توانید در صفحات بایگانی ۱، بایگانی ۲، بایگانی ۳، بایگانی ۴، بایگانی ۵، بایگانی ۶ و بایگانی ۷ ببینید.

خود قضاوت کنید

پيامي از طرف حسن پوراللهيار (كاربر= hassan-p ) دوستان جديدم ، حسام و افشار ، سلام عرض مي كنم . ازاينكه با شما آشنا شدم خوشحالم و در ضمن يك تشكر هم بخاطر حذف كليه مطالب و عكسهايم در صفحه كاربريم دارم . دستتون درد نكنه كاملا پاك پاك شده . پيامتان را دريافت كردم و به گوش جان خريدم . چند تا سؤال هم دارم اول اينكه كي مطالب ويرايش شده توسط كاربران را مي توان از طريق جستجو در موتورهاي جستجو دريافت كرد ؟ و دوم اينكه ، شما كه اينقدر ريزه كاري (حذف مطالب غير استاندارد و ...) به خرج ميدهيد چرا در مورد برخي مسائل بسيار مهم ، اين كار را نمي كنيد . مثلا من ديروز به بخش قرآن رفته بودم و در اولين برخورد ، مطالبي را ديدم كه مورد انتقاد هر مسلماني هست . اگر در دنيا 100 نفر پيدابشوند كه اين عقايد را داشته باشند ، بيش از يك و نيم ميليارد نفر ، درست بر عكس اين معتقدند . خواهش مي كنم اقدام فوري نموده و مطالب غير واقعي و سليقه اي چند نفر آدم از خدا بيخبر را حذف كنيد . بي صبرانه منتظر پيام شما هستم . حسن پوراللهيار


با دورود. در پاسخ مطلبی که برایم (در صفحه بحث من) فرستاديد، اين مطالب به نظرم مهم است:

در هر انتخاباتی تبلیغات بر علیه و بر له کاندید و یا جریانات و اشخاص، امری است عادی و من انقدر شهامت دارم که حرفم را با نام کاربری خودم بزنم. برخی افراد بی شهامت و بی منطق این کارها را با ID ناشناس انجام میدهند.

علت نوشتن جواب من در صفحه انتخابات ویکی‌پدیا:درخواست‌های مدیر شدن/به‌آفرید این بود که روز بعد از نوشتن ان مطلب بر ضد من، در صفحه انتخابات به نام کاربری من پیوند داده شد، البته جواب ان را هم در همان صفحه دادم. (به تاریخ نوشتن مطلب مربوطه و تاریخ پیوند به نام من در صفحه انتخابات ویکی‌پدیا:درخواست‌های مدیر شدن/به‌آفرید توجه کنید، انگاه جواب من را هم درک می کنید).

فرستادن مطلب من برای دیگران اشکالی ندارد، چون آنها همه کاربران همین دانشنامه هستند و حق رأی دارند و باید مطلع شوند که با چه نوع اشخاصی در آینده سر و کار دارند، و به چه کسانی رأی میدهند، و این قبیل اشخاص مناسب کار پر مسئولیتی چون کار مدیریت ویکی پدیا نیستند.

1- این شخص هنوز مدیر نشده ویکی‌پدیا:درخواست‌های مدیر شدن/به‌آفرید، دست به سانسور و حذف مطلب میزند (که قابل اثبات است)، وای به حال روزی که اختیارات مدیریتی هم داشته باشد.

2- به نظر دیگر کاربران مخالف این شخص در صفحه ویکی‌پدیا:درخواست‌های مدیر شدن/به‌آفرید مراجعه کنید و به محتوای حرف آنها نیز دقت کنید.

3- این شخص در اینده نیز مشکل افرین باقی میماند. دقت کنید به حرف خودش در: ویکی‌پدیا:درخواست‌های مدیر شدن/به‌آفرید: برای کسانی که کمتر با من آشنایند دغدغه‌ها و علایق خود را مختصر می‌آورم: علاقهٔ جنون‌آمیز به مسائل.....ویکی شامل: سیاست‌ها همچنین حساسیت وسواس‌ گونه‌......مسلماً در صورت مدیرشدن هم علاوه بر.....احتمالاً بیشتر به همین گونه فعالیتها خواهم پرداخت.


چون مورد سوال در باره سابقه اختلافات خویش با دیگر کاربرها قرار گرفته (ویکی‌پدیا:درخواست‌های مدیر شدن/به‌آفرید)، باید چهره طرف دیگر را مخدوش جلوه دهد که دیگران فکر کنّند: کاربری که این حرفها را در صفحه کاربری خود مینویسد لابد حزب الهی است و تهدید به نابودی و ارزوی مرگ دیگر انسانها میکند پس لابد این کاربری که کاندید شده محق بوده است.

این شخص با این شیوه در آینده با استفاده از اختیارات مدیریتی، خواهد کوشید، صدای دیگرانی را که نمی پسندد کاملا قطع کند. سانسورچیان امروز دانشنامه بدون هیچ تردیدی نابود کنّندگان آینده دا نشنامه هستند و این دانشنامه را با سو استفاده از امکانات مدیریتی از محتوی خالی میکنّند. اگر ویکی فارسی آزاد نماند و سانسور (به هر شکلی) بر ان حاکم شود آنگاه علت وجودی خود را از دست میدهد. و در نهایت تبدیل به چیزی نظیر دانشنامه رشد میشود. یعنی یک دانشنامه تحت کنترل جریان فکری خاص. امری که مرگ یک دانشنامه را رقم میزند.

