یاشا واگنومن

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
یاشا واگنومن
اطلاعات شخصی
نام کامل یاشا مامادو کارابو واگنومن[۱]
زادروز ۱۱ دسامبر ۲۰۰۰ ‏(۲۳ سال)
زادگاه هامبورگ، آلمان
قد ۱٫۸۷ متر (۶ فوت ۱ ۱۲ اینچ)[۲]
پست مدافع
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی هامبورگ
شمارهٔ پیراهن ۲۷
باشگاه‌های جوانان
۲۰۰۹ اس‌سی پوپنبوتل[۳]
۲۰۰۹–۲۰۱۰ هومل‌اشبوتلر اس‌وی
۲۰۱۰–۲۰۱۸ هامبورگ
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۱۸– هامبورگ ۳۵ (۱)
۲۰۱۸–۲۰۱۹ هامبورگ «ب» ۱۰ (۴)
تیم ملی
۲۰۱۷ زیر ۱۷ سال آلمان ۳ (۰)
۲۰۱۸ زیر ۱۸ سال آلمان ۱ (۰)
۲۰۱۸ زیر ۱۹ سال آلمان ۲ (۰)
۲۰۱۹ زیر ۲۰ سال آلمان ۱ (۰)
۲۰۱۹– زیر ۲۱ سال آلمان ۸ (۰)
  • تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است و آمار به روز شده در تاریخ ۱۶:۳۸, ۱۳ دسامبر ۲۰۲۰ (UTC).
‡ آمار بازی‌ها و گل‌های ملی به‌روز شده در تاریخ ۱۴:۴۷, ۲ ژوئن ۲۰۲۱ (UTC)

یاشا مامادو کارابو واگنومن (زادهٔ ۱۱ دسامبر ۲۰۰۰) یک بازیکن فوتبال آلمانی است که به عنوان مدافع در بوندس‌لیگا ۲ و باشگاه هامبورگ بازی می‌کند.[۴] او دارای سابقه حضور در آکادمی هامبورگ است و هم‌اکنون نماینده آلمان در سطح تیم ملی جوانان (زیر ۲۱ سال) است.

دوران باشگاهی[ویرایش]

هامبورگ[ویرایش]

ابتدای حضور[ویرایش]

واگنومن در سال ۲۰۱۰ به هامبورگ پیوست و سطوح مختلف و رده‌های سنی نوجوانان و جوانان را در این باشگاه طی کرد. در فوریه ۲۰۱۸، به دنبال عملکرد چشمگیر در تیم‌های جوانان، سرمربی جدید همبورگ، برند هولرباخ، او را به تیم اصلی دعوت کرد.[۵][۶]

در ۱۰ مارس ۲۰۱۸، واگنومن اولین بازی خود را برای تیم اصلی در بوندس‌لیگا و مقابل بایرن مونیخ انجام داد. او در دقیقه ۷۰ به بازی آمد و جایگزین والاس شد. در نهایت هامبورگ با نتیجه ۰–۶ در خانه شکست خورد.[۷] او با سن ۱۷ سال و ۸۹ روز به جوانترین بازیکنی تبدیل شد که تا به حال در بوندس‌لیگا برای هامبورگ بازی کرده‌است.[۸] تحت مربیگری کریستین تیتز، واگنومن در آن فصل حضور چندانی در تیم اصلی نداشت. با این حال، او ۲۰ بازی در لیگ زیر ۱۹ سال برای تیم جوانان هامبورگ انجام داد و دو گل به ثمر رساند.

سال‌های ۲۰–۲۰۱۸[ویرایش]

قبل از آغاز فصل ۱۹–۲۰۱۸، واگنومن یک قرارداد دو ساله جدید با هامبورگ امضا کرد که باعث شد تا قبل از تولد هجده سالگی خود، عضوی از تیم اصلی شود.[۹] قبل از تعطیلات زمستانی، او چهار بازی در بوندس‌لیگا ۲ انجام داد. در ادامه سرمربی تیم کریستین تیتز و جانشین او، هانس ولف، ترجیح دادند تا از گوتوکو ساکای و داگلاس سانتوس به عنوان مدافع در تیم اصلی استفاده کنند.

در آخر فصل، واگنومن برای بازی در تیم فرصت بیشتری پیدا کرد. او فصل را با ۱۱ بازی در لیگ برای تیم اصلی به پایان رساند و هفت بازی دیگر و یک گل، حاصل کار او در تیم دوم هامبورگ و سطح چهارم فوتبال آلمان (لیگ منطقه‌ای آلمان) بود.

