مدیریت بزرگراه‌های فدرال

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
لوگوی FHWA

مدیریت بزرگراههای فدرال (به انگلیسی: Federal Highway Administration) بخشی از اداره وزارت ترابری ایالات متحده آمریکاست که مسئول رسیدگی به ترابری بزرگراههاست. این نهاد که بیشتر با مخفف FHWA شناخته میشود، در سال 1967 میلادی تأسیس شده است. FHWA دارای بخش های مختلفیست که از جمله آنها بخش حقوقی، بخش زیرساختها و بخش ایمنیست.

زمینه[ویرایش]

هسته اولیه مدیریت فدرال بزرگراه‌ها در سال ١٨٩٣ تشکیل شد. در آن زمان دوچرخه‌ها در ایالات متحده بسیار محبوب شدند و نیاز به احداث و نگه‌داری راه‌های عمومی احساس شد. البته در آن زمان نام دیگری داشت. اما قانون بزرگراه‌های فدرال در سال ١٩٢١ تصویب و از آن زمان این ارگان نام کنونی را برگزید.[۱]

فعالیت‌ها[ویرایش]

FHWA به صورت کلی نظارت بر دپارتمان‌های حمل و نقل (ِDOTs) ایالات مختلف را به عهده دارد. در این راستا استانداردها و رهنمون‌های مختلفی برای طراحی، مدیریت و نگه‌داری راهها درست کرده است. همچنین سالهاست برنامه‌هایی چون عملکرد بلندمدت روسازی را مدیریت می‌کند.[۲][۳][۴]

پیوند به بیرون[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Highway Existence: - 100 Years and Beyond" (به انگلیسی).
  2. Nehme, Jean (July 14, 2017). "About Long-Term Pavement Performance". Federal Highway Administration. Retrieved October 22, 2017.
  3. Raab, Robert (n.d.). "Long-Term Pavement Performance Studies". Transportation Research Board. Retrieved October 22, 2017.
  4. «AASHTO Journal: FHWA Notice Clears Way for State DOTs to Tap Full FAST Act 2018 Highway Funding».[پیوند مرده]