مطالبی که این کاربر حذف کرده همگی دال بر همین نکته است. من نمونه عملکرد این شخص را مینویسم که بهتر معلوم شود در چه جهتی حذف میکند. در اینجا فقط یک نمونه از مطالب حذف شده را میاورم که بدانید علاقهٔ جنون‌آمیز و حساسیت وسواس‌ گونه‌ این فرد به چه نوع مطالبی است:

من این مقا له: قیام‌های ایرانیان در طول تاریخ را چند ما ه قبل به اینجا: تاریخ ایران اضا فه کردم. کاربر به افرید با IP و توسل به خلاف گویی کوشید، مطلب را بدون حق نشر اعلام کرده و بدین ترتیب حذف کند. که مباحث مربوطه مفصلا در این صفحه: بحث:تاریخ ایران امده است.

و چون موفق به این کار نشد، بعدا با نام خود مطلب را به اینجا: قیام‌های ایرانیان در طول تاریخ برد. ولی به شکل سانسور شده، یعنی مقدمه کلیدی مطلب را نیاورد! در ان مقدمه چه هست که کاربر به گفته خودش: حساس و با علاقه جنون امیز به مسائل ویکی فارسی را خوش نیامده؟؟؟؟؟

من قسمتی از ان مقدمه را که کاربر به افرید حذف کرده بود (و در این فاصله توسط کاربر دیگری مجددا به انجا اضافه شده) میاورم که خود قضاوت کنید:


سرگذشت اتحاد استبداد، سلطنت و مذهب در برابر قیام و اصلاحات در ایران، جان مایه تاریخ ایران است. هر دودمانی که سقوط کرده، تا آخرین لحظه دمار از روزگار مردم ایران برآورده و در این جدال، که به بزرگترین قیام های مردمی انجامیده مذهب گاه به همت اندیشه ها و جرقه‌های نو در درون آن، در کنار مردم بوده و بیش از آن، علیه مردم و در کنار دربار سلطنتی.

از میان مردم، رهبرانی برخاسته‌اند که رسم و آئینی اصلاحی را در قالب مذهب به میدان آورده و در دل مردم جا باز کرده اند، اما در نهایت این نواندیشان دینی نیز یا جذب قدرت شده‌اند و یا آن ها نیز با مردم یک سرانجام یافته و سرکوب شده اند. این سرگذشت، یعنی جدال "نو" با "کهنه" هم در مذهب و هم در بطن جامعه ایران عبرت آموز است. و عجیب آن که تاریخ قضا و قضاوت در ایران نیز پیش از پیدایش محمد و اسلام تا کنون- از هخامنشیان تا جمهوری اسلامی- همین بوده است: دستگاهی در کنار قدرت مستبد!

قیام کاوه آهنگر علیه ضحاک ستمگر گرچه افسانه‌ای تاریخی است ولی این حقیقت را که مردم ایران زمین در برابر جور و ستم زیر درفشی که نمودار رنج و محرومیت تودهً زحمتکش است گرد می آیند و به مبارزه می پردازند، مجسم می کند........Shirkhan 00:34, ۲۴ فوریه ۲۰۰۶ (UTC)

درود.
  • اول اینکه فرستادن پاسخ در صفحهٔ تک تک کاربران به هیچ وجه عرف نبوده و نکوهیده است. کاربران اگر به بحث موردنظر شما علاقمند باشند به صفحهٔ مربوطه‌اش مراجعه می‌کنند و بحث را پی می‌گیرند و نظر می‌دهند. لطفاً مباحثات را به صفحات دیگر - بخصوص صفحهٔ بحث شخصی کاربران - نکشانید. بحث‌های اجرایی ویکی را نباید به کمپین شبه‌سیاسی تبدیل کرد.
  • اینکه کاربر موردنظر شما به مسائلی علاقه‌ای «جنون‌آمیز» یا «وسواس‌گونه» دارد لزوماً نشانهٔ بدی نیست (نظر شخصی من) زیرا موارد ذکر شده مربوط به چیزهایی می‌شوند که در نهایت به نفع ویکی فارسی است.
  • مقدمهٔ شما از نظر من مشکل لحن دارد و لحن آن دانشنامه‌ای و بی‌طرفانه نیست. در مواردی اینچنین از منابعی معتبر و بی‌طرف و محققانه (در برابر سیاست‌زده و جانبدارانه و یکسونگر) بهره بگیرید و آن منابع را در مقاله ذکر کنید. --شروین افشار 20:47, ۱ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

بازگشت از مرخصی

جناب مهندس خوش آمدید. با اجازه برچسب مرخصی را هم برداشتم. موفق و پیروز باشید. ‍‍‍‍حسام 20:30, ۱ مارس ۲۰۰۶ (UTC)
ممنون حسام جان. شاد باشید. --شروین افشار 20:47, ۱ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

سلام شروین خان. دوست عزیز، من راستش اصلا نمی‌خواستم خودم را با مقالاتِ مربوط به ایران مشغول کنم، چون من حتما عقایدم با خیلی از ایرانیها در مورد این کشور زیبا (؟؟!!)، فرق می‌کنه. ولی در هر سورت، من تغییراتی که کاربر ۶۹.۱۰۵.۳۹.۱۳۲ کرده و شما نیز قبول کردید، بازگردانی می‌کنم. زیرا من این تغییرات را نسبت به قوم یهود بسیار نادرست و حتی کمی نژادپرستانه (anti semitism) میبینم. من مطمئن هستم که شما نیز به عنوان مدیر با من همعقیده هستید و می‌دانم قصد شما در ویکیپدیا، پایین آوردنِ شخصیت (و بدجنس نشان دادن) هیچ قومی به خصوص، یک قوم ساکن و وفادار در ایران نیست. با درود و سربلند باشید. دوستتان پیمان 23:45, ۱ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

ps:برای اینکه صفحهتان پر نشود میتوانید در صفحه من پاسخ دهید. پیمان 23:45, ۱ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