در ابتدای فصل ۲۰–۲۰۱۹، واگنومن زیر نظر سرمربی جدید خود، دیتر هکینگ، نیمکت نشین شد و بیشتر در تیم دوم هامبورگ بازی می‌کرد. به عنوان بخشی از تیم دوم هامبورگ، او سه بازی در لیگ منطقه‌ای انجام داد که در آن سه گل به ثمر رساند. پس از اینکه یان گیامرا مدافع راست تیم در اواسط سپتامبر دچار شکستگی شد،[۱۰] واگنومن در بازی بعدی جایگزین او در ترکیب اصلی شد و پنج بازی متوالی انجام داد که در آن یک گل به ثمر رساند. در ماه اکتبر، او در مسابقه جام حذفی آلمان مقابل اشتوتگارت از ناحیه پا آسیب دید که او را برای چند ماه از بازی‌ها دور کرد.[۱۱] در غیاب او، خالد ناری و جردن بیر که صورت قرضی در پنجره نقل و انتقالات ژانویه به هامبورگ پیوسته بودند، در پست دفاع راست جایگزین او شدند و بازی کردند.[۱۲] در آوریل ۲۰۲۰، واگنومن بهبود یافت و قرارداد خود را برای مدت چهار سال در دوران دنیاگیری کویید-۱۹ تمدید کرد.[۱۳] هنگامی که لیگ در اواسط ماه مه از سر گرفته شد، واگنومن به عنوان دفاع راست در بوندس‌لیگا ۲ به ترکیب اصلی بازگشت و مقابل گروتر فورث بازی کرد.[۱۴] او فصل را با ۱۶ بازی در بوندس‌لیگا ۲ به پایان رساند و یک گل به ثمر رساند.[۱۵]

فصل ۲۱–۲۰۲۰[ویرایش]

در اولین روز بازی در فصل ۲۱–۲۰۲۰، واگنومن زیر نظر سرمربی جدید دانیل تیون برای بازی مقابل فورتونا دوسلدورف (پیروزی ۲–۱) در ترکیب اصلی قرار داشت، اما در هفته بعد و در تمرینات دچار پارگی رباط شد.[۱۶] این باعث شد او چند هفته از بازی‌ها دور شود، پس از بازگشت در هفته پنجم، او در بازی‌های بعدی روی نیمکت قرار گرفت و یان گیامرا جایگزین او در زمین بود. واگنومن به دلیل مصدومیت گیامرا، دوباره به ترکیب بازگشت و در ۵ دسامبر ۲۰۲۰ در باخت خانگی ۰–۱ مقابل هانوفر بازی کرد. او تا پایان نیم فصل اول، بازیکن ثابت بود و ۲ گل به ثمر رساند.[۱۵] در پیروزی ۴–۲ مقابل آینتراخت برانشوایگ در ۲۳ ژانویه ۲۰۲۱، واگنومن پس از پارگی رباط در مچ پای راست خود در نیمه دوم تعویض شد.[۱۷] او یک ماه بعد دوباره برگشت. اما به دلیل کشیدگی ران، دو بازی آخر فصل را از دست داد.[۱۸] واگنومن فصل را با ۲۴ بازی در لیگ داخلی به پایان رساند که در آن ۲ گل به ثمر رساند.[۱۵] هامبورگ برای سومین فصل متوالی به سطح اول فوتبال آلمان صعود نکرد و چهارم شد.[۱۹]

در پیش فصل ۲۲–۲۰۲۱، واگنومن دچار کشیدگی عضلانی شد و دو بازی اول فصل را از دست داد.[۲۰] در سومین بازی فصل، واگنومن به عنوان یار تعویضی به جای یان گیامرا وارد زمین شد، اما دوباره به دلیل پارگی تاندون از زمین خارج شد.[۲۱] انتظار می‌رود که او دو ماه از میادین دور باشد.[۲۲]

بازی‌های ملی[ویرایش]

واگنومن که واجد شرایط بازی برای آلمان و ساحل عاج است. او سابقه حضور در رده‌های سنی زیر ۱۷ سال تا زیر ۲۰ سال را در کارنامه دارد. در اکتبر ۲۰۱۷، او به عنوان جایگزین کیلیان لودویگ مصدوم، در رقابت‌های قهرمانی اروپا زیر ۱۷ سال ۲۰۱۷ وارد زمین شد.[۲۳] او سه بار برای تیم زیر ۱۷ سال آلمان به میدان رفت.[نیازمند منبع]

در مارس ۲۰۱۸، واگنومن یک بازی برای تیم زیر ۱۸ سال آلمان انجام داد و دو بار برای تیم زیر ۱۹ سال آلمان در نوامبر ۲۰۱۸ وارد زمین شد. او به برنده عنوان نفر دوم نشان فریتز والتر در اوت ۲۰۱۹ شد و در رده زیر ۱۹ سال، پشت سر نیکلاس گریت کون قرار گرفت.[۲۴] از سپتامبر ۲۰۱۹، واگنومن بخشی از تیم زیر ۲۰ سال آلمان بود و هم‌اکنون عضو تیم زیر ۲۱ سال آلمان است.[نیازمند منبع]

زندگی شخصی[ویرایش]

