گالینا برژنف

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
گالینا برژنف
Галина Брежнева
اطلاعات شخصی
زاده
گالینا لئونیدوونا برژنف

۱۸ آوریل ۱۹۲۹
سوردلوفسک, شوروی
درگذشته۳۰ ژوئن ۱۹۹۸ (۶۹ سال)
دوبرنیها, استان مسکو, روسیه
ملیتشوروی و روسی
حزب سیاسیحزب کمونیست اتحاد شوروی
همسر(ان)یوجین (یوگنی تیموفیویچ) میلائف (۱۹۶۱–۱۹۵۱)
ایگور کیو (۱۹۶۳-۱۹۶۱)
یوری چوربانوف (۱۹۹۳-۱۹۷۱)
ناشناس (۱۹۹۸-۱۹۹۳)
فرزندان۳
والدینلئونید برژنف (پدر; فوت شده)
ویکتوریا برژنوا (مادر; فوت شده)

گالینا لئونیدوونا برژنف ( روسی: Галина Леонидовна Брежнева ؛ ۳۰ ژوئن ۱۹۹۸- ۱۸ آوریل ۱۹۲۹) دختر سیاستمدار و دبیر کل لئونید برژنف و ویکتوریا برژنوا بود.

زندگی و مرگ[ویرایش]

گالینا برژنف در ۱۸ آوریل ۱۹۲۹ در یکاترینبورگ متولد شد. در نوجوانی او از عضویت در کومسومول خودداری کرد. بعداً ، او از تحصیل در مقطع دانشگاهی امتناع ورزید. او مدت کوتاهی با ایگور کیو ازدواج کرد ، ازدواجی که فقط ۹ وز ادامه داشت. [۱] تا سال ۱۹۷۱ ، پدرش لئونید برژنف از روند اوضاع در زندگی گالینا ناراضی بود. او پس از لغو ازدواج دوم وی ، خواستار ازدواج دوباره دخترش شد. او در پایان یوری چوربانوف را از میان تعدادی خواستگار انتخاب کرد. گالینا بسیار کمتر دیده می شد ، و در زمان یوری آندروپوف ، او به طور کلی از چشم عموم ناپدید شد. گالینا در دوران حکومت کنستانتین چرننکو به عموم بازگشت و در یک نشست خبری بزرگداشت روز جهانی زن حاضر شد . در این نشست خبری ، نشان لنین توسط آندری گرومیکو در سال ۱۹۷۸ برای پنجاهمین سالگرد تولدش به گالینا اهدا شده بود. [۲]

بعداً ، پس از دستگیری چوربانوف به اتهام فساد ، گالینا از او جدا شد و برای چهارمین بار و آخرین بار در سن ۶۵ سالگی با یک مرد ۲۹ ساله ازدواج کرد. قبل از مرگ ، گالینا برژنف مهمان تلویزیون انگلیس بود و در مورد زندگی در اتحاد جماهیر شوروی شوروی صحبت کرد . [۳] در اواخر عمر ، گالینا بر اثر مصرف بیش از حد الکل از نظر روانی دچار مشکل شده بود و دخترش او را در یک بیمارستان روانپزشکی بستری کرد که در ۳۰ ژوئن ۱۹۹۸ گالینا برژن درگذشت. [۴]

منابع[ویرایش]

<references group="" responsive="1">

  1. "Galina Brezhneva". The Economist. 9 July 1998. Retrieved 16 December 2010.
  2. [The question on would be the next General Secretary, was decided over the body of the deceased Brezhnev] (به روسی). Loyd http://loyd.com.ua/articles/item-1973.html. Retrieved 16 December 2010. {{cite news}}: |trans-title= requires |title= or |script-title= (help); |url= missing title (help)
  3. "Galina Brezhneva". The Economist. 9 July 1998. Retrieved 16 December 2010.
  4. [The question on would be the next General Secretary, was decided over the body of the deceased Brezhnev] (به روسی). Loyd http://loyd.com.ua/articles/item-1973.html. Retrieved 16 December 2010. {{cite news}}: |trans-title= requires |title= or |script-title= (help); |url= missing title (help)

کتابشناسی - فهرست کتب[ویرایش]