سلام. تغییرات آن صفحه را بررسی کردم. آن کاربر ناشناس کاربری معمولاً مشکل‌ساز است. من هم تغییرات را نپذیرفتم. اگر دقت کرده باشید، من فقط الگوی «درستی» را به صفحه اعمال کردم زیرا که معمولاً ترجیح می‌دهم بعنوان مدیر در ویرایش صفحات مورد تشکیک و بحث دخالت نکنم زیرا در صورت بالاگرفتن بحث دیگر توانایی قفل کردن صفحه و حمایت از محتوا را در هر صورتی نخواهم داشت. به هر حال ، اگر منابع و مآخذ دقیقی برای محتویات بیاورید می‌توانیم از آن در برابر نظرات جانبدارانه دفاع کنیم. ممنون از توجه. --شروین افشار 07:35, ۲ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

سلام شروین جان خوشهال شدم باهت حرف زدام. در اصل دیگر نیازی به حرف نمیبینم چون تو نیز با من هم‌عقیده‌ای، ولی نوشتاری در بحث این مقاله گذاشته‌ام که خوشحال میشوم آن را بخوانی. بادرود فراوان. پیمان 08:49, ۲ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

مشکل در حساب کاربری

با درود فراوان بر شما! چند وقت است که حساب کارگری/کابری ارباب من مشکل مضحکی پیدا کرده‌است. به این معنا که نمی‌تواند از هیچ رایانهٔ دیگری جز رایانهٔ شخصی‌اش (که در آن اسم و گذرواژه به خاطر سپرده‌شده‌است) به سیستم وارد شود. و همواره با پیغام : «خطا در ورود به سیستم:شما نام کاربری معتبری مشخص نکرده‌اید. » مواجه می‌شود. آیا چاره‌ای می‌دانید؟Zeerak 19:52, ۲ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

درود. عجیب است. اگر مسالهٔ تفاوت کی‌بردها را کنار بگذاریم (در حالت رمز فارسی) چیز دیگری به ذهن‌ام نمی‌رسد. ولی می‌توانید روی همان رایانهٔ اصلی یک بار Sign out کنید و کاشهٔ مرورگر را خالی کنید و دوباره وارد شوید ببینید فرقی می‌کند. --شروین افشار 07:13, ۳ مارس ۲۰۰۶ (UTC)
روی رایانهٔ خودم می‌ترسم امتحان کنم. چون ممکن است دسترسی‌ام به طور کامل قطع شود!روی رایانه‌های دیگر اگر نام دیگری بزنم می‌گوید که وجود ندارد. اگر هم مثلاً با نام کاربری زیرک گذرواژهٔ اشتباه وارد کنم می‌گوید گذرواژه اشتباه است. ظاهراً مشکل من از لونی دیگر است! به هرحال متشکر. به‌آفرید 07:35, ۳ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

:شاید احمقانه باشه ولی Z کوچک و بزرگ را هم امتحان کن! خدارو چه دیدی! یک بار هم گذرواژه را عوض کن! باز هم چه دیدی! حسام 08:14, ۳ مارس ۲۰۰۶ (UTC) اشتباه شد!

با درود! Zeerak کار می‌کند. به‌آفرید است که بامبول درمی‌آورد! الان اشتباهی از سیستم خارج شدم (ببخشید! شد. چون من الان زیرک هستم). دیگر راه بازگشت نیست. می‌خواهم بروم در فراویکی راه بیفتم. ببینم کس دیگری این مشکل را داشته است یا نه.Zeerak 08:44, ۳ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