واگنومن در هامبورگ به دنیا آمد و بزرگ شد، او پسر مادری اهل ساحل عاج و پدری آلمانی است.[۲۵][۲۶]

منابع[ویرایش]

  1. "FIFA U-17 World Cup India 2017 – List of Players" (PDF). FIFA.com. Fédération Internationale de Football Association. 28 October 2017. Archived from the original (PDF) on 30 اكتبر 2017. Retrieved 10 March 2018. {{cite web}}: Check date values in: |archive-date= (help)
  2. "Josha Vagnoman - Profile HSV". hsv.de. Hamburger SV. Archived from the original on 15 December 2021. Retrieved 25 September 2019.
  3. "HSV-Profi Vagnoman ehrlich: "Da war ich wirklich schlecht"". hsv24.mopo.de. Hamburger Morgenpost. 20 مارس 2020. Retrieved 5 August 2020.
  4. "Josha Vagnoman". worldfootball.net. HEIM:SPIEL. Retrieved 10 March 2018.
  5. "Mit Einsatz und Moral Selbstvertrauen sammeln". hsv.de. Hamburger SV. 5 فوریه 2018. Retrieved 24 February 2018.
  6. "HSV: Bernd Hollerbach zieht Talente hoch - Gideon Jung trainiert individuell". 90min.de. 90min. 7 فوریه 2018. Retrieved 24 February 2018.
  7. "Lewandowski macht das halbe Dutzend voll". kicker.de. Kicker. 10 مارس 2018. Retrieved 10 March 2018.
  8. "Neuer Fünfter: Die jüngsten Bundesliga-Debütanten". kicker.de. Kicker. 10 مارس 2018. Retrieved 10 March 2018.
  9. "Josha Vagnoman erhält Lizenzspielervertrag". hsv.de. Hamburger SV. 5 ژوئن 2019. Retrieved 6 June 2019.
  10. "Schwere Verletzung bei Jan Gyamerah". www.hsv.de. Hamburger SV. 11 سپتامبر 2019. Retrieved 5 August 2020.
  11. "Josha Vagnoman erleidet Bruch eines Fußwurzelknochens". www.hsv.de. Hamburger SV. 31 اکتبر 2019. Retrieved 5 August 2020.
  12. Lustig, Jan; Wolff, Sebastian (14 ژانویه 2020). "Fix: Hamburg leiht Gladbach-Youngster Beyer aus". www.kicker.de. kicker. Retrieved 5 August 2020.
  13. "HSV verlängert Vertrag mit Josha Vagnoman bis 2024". www.hsv.de. Hamburger SV. 17 آوریل 2020. Retrieved 5 August 2020.
  14. "Greuther Fürth vs. Hamburger SV - 17 May 2020 - Soccerway". us.soccerway.com. Perform Group. Retrieved 5 August 2020.
  15. ۱۵٫۰ ۱۵٫۱ ۱۵٫۲ "J. Vagnoman - Profile". int.soccerway.com. Perform Group. Retrieved 6 November 2020.
  16. "Trainingsverletzung: HSV wochenlang ohne Vagnoman". kicker (به آلمانی). 25 سپتامبر 2020. Retrieved 27 January 2021.
  17. "Doppelter Bänderriss: Vagnoman fehlt HSV mehrere Wochen". kicker (به آلمانی). 25 ژانویه 2021. Retrieved 27 January 2021.
  18. "Zerrung im Oberschenkel: Vagnoman fehlt dem HSV in Osnabrück". kicker (به آلمانی). 12 مه 2021.
  19. "HSV verpasst erneut den Aufstieg". Süddeutsche Zeitung (به آلمانی). 16 مه 2021.
  20. "HSV-Verteidiger Vagnoman erleidet Muskelfaserriss". kicker (به آلمانی). 6 ژوئیه 2021.
  21. "Makienoks Doppelschlag ist für den HSV zu viel". kicker (به آلمانی). 13 اوت 2021.
  22. "Muskelsehnenriss bei Josha Vagnoman". HSV.de (به آلمانی). 17 اوت 2021.
  23. "U 17-WM: Ludewig am Knie verletzt, Vagnoman nachnominiert". dfb.de. DFB. 6 اکتبر 2017. Retrieved 24 February 2018.
  24. "Fritz-Walter-Medaille in Gold an Kühn, Bühl und Adeyemi". dfb.de. DFB. 12 اوت 2019. Retrieved 12 August 2019.
  25. Simon, Philipp (7 ژوئن 2018). ""Geld ist nicht alles! Der HSV ist mein Verein"". Hamburger Morgenpost. Hamburg. Retrieved 28 July 2018.
  26. Schardt, Liam (19 سپتامبر 2018). "HSV-Teenie Josha Vagnoman: Premiere ohne Lampenfieber". Hamburger Morgenpost. Hamburg. Retrieved 25 September 2019.

پیوند به بیرون[ویرایش]