قلب (فیلم ۱۹۹۹)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از قلب (فیلم))
قلب
پوستر فیلم
کارگردانایندرا کومار
تهیه‌کنندهایندرا کومار
آشوک تاکریا
فیلمنامه‌نویسآتیش کاپادیا
بازیگرانعامر خان
مانیشا کویرالا
شارمیلا تاگور
نیراج وورا
رانی موکرجی
آنیل کاپور
دالیپ تاهیل
شاما سیکاندر
موسیقیسانجیف–دارشان
فیلم‌بردارباشا لعل
تدوین‌گرحسین برماوالا
تاریخ‌های انتشار
  • ۹ ژوئیه ۱۹۹۹ (۱۹۹۹-۰۷-۰۹)
مدت زمان
۱۶۰ دقیقه
کشورهند
زبانهندی
هزینهٔ فیلم۱۴ کرور روپیه[۱]
فروش گیشه۳۵ کرور روپیه

«قلب» (انگلیسی: Mann) یا روان یک فیلم درام عاشقانه هندی محصول سال ۱۹۹۹ به نویسندگی و کارگردانی ایندرا کومار با بازی عامر خان و مانیشا کویرالا برای دومین بار آنها را با هم ذوج هنری شده‌اند این دومین همکاری خان و کویرالا از زمان فیلم من تنها، تو تنها (۱۹۹۵) می‌باشد و همچنین آنیل کاپور، شارمیلا تاگور و نیراج وورا با رانی موکرجی در ظاهری خاص حضور داشتند.[۲] فیلم پس از انتشار بازخوردهای مثبتی دریافت کرد. موسیقی متن توسط سانجیف–دارشان به خوبی مورد استقبال قرار گرفت، اما به اتهام سرقت ادبی آهنگ‌های دیگر مورد انتقاد قرار گرفت. این فیلم عمدتاً بر اساس فیلم آمریکایی عشق‌بازی به‌یادماندنی محصول ۱۹۵۷ ساخته شده‌است.

بازیگران این فیلم عامر خان، مانیشا کویرالا، شارمیلا تاگور، نیراج وورا، آنیل کاپور، دیپتی بهاتناگار، دالیپ تاهیل، شاما سیکاندر، ساتین کاپو، آنانت ماهادوان، مشتاق خان، سید بهادر حسن خان بهادر، کتکی داو، سومونا چاکراوارتی و رانی موکرجی می‌باشند.

داستان[ویرایش]

دو کاران سینگ (عامر خان)، یک نقاش کازانووا و بلندپرواز در بدهی، موافقت می‌کند که با آنیتا (دیپتی بهاتناگار)، دختر سینگانیا (دالیپ تاهیل)، یک سرمایه‌دار ثروتمند، ازدواج کند. پریا (مانیشا کویرالا)، یک معلم موسیقی برای کودکان، با راج (آنیل کاپور) نامزد کرده است که به دلیل اینکه او در زمان نیاز به او کمک کرده بود، حاضر شده با او ازدواج کند. پریا و دیو در یک سفر دریایی با هم آشنا می‌شوند. دیو عاشق پریا می‌شود.

منابع[ویرایش]

  1. "Mann – Movie". Box Office India. Archived from the original on 21 June 2022. Retrieved 21 June 2022.
  2. Verma, Suparn (9 July 1999). "Easy on the eye". Rediff.com. Archived from the original on 18 September 2020. Retrieved 25 June 2019.

پیوند به بیرون[ویرایش]