عجب قصه‌ای شده است! --شروین افشار 09:00, ۳ مارس ۲۰۰۶ (UTC)
ببخشید که هی مزاحم می‌شوم. اگر ممکن است لطف کنید و ببینید که آیا می‌توانید صفحهٔ کاربری به‌آفرید را قفل کنید یا نه. Zeerak 09:22, ۳ مارس ۲۰۰۶ (UTC)
خواهش می‌کنم. درخواست یک رمز جدید کنید شاید افاقه کرد. صفحهٔ کاربری‌تان محافظت شد. دلیل تاخیر در این مسئله این بود که اتصال اینترنت من تازگی‌ها برای ویکی‌پدیای فارسی خیلی خیلی کند شده. فکر می‌کنم باید سرویس‌دهنده‌ام را عوض کنم. --شروین افشار 10:14, ۳ مارس ۲۰۰۶ (UTC)
خیلی خیلی معذرت می‌خواهم! منظورم این بود که دسترسی‌ام را قطع کنید. و دو دقیقه بعدش دوباره وصل کنید. نمی‌دانم چرا نوشتم «صفحهٔ کاربری را قفل کنید». وقتی آدم عنانش را دست ربات می‌دهد این می‌شود دیگر! می‌خواهم ببینم مشکل از Database است یا از جای دیگر. شاید به خاطر به‌روز رسانی سیستم با کاراکتر ZWNJ مشکل پیدا کرده باشد. درخواست رمز جدید کردم. گفت نام «کاربری‌ات معتبر نیست!».
به گمان من از همین باشد. پیشنهاد می‌کنم مانند زیرک از نام کاربری لاتین استفاده کنید. یکی از دیوان‌سالاران می‌توانند نام کاربری را تغییر دهند. کاوه ب الگو:جلالی/۳ مارس ۱۳۸۴ (۳-۰۳-۲۰۰۶)، 18:49
الان یکی از دوستای منم تماس گرفته بود مه نمی‌تواند وارد سیستم شود. (البته تصدیق نمی‌کنم!) امیدوارم مشکل زودتر حل شود. کار کار شیطان بزرگه! حسام 11:07, ۳ مارس ۲۰۰۶ (UTC)
واقعاً دیوانسالاران می‌توانند نام کاربری را تغییر دهند؟‌ اینکار در نسخه‌های جدید مدیاویکی امکان‌پذیر شده؟ حسام 19:46, ۳ مارس ۲۰۰۶ (UTC)
بله امکان جدیدی است، نسخه‌اش را نمی‌دانم. (اما هنگام جستجو برای سابقه تغییرات این را پیدا کردم، جالب است.) الان هم که فکر می‌کنم انگار چند وقت پیش در mailing list (سیاهه‌نامه؟) فنی صحبت از افرادی بود که با استفاده از ZWNJ کاربر تقلبی درست می‌کنند و باعث دردسر شده‌اند. حالا اگر تغییر همین باشد ظاهرا حواس‌شان به زبان‌هایی که از این کاراکتر استفاده می‌کنند نبوده است. الان سعی کردم کاربری با نام ام‌تحان‌ی بسازم که خطا داد. بیم دارم امکان تغییر نام کاربری هم ZWNJ را قبول نکند. آن وقت بایستی مزاحم توسعه‌دهندگان شویم. کاوه ب الگو:جلالی/۳ مارس ۱۳۸۴ (۳-۰۳-۲۰۰۶)، 20:23

بوف کور و لوتی‌گری

سلام. اقا شروین ازدیشب سه بار مطلبی در صفحه گلچینی از بوف کور نوشته ام که توسط شما دوست عزیز پاک شده است. می خواستم بپرسم اخه این رسمشه لوتی؟ 84.241.8.130

سلام. سه بار را که من پاک نکردم. یک بار را من پاک کردم. چون جملات شما دانشنامه‌ای نبوده. نظرات شخصی افراد در متن دانشنامه‌ای نمی‌آیند. ضمناً چرا در صفحهٔ بحث نویسه‌های نامربوط و بی‌ربط وارد می‌کنید؟ --شروین افشار 15:45, ۳ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

بازهم خسته نباشی می خواستم بپرسم کجای ان نوشته نظرات شخصی بنده بوده است؟؟؟ م.بینام...

ممنونم. مطلبی که نوشته‌اید را می‌توان در مورد هر داستان دیگری نیز نوشت. هر داستان و کتاب دیگری. لحن دانشنامه‌ای هم ندارد. یعنی چه که نوشته‌اید «قصه ای که یک مجنون دیوانه تر از من نوشته است»؟ کدام قصه؟ کدام مجنون؟ دیوانه‌تر از چه کسی؟
ضمناً اینها نظرات شماست دیگر...اگر از جایی نقل می‌کنید منبعی بیاورید. ضمناً چک کردم. متنی که اضافه کرده بودید دو بار حذف شده است و نه سه بار. یک بار توسط مانی و بار دیگر توسط من. --شروین افشار 16:06, ۳ مارس ۲۰۰۶ (UTC)
با درود! متنی که کاربر ناشناس افزوده‌است اظهار نظرش دربارهٔ بوف کور نبوده بلکه گفتاوردی از بوف کور بوده‌است. برای همین در قسمت «گلچینی از متن» آورده‌است. آن متن حذف شده به قلم صادق هدایت است.به‌آفرید 23:40, ۳ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

چه دنیای احمقانه ای. برای همه چیز دلیل و مدرک می خواهند. دنیای تسلیم شده در برابر علت و معلول. شما که برای هر چیزی دلیل و مدرک و علت می خواهید ایا از خدا هم بخاطر افرینشش دلیل و علت میخواهید؟؟؟ م.بینام

اولاً به جایی برنمی‌خورد که یه کلمه می‌گفتید از متن کتاب است. ثانیاً، در بخش «اظهارنظرهای دیگران»؟ --شروین افشار 00:01, ۴ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

برای بار چهارم خسته نباشید. امروز مطلب تازه ای نوشته ام با عنوان<<اکنکار>>ولی نمی دانم چرا صفحه ای جدید برای آن باز نمی شود.ممنون می شوم اگر راهنمای فرمایید.--84.241.24.130 18:41, ۴ مارس ۲۰۰۶ (UTC)م.بینام

خسته نباشید

گفتم یک خسته نباشید بگویم که ساعت پنج و نیم صبح سخت مشغولید.به‌آفرید 02:09, ۴ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

ممنون. شما هم خسته نباشید. امیدوارم این مشکل نام کاربری حل شود. --شروین افشار 02:20, ۴ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

پرچم برای کاربر:Zeerak

با درود بر شما! می‌خواستم برای Zeerak درخواست پرچم کنم ولی نتوانستم USERID‌اش را بیابم. ممکن است راهنمایی بفرمایید؟به‌آفرید 12:47, ۶ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

