توگو (فیلم)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
توگو
کارگرداناریکسون کور
تهیه‌کنندهکیم زوبیک
نویسندهتام فلین
بازیگران
موسیقیمارک آیشام[۱]
تدوین‌گرمارتین پنسا
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهدیزنی+
تاریخ‌های انتشار
  • ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-۱۲-۲۰)
مدت زمان
۱۱۳ دقیقه
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۴۰ میلیون دلار

توگو (به انگلیسی: Togo)، یک فیلم در ژانر درام به کارگردانی اریکسون کور و محصول سال ۲۰۱۹ ایالات متحده آمریکا است. فیلم‌نامه این فیلم توسط تام فلین به رشته تحریر درآمده است. ویلم دفو، جولیان نیکلسون و کریستوفر هیردال ستارگان فیلم هستند. توگو در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ در دیزنی+ به نمایش درآمد.

داستان فیلم دربارهٔ دو شخصیت کلیدی در مأموریت حمل سرم به سمت نوم ۱۹۲۵ است، که در آن به کمک تیمی از سورتمه سگ‌ها سرم آنتی توکسین‌ بیماری دیفتری در شرایط سخت و پیمودن مسافتی نزدیک به ۷۰۰ مایل برای نجات شهر نوم در آلاسکا از همه‌گیری انتقال پیدا کرد.[۲] توگو یک سگ و ستاره فیلم است و رهبر سگ‌های سورتمه‌ای است که قرار است سرم را انتقال دهند. این سگ، با فداکاری‌ای که انجام می‌دهد از همه گیر شدن بیماری دیفتری جلوگیری می‌کند.

توگو و لئونارد در شرایطی سخت و با پیمودن مسافتی نزدیک به ۷۰۰ مایل برای نجات شهر نوم از همه‌گیری دیفتری، اقدام می‌کنند. داستان این فیلم برگرفته از واقعیت می‌باشد.[۲]

منابع[ویرایش]

  1. "Mark Isham Scoring Disney's 'Togo'". Film Music Reporter. Retrieved June 28, 2018.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ Kit, Borys (July 12, 2018). "Willem Dafoe to Star in Disney Adventure Movie 'Togo' (Exclusive)". The Hollywood Reporter (به انگلیسی). Retrieved July 14, 2018.

پیوند به بیرون[ویرایش]