آرش صادق‌بیگی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از صادق‌بیگی، آرش)
آرش صادق‌بیگی
زاده۱۳۶۱
زمینه کارینویسنده
ملیتایرانی

آرش صادق‌بیگی (زاده ۱۳۶۱ در اصفهان)، نویسنده معاصر ایرانی و سردبیر سابق مجله داستان همشهری است.

وی فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه هنر است. از این نویسنده تاکنون یک کتاب در حوزه کودک و نوجوان با عنوان خاطرات یک سرتق با تصویرگری فهیمه فریمانه[۱] منتشر شده‌است و بازار خوبان نخستین مجموعه داستان و دومین اثر او به حساب می‌آید؛ او در کنار نوشتن داستان کوتاه، فیلمنامه‌های دایره راز و چشمان باز و سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد را هم نوشته‌است. کسب جایزه جشنواره ادبی بوشهر، رتبه دوم جایزه داستان تهران، تقدیری جایزه ادبی اصفهان، برگزیده جشنواره داستان‌های ایرانی و برگزیده دوسالانه ادبی دانشجویان بخشی از افتخارات این نویسنده به حساب می‌آید.[۲] مجموعه‌داستان بازار خوبان را در سال ۱۳۹۴ نگارش کرد که در سی و چهارمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و در نهمین دورهٔ جایزه ادبی جلال آل احمد برگزیده شد.[۳]

او هم‌اکنون سردبیر فصلنامه داستانی سان و مدیرمسئول ماهنامه ناداستان است.

قنادی ادوارد دومین مجموعه داستان او در سال ۱۳۹۷ توسط نشر مرکز منتشر شد.[۴]و پادکست ماجراهای من و خیخول در سال ۱۳۹۹ در سایت آی قصه بارگذاری شد.

منابع[ویرایش]

  1. «فهیمه فریمانه | پیوسته | انجمن تصویرگران ایران». انجمن تصویرگران ایران. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۰۶-۲۰.
  2. «داستان آثار برگزیده ادبی جایزه کتاب سال چیست؟!». ایبنا. ۲۰ بهمن ۱۳۹۵. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۱ فوریه ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۹ مارس ۲۰۱۷.
  3. «سی و چهارمین جایزه کتاب سال برگزیدگان خود را شناخت». تسنیم. ۱۹ بهمن ۱۳۹۵. دریافت‌شده در ۹ مارس ۲۰۱۷.
  4. ««قنادی ادوارد» در کتابفروشی‌ها باز شد». خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency. ۲۰۱۹-۰۲-۰۳. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۴-۲۷.