درود. با نام کاربری Zeerak وارد شوید، USERID را در قسمت ترجیحات به سادگی خواهید یافت. --شروین افشار 12:49, ۶ مارس ۲۰۰۶ (UTC)
ای دل غافل پس اینجا بود! ممنون از راهنمایی. راستی تا حالا دو تن از کاربران (کاربر:کامران و کابر:علیرضا عبادت) تقاضای گنجاندن نویسهٔ فاصلهٔ مجازی را در جعبهٔ نویسه‌های ویژه (زیر جعبهٔ ویرایش) کرده‌اند. خود نویسه را که نمی‌شود گذاشت! ولی چند وقت پیش {{فم}} را برای صفحه‌کلیدهای غیراستاندارد ساختم. موافق هستید این را هم اضافه کنیم یا نه. حسنش که مشخص است. ولی بدی‌اش این است که یک‌کم دراز است. به زیرک هم سپرده‌ام که هرچند وقت بیاید و {{فم}} را با خود نویسه جایگزین کند.به‌آفرید 13:00, ۶ مارس ۲۰۰۶ (UTC)
الان ترتیب‌اش را می‌دهم. از هیچی بهتر است.متاسفانه از قالب پیام (با شکل کلی {{الگو}}) نیز در مدیاویکی:Edittools ممکن نیست و نمایش داده نمی‌شود. --شروین افشار 13:09, ۶ مارس ۲۰۰۶ (UTC)
همممممم. خیلی عجیب است. چون در صفحهٔ آزمایشی من کار می‌کند. اینجا را ببینید: کاربر:به‌آفرید/Edittools. با استفاده از پیش‌نمایش می‌توانید امتحانش کنید.به‌آفرید 13:28, ۶ مارس ۲۰۰۶ (UTC)
فکر کنم اگر < / br> را بعد از /charinsert وارد کنید بشود.
مساله همین است که در پیش‌نمایش جواب می‌دهد ولی زمانی که اعمال می‌شود در ویرایشگر صفحات نشان داده نمی‌شود. </br> را هم امتحان کردم. نشد. --شروین افشار 03:44, ۷ مارس ۲۰۰۶ (UTC)
من هم در ویکی‌نسک امتحان کردم و راهی نداشت. شاید اگر کل دستور را به کد یونیکد تبدیل کنید جواب بدهد. به هر حال، این تغییرات را لطفا اعمال کنید. کاوه ب الگو:جلالی/۷ مارس ۱۳۸۴ (۷-۰۳-۲۰۰۶)، 03:51
اجازه می‌دهید جایگزینی «ـه‌ی» به «ـهٔ» را در آن انجام دهم؟--شروین افشار 03:56, ۷ مارس ۲۰۰۶ (UTC)
هر نوع مایلید دست ببرید. حالا مگر چیزی هم ماند؟ منظورم بالای خط تقسیم‌کننده اول بود. کاوه ب الگو:جلالی/۷ مارس ۱۳۸۴ (۷-۰۳-۲۰۰۶)، 04:06
یک مورد مانده بود و یکی دو مورد هم «ـهٔ» اضافه کردم. اندکی هم ویرایش کردم. سپاس از زحمتی که کشیده‌اید. --شروین افشار 04:11, ۷ مارس ۲۰۰۶ (UTC)
گویا nowiki در صفحات مدیاویکی کار نمی‌کند. --شروین افشار 04:14, ۷ مارس ۲۰۰۶ (UTC)
حالا امتحان کنید. کاوه ب الگو:جلالی/۷ مارس ۱۳۸۴ (۷-۰۳-۲۰۰۶)، 04:15

مرتب سازی متون

دوست عزیز با توجه به علاقه مندی شما در اصلاح و گسترش ویکی پدیا ، پیشنهاد میکنم متون فارسی مندرج در صفحات مختلف را به فرم Justify مرتب کنید. مثال : ساز بادی در این مثال خاتمه تمام سطر ها یکسان است که با استفاده از تگ P و align=justify انجام شده...
--Buttercupgreen 13:26, ۶ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

بله. از آن امکان اطلاع دارم. ولی به شخصه فکر می‌کنم که Justify‌کردن متن خواندنش را کمی سخت می‌کند روی مانیتور کامپیوتر. به این معنی که ته خط‌ها که همه‌اش یک جا باشد باعث می‌شود آدم خط بعدی را گم کند. ممنون از توجه شما. --شروین افشار 13:36, ۶ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

البته قبول دارم که این مطلب کاملا به سلیقه افراد بستگی دارد ولی من فکر میکنم در مورد مطالبی که تصویر هم دارند این کار باعث می شود جلوه کلی مطلب بهتر شود... البته این هم سلیقه ای یه دیگه...
به هر حال از زحمات شما متشکرم...

شروین افشار بخواند !

