فدراسیون جهانی اسکیت

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از فدراسيون جهاني اسكيت)
فدراسیون جهانی اسکیت
WS
ورزشورزش‌های رولر اسکیت
محدودهلوزان، سوئیس
بنیان‌گذاریسپتامبر ۲۰۱۷ (سپتامبر ۲۰۱۷)
مقرلوزان، سوئیس
رییسساباتینا آراکو
وبگاه رسمی
www.worldskate.org

فدراسیون جهانی اسکیت (به انگلیسی: World Skate) سازمان شناخته شده کنونی در کمیته بین‌المللی المپیک برای ورزش‌های رولر اسکیت است. از جمله اسکیت بورد، رینک اسکیت، اینلاین هاکی، اسکیت سرعت، آلپاین، دان هیل، رولر دربی، انواع فری استایل، اسکیت نمایشی و اگرسیو است. این سازمان پس از آن که فدراسیون بین‌المللی اسکیت بورد (ISF) در برنامه‌های اسکیت بورد برنامه‌ریزی شده در المپیک ۲۰۲۰ ژاپن رد شد، با فدراسیون جهانی رولر اسپرتس در سپتامبر سال ۲۰۱۷ ادغام و تشکیل شد.[۱]

رقابت‌ها[ویرایش]

بازی‌های جهانی رولر اسکیت[ویرایش]

این سازمان از سال ۲۰۱۷ بازی‌های جهانی رولر، شامل همه رشته‌های ورزشی رولر را طبق قوانین فدراسیون بین‌المللی اسکیت جهانی ترتیب داده‌است.[۲] این بازی‌ها شامل ۱۱ مسابقات قهرمانی جهان در یک رویداد چند ورزشی است[۳].

بازی‌های المپیک[ویرایش]

رویدادهای اسکیت بازی برای المپیک تابستانی ۲۰۲۰ معرفی شده‌است که دو رویداد آن شامل پارک و خیابان است. دقیقاً مانند دوچرخه سواری BMX، رویداد پارک آنچه را که شبیه استخر خالی است، نشان می‌دهد. رقبا سه ترک زمانی برای هنرنمائی دارند. در رویداد خیابان، رمپ و ریل برای روال‌ها و هنر نمائی‌ها وجود خواهد داشت. در کل ۸۰ نقطه وجود خواهد داشت، با ۲۰ رویداد در هر مسابقه. هر کشوری می‌تواند در هر مسابقات حداکثر سه ورزشکار خود را شرکت دهد.[۴]

بازی‌های جهانی[ویرایش]

انجمن بین‌المللی بازی‌های جهانی(IWGA) در تاریخ ۱۶ آوریل ۲۰۱۸ اعلام کرد که ورزش‌های رولر یکی از ۳۰ ورزش رسمی است که بین ۱۵ تا ۲۵ ژوئیه در بازی‌های جهانی ۲۰۲۱ برای کسب مقام طلا در بیرمنگام، آلاباما رقابت می‌کند. بیرمنگام چهلمین سالگرد این رویداد را برگزار می‌کند که با حضور ۳۶۰۰ ورزشکار از بیش از ۱۰۰ کشور جهان برگزار می‌شود. این اولین باری است که بازی‌های جهانی از سال ۱۹۸۱ به ایالات متحده بازگشت[۵].

در برنامه بازی‌های جهانی ۲۰۲۱ که در بیرمنگام، آلاباما برگزار می‌شود، ۴ رشته ورزشی رولر وجود دارد. مسیر هنری، اینلاین هاکی، مسیر اسکیت سرعت و مسیر اسکیت سرعت جاده ای. ورزش رولر تنها ورزشی است که در برنامه بازی‌های جهانی در دو گروه مشاهده می‌شود. اسکیت سرعت و اینلاین هاکی متعلق به گروه ورزش‌های ترند و اسکیت نمایشی متعلق به گروه ورزش‌های هنری است.[۶]

بازی‌های پان امریکن[ویرایش]

در ماه مه سال ۲۰۱۹، رویداد برنامه‌ریزی شدهٔ اسکیت بورد از بازی‌های لیمای ۲۰۱۹ پان امرین حذف شد.

پانام اسپورتز اعلام کرد که اسکیت بورد از برنامه ورزشی حذف شده‌است زیرا فدراسیون جهانی اسکیت نمی‌تواند تضمین کند که بهترین ورزشکاران ممکن در این مسابقات حضور پیدا کنند. World Skate یک رویداد تور جهانی را برگزار کرده بود که یک بازه زمانی همپوشانی با بازی‌های پان آمریکن داشت. این فدراسیون همچنین این رقابت‌ها را به عنوان مقدماتی المپیک تأیید نکرد[۷].

مناطق قاره ای[ویرایش]

این فدراسیون مسابقات را در پنج قاره (آفریقا، آمریکا، آسیا، اروپا و اقیانوسیه) برگزار می‌کند.

پیوند به بیرون[ویرایش]

  1. "Further steps taken as excitement builds for skateboarding's Olympic debut at Tokyo 2020". olympic.org. Retrieved 30 September 2019.
  2. "World Roller Games 2019". WRG2019. Archived from the original on 23 July 2019. Retrieved 16 August 2019.
  3. "Disciplines". World Roller Games 2019. Archived from the original on 17 July 2019. Retrieved 16 August 2019.
  4. "10 things to know about new sports and events in 2020 Olympics". USA Today. Retrieved 18 August 2019.
  5. "IWGA announce participating sports for world games 2021". The World Games 2021. Archived from the original on 18 August 2019. Retrieved 18 August 2019.
  6. "Roller Sports". The World Games.org. Retrieved 18 August 2019.
  7. "insidethegames.biz report titled "Skateboarding axed from Lima 2019 Pan American Games programme"". insidethegames.biz. Retrieved 26 September 2019.