دوست گرامی (شروین افشار) من عرفان عرب فخری هستم و همانطور که میدونی کاربر جدیدم پس لطفا شما که خیلی فعال هستید یک ایمیلی چیزی برای من بزنید و منو روشن کنید که اینجا چطور مدیریت میشه و sysop کیه ! من از طرفداران پروژه های OpenSource و مجوز GNU هستم و از برنامه های رایگان استفاده میکنم البته از هر دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس ولی در مورد برنامه ها تقریبا 80 درصد رایگان و OpenSource استفاده می کنم و خودم هم برنامه نویسم و در SF.net پروژه هایی رو وارد کردم. البته شما ایمیل خودتونو ندادید بنابراین من این مطالب رو اینجا نوشتم... شرمنده... --Buttercupgreen 06:52, ۷ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

دوست عزیز، جناب عرب فخری. سلام. از مشارکت‌های شما در ویکی‌پدیا سپاسگزارم. جهت اطلاع شما ویکی‌پدیای فارسی در حال حاضر چهار مدیر دارد که من یکی از آنها هستم. البته رای‌گیری برای مدیرشدن به‌آفرید هم در جریان است. اگر سوال دیگری داشتید خوشحال می‌شوم کمک کنم. --شروین افشار 12:25, ۷ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

تميز کازي

با شرمندگي بايد اعتراف کنم کليه نوشته هاي من نياز به تميز کاري دارد چون خنوز نتوانستم ي فارسي بنويسم و غلط ديکته اي دارم... شهباز 14:05, ۸ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

مساله‌ای نیست دوست عزیز. می‌توانید برای حل مشکل صفحه‌کلید ویکی‌پدیا:فارسی‌نویسی را ببینید. --شروین افشار 14:08, ۸ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

مبارزه با ترویج مصرف دخانیات!

بارک الله !!!!!!  :)

--Raamin ب 14:24, ۸ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

مدیریت گرامی !

سلام...
ممنون از اطلاع رسانی شما، خب حالا که شما مدیر هستید حتما به کد های CSS قالب سایت هم دسترسی دارید من نرم افزار MediaWiki رو نصب کردم و یه تغییری در CSS دادم تا کلید ها ( Buttons ) با فونت محبوب Tahoma به نمایش در بیاد ، خوشحال میشم اگه از این کد کوچولو موچولو استفاده کنید. در ضمن مدیریت شما رو هم تبریک میگم ، البته احتمالا مدیر شدن شما مال قبله ولی من تازه رسیدم به همین خاطر الان تبریک میگم...

پرونده:Csserfan.png
قسمت زرد رنگ اضافه شود...
--عرفان 15:56, ۸ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

سلام. از آن جهت که مدیران به شدت از انجام تغییرات در شکل کلی سایت بدون نظرخواهی از کاربران منع شده‌اند، تغییرات موردنظر شما را برای نظرخواهی در اینجا مطرح کردم. از توجه شما سپاسگزارم و از اینکه توانسته‌اید نرم‌افزار خوب مدیاویکی را نصب کنید خوشحال. امیدوارم با تجربه‌ای که در این زمینه کسب خواهید کرد به زودی شما را در جمع کاربران تاثیرگذار و فعال ویکی ببینیم. --شروین افشار 16:20, ۸ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

مديريت ارتباط با مشتري

با سلام و درود درباره مقاله مدیریت روابط عمومی با مشتری اثر امير خانلري- دانشجوي کارشناسي ارشد مديريت فناوري اطلاعات در پایین این مقاله عبارت "استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است" نوشته بود. آیا با این مجوز نمی توان آنرا در ویکی پدیا نقل کرد؟ با تشکر

سلام. ممنون از مشارکت‌های شما. دقت داشته باشید که پیامی که در زیر متن در سایت «همکاران سیستم» آمده است چنین است : «تمام حقوق محفوظ است؛ استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است». محفوظ بودن حقوق یعنی کسی نمی‌تواند از این مطالب استفادهٔ تجاری کند که بر خلاف قوانین حق تکثیر ویکی است. --شروین افشار 16:26, ۸ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

سلام

سلام می‌بخشید که دوباره باز مزاهم می‌شوم. می‌خاستم بگویم که من فقط در خانه‌ام که ویندوز دارم می‌توانم تایپ کنم و از این صفحه [۱] استفاده می‌کنم. زیرا برایم راحت‌تر است. مشکل من در سر کار است زیرا در سر کار که لینوکس دارم و برنامه فائر‌فاکس استفاده می‌کنم. ولی فایرفارکس من حروف فارسی را نمی‌تواند بخواند، حتی هم اگر روی...Encoding->Unicode. ۱۰ بار کلیک کنم. این را متاسفانه نمی‌توانم به.Admin.مان بگویم، چون می‌ترسم برود دهن‌لقی کند (ببخشید) و به رئیسمان بگوید، و رئیسم نیز پهلوی من می‌آید و می‌پرسد: از کی تا حالا شما به تایپ‌کردن فارسی در فیزیک احتیاج دارید، بگویید شاید به درد من هم بخورد. .....ولی حالا در مجموع، من همین متن را هم‌اکنون به سختی دارم می‌نویسم، و از برنامه اپرا استفاده می‌کنم که بسیار ناقص است. من طبق معمول از سایت بالا استفاده می‌کنم، و خوشهال می‌شوم فقط به من بگویید چگونه با فایرفاکس، حروف فارسی را بخوانم. متشکرم از کمک شما، قربانتان پیمان 18:57, ۸ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

سلام. خواهش می‌کنم. اگر فایرفاکس شما متن فارسی را نشان نمی‌دهد احتمالاً مشکل از این است که قلم (فونت) لازم را روی سیستم عامل خود ندارید. بخش قلم را در ویکی‌پدیا:فارسی‌نویسی ببینید. قاعدتاً فایرفاکس باید بتواند که متن‌های فارسی را نمایش دهد. --شروین افشار 05:45, ۹ مارس ۲۰۰۶ (UTC)


تشکر از شما، می‌شود لطفا این صفحه[۲]. را نیز پاک کنید. با اسمهای انگلیسی و آلمانی من همیشه مشکل دارم. راستی از اینکه ما کوچکتر‌ها علاقه زیادی برای دهن به دهن شدن با کاربران بی‌ادب را داریم (مانند یهودیان ایران)، خیلی معذرت می‌خواهم. شما که از من بزرگترید، از گناهان من چشم‌پوشی کنید.. پیمان 14:11, ۹ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

ایرانویج

من چند بار اقدام به تصحیح مقال ایرانویج کردم که متاسفانه هر بار شما مطالبی را به تصور غیر دانشنامه ای بودن از آن حذف کردید. شاید کلا اشتباه از من بود و بهتر بود مباحث اضافی در بخش بحث آن مقاله مطرح می شد. به هر حال من دلایلی بر این که چرا آن قسمت های حذف شده را می نوشتم در بحث مربوطه ارایه کردم. بد نیست شما نیست سری به آن بزنید. ارادتمند دکتر معینی

ایرانویج

من چند بار اقدام به تصحیح مقال ایرانویج کردم که متاسفانه هر بار شما مطالبی را به تصور غیر دانشنامه ای بودن از آن حذف کردید. شاید کلا اشتباه از من بود و بهتر بود مباحث اضافی در بخش بحث آن مقاله مطرح می شد. به هر حال من دلایلی بر این که چرا آن قسمت های حذف شده را می نوشتم در بحث مربوطه ارایه کردم. بد نیست شما نیست سری به آن بزنید. از راهنمایی های شما ممنونم ارادتمند دکتر معینی

دلیل حذف بخش‌هایی که گفته‌اید این بوده است که هیچ منبع دانشنامه‌پسندی نداشته‌اند و تعدادی «شاید...» مطرح‌شده بودند. ضمناً متن‌های شبه‌ادبی مانند «یکی از نیستان آمده، یکی از بهشت رانده شده و دیگری از ایرانویج بار سفر بسته است» در دانشنامه‌ها نمی‌آیند معمولاً. بعلاوه، پیوندی که در مقاله گذاشته بودید به این دلیل حذف شد که هیچ ارتباطی با محتویات مقاله نداشت و شائبهٔ تبلیغاتی بودن آن می‌رفت. --شروین افشار 06:01, ۹ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

ویرایشگر بهداد اسفهبد

با درود! بهداد اسفهبد کد منبع ویرایشگرش را منتشر کرد [۳].نظرتان چیست که آن را در ویرایشگر ویکی بگنجانیم. به‌آفرید 19:20, ۹ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

خیلی خوب است که منبع‌اش هم منتشر شد. ولی لطفاً کمی در مورد امکان‌پذیری فنی این قضیه در ویکی توضیح دهید. یعنی به نظر شما دقیقاً کجا باید پیاده‌اش کنیم؟ --شروین افشار 19:31, ۹ مارس ۲۰۰۶ (UTC)
اگر بشود با ویرایشگر اصلی ویکی ترکیبش کرد، به طوری که بتوان در همان جعبه بدون نصب صفحه‌کلید فارسی، فارسی تایپ کرد.(هنوز نمی‌دانم جعبهٔ ویرایشگر کجا تعریف می‌شود.) به‌آفرید 19:40, ۹ مارس ۲۰۰۶ (UTC)
دقیقاً مساله همان است که گفتید. جعبهٔ ویرایش ربطی به بخشی که ما به آن دسترسی داریم ندارد. بلکه باید یکی از متدهای فایل index.php باشد که با action=edit و مثلاً section=10 کار می‌کند. فکر کنم ادغامش منتفی باشد. راه حل دوم این است که این ویرایشگر را برای استفاده در ویکی بازنویسی کنیم. از بابت جاوااسکریپت‌هایش مشکلی نداریم. مشکل عمده در مورد کدهای PHP است که مطمئن نیستم بشود در ویکی جا دادش و اجرایش کرد (بدلیل مسائل امنیتی). راستی بر طبق چه اجازه‌نامه‌ای منتشر شده؟ --شروین افشار 19:47, ۹ مارس ۲۰۰۶ (UTC)
بله....آیا منظورتان از بازنویسی این‌است که نسخهٔ جداگانه‌ای باشد با دکمه‌های مربوط به زبان نشانه‌گذاری ویکی و افراد بتوانند در خارج از ویکی از آن استفاده کنند؟ تحت گنو GPL.به‌آفرید 19:57, ۹ مارس ۲۰۰۶ (UTC)
این هم انتخابی است برای خودش. ولی در اصل منظور من این بود که هدف نهایی این باشد که این ویرایشگر را طوری تغییر دهیم که بتوان آن را در یک صفحهٔ ویکی قرار داد و از آن همانطور استفاده کرد که در حال حاضر گاهی از ویرایشگر بهداد استفاده می‌کنیم. --شروین افشار 20:09, ۹ مارس ۲۰۰۶ (UTC)
اگر چیزهایی که خودمان می‌دانیم را دقیق کنیم می‌توان از خود بهداد یا بهنام برای ایجاد تغییرات کمک خواست. مطمئن نیستم بهداد با مدیاویکی هم کار کرده باشد. من هم اتفاقاً امروز ایده‌ای به ذهنم رسید که دنبال پیدا کردن روشهای اجرایش در مدیاویکی هستم. احتمالاً با جاوااسکریپت بتوان کدی نوشت که با فشار یک دکمه تمام ي و ك های یک متن تبدیل به ی و ک شوند. کدش را دارم ولی نمی‌دانم کجا جای مناسبی برای اعمال این تغییر است. حسام 20:11, ۹ مارس ۲۰۰۶ (UTC)
جایش که احتمالاً مدیاویکی:monobook.js است. اما بیشتر از این چیزی نمی‌دانم. بماند بعنوان تکلیف! (; --شروین افشار 20:18, ۹ مارس ۲۰۰۶ (UTC)
جالب است خود بهداد در کدش در قسمت کامنت «To Do:» تغییر ي به ی را گذاشته‌است.به‌آفرید 20:15, ۹ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

نقشه‌های ایران

به نظر من بهتر است که همه‌ی نقشه‌های استان‌های ایران رو که مانی در ویکی فارسی بار کرده پاک کنید تا خودبه‌خود جدیدترین نقشه‌های wikimedia commons به مطالب وصل بشوند. --Raamin ب 20:31, ۹ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

چند مورد

با دورود

اول آنکه من کمي در مقاله ايرانويچ دست بردم چون محل دقيق ان هنوز مشخص نيست.
دوم با توجه به رشته شما احساس نميکنيد اکثر مطالب در مورد رشته شما داراي اشتباه هستند و حتي گاه رشته من يعني مذيريت فناوري اطلاعات با رشته مشا مخلوط شده؟
سوم من نميدانم با کاربراني که سعي ميکنند با توهين حرف خود را پيش برند چه برخوردي کنم را راهمنائي کنيد.
چهارم من نميدانم چه کنم اگر منبع را بياورم ميگويند کپي رايت دارد (که ندارد) اگر نياورم ميگويند بي منبع است به عنوان يک کهنه کار راهنمائي کنيد
پنجم حذف اکثر مطالب عجولانه و بدون مطالعه پيشينه آن است. و در کل بعضي از کاربران را من نديده ام تا حالا کار دانشنامه اي انجام دهند و فقط به حذف مطالب ديگران و توهين به آنان و شعورشان مي پردازند اين رسم ويکي است؟
ششم در اين سايت مطالب توهين آميز به مذاهب غير اسلامي به خصوص زرتشتي زياد است چرا به عنوان يک مدير اقدام نميکنيد؟

با سپاس بخشانيان شهباز 14:23, ۱۰ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

سلام.
دوم، آنچه واضح است این است که فناوری اطلاعات و مدیریت فناوری اطلاعات و مهندسی کامپیوتری هر کدام رشتهٔ جدایی هستند. ولی تایید می‌کنم که ابهاماتی بین عوام و حتی بعضی از خواص وجود دارد.
سوم، مورد توهین را ذکر کنید تا بررسی شود.
چهارم، منبع باید با شرایط توصیف شده در وپ:نقحق برای منبع آزاد بخواند (هیچ حقی برای وب سایت منبع محفوظ نباشد و استفاده بلامانع باشد). مورد را ذکر کنید تا بررسی شود.
پنجم، مورد را ذکر کنید تا بررسی شود.
ششم، مدیران تا جایی که بتوانند به مطالب توهین‌آمیز رسیدگی می‌کنند. یادتان باشد که همهٔ کاربران ویکی باید در مورد آن احساس مسوولیت کنند. پس خودتان وارد عمل شوید اما پیش از عمل یک بار قوانین ویکی را بخوانید. بخصوص وپ:دبط، وپ:طفره و وپ:فحن.
هقتم، برای رفع اشکال صفحه‌کلیدتان (که ی و ک را عربی می‌زند)، ویکی‌پدیا:فارسی‌نویسی را ببینید. --شروین افشار 20:59, ۱۰ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

با درود!

من بالاخره موفق شدم که صفحه‌کلید را در محیط ویکی فارسی کنم. یعنی حالا می‌توان در محیط ویکی بدون نصب صفحه‌کلید فارسی، فارسی تایپ کرد! (با تشکر از روزبه پورنادر بهداد اسفهبد و بقیه که آن Library فوق‌العاده را نوشته‌اند!). می‌توانید به Monobook من نگاهی بیندازید. البته هنوز کمی کار دارد چون فقط در محیط اصلی ویرایشگر می‌توانم فارسی بنویسم. هنوز با فایرفاکس هم امتحان نکرده‌ام. به‌آفرید 14:03, ۱۱ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

آفرین! عالیست! من نمی‌توانم آزمایش‌اش کنم چون از DLL برای فارسی کردن صفحه‌کلید استفاده کرده‌ام. باید از روی یک رایانهٔ دیگر امتحانش کنم. در هر صورت دستاورد بسیار بزرگی است برای ویکی فارسی. فکر می‌کنید کی می‌توانیم عملیاتی‌اش کنیم؟ --شروین افشار 23:05, ۱۱ مارس ۲۰۰۶ (UTC
با درود! صفحه‌کلیدتان را انگلیسی کنید. باز هم باید فارسی تایپ کند. برای تغییر زبان در محیط ویکی Ctrl + Alt را بزنید (همچنان با صفحه‌کلید انگلیسی). در ضمن صفحه‌کلیدش کمی با پیش‌فرض Traylayout فرق دارد. مثلا پ روی M است. بنابراین اگر با M پ زدید یعنی از این استفاده می‌کنید.به‌آفرید 23:12, ۱۱ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

پیغام‌های سیستم

در مدیاویکی:Mailnologintext و مدیاویکی:Blockedtext پیوند بخش ترجیحات شکسته است. اگر ممکن است نگاهی به آن بیانداز. حسام 15:37, ۱۱ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

یک چیز جالب هم به ایمیل یاهو فرستادم چک کنی بد نیست. حسام 16:34, ۱۱ مارس ۲۰۰۶ (UTC)