کردکندی (بستان‌آباد)

مختصات: ۳۷°۵۷′۱۲″شمالی ۴۶°۵۷′۱۰″شرقی / ۳۷٫۹۵۳۴۴۴۰۰°شمالی ۴۶٫۹۵۲۷۱۵۰۰°شرقی / 37.95344400; 46.95271500
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کردکندی
کشور ایران
استانآذربایجان شرقی
شهرستانبستان آباد
بخشمرکزی
نام(های) دیگرمهران‌رود
سال شهرشدن۱۴۰۰
مردم
جمعیت۵۹۸۱ نفر (۱۳۹۵
جغرافیای طبیعی
مساحت۵۰۰۰ هکتار
میانگین دمای سالانه۳۵
اطلاعات شهری
شهردارعلمی
تأسیس شهرداری۱۴۰۰
پیش‌شمارهٔ تلفن۰۴۱
شناسهٔ ملی خودروالگو:25-مIRN
پانویسعزاداری کردکندی
کردکندی بر ایران واقع شده‌است
کردکندی
روی نقشه ایران
۳۷°۵۷′۱۲″شمالی ۴۶°۵۷′۱۰″شرقی / ۳۷٫۹۵۳۴۴۴۰۰°شمالی ۴۶٫۹۵۲۷۱۵۰۰°شرقی / 37.95344400; 46.95271500


کردکندی یکی از شهرهای بخش مرکزی شهرستان بستان‌آباد در استان آذربایجان شرقی ایران است. [۱] شهر کردکندی دارای سد منبع آب کشاورزی در جنوب غرب شهر است. این شهر در ۱۵ کیلومتری شهرستان بستان‌آباد واقع شده. کردکندی دارای یک سالن ورزشی چندمنظوره در مسیر کردکندی _نوجده‌سادات است که برای جوانان ورزشی این شهرستان و حومه ایجاد شده است. همچنین شهر کردکندی دارای دبیرستان دخترانه و پسرانه است. شهرستان کردکندی به عزاداری در ایام محرم که شاه حسین گویان آن زبان زد است معروف است کلیپ های عزاداری را میتوان در اپارات و اینستاگرام به ایدی:azadari_kordkandi@ مشاهده کرد.

سد وحدت متعلق به این شهر میباشد

جمعیت[ویرایش]

جمعیت شهر کردکندی براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ برابر با ۴،۴۳۹ نفر (۱،۲۵۳ خانوار) بوده‌است.[۲]

منابع[ویرایش]

  1. پایگاه ملی اطلاع‌رسانی قوانين و مقررات کشور (۲۰۲۱-۰۵-۲۷). «تصویبنامه درخصوص تقسیمات کشوری در شهرستان بستان آباد استان آذربایجان شرقی». https://dotic.ir. پیوند خارجی در |وبگاه= وجود دارد (کمک)
  2. «درگاه ملی آمار > سرشماری عمومی نفوس و مسکن > نتایج سرشماری > جمعیت به تفکیک تقسیمات کشوری سال 1395». www.amar.org.ir. از پارامتر ناشناخته |ودر حال حاضر در سال جاری 1401جمعیت این شهر بالغ بر 7000نفر و در حدود 1600خانوار میباشد. ولازم به ذکر است با توجه به موقعیت قابل توجه اقتصادی این شهر اعم از وجود کشاورزی زبان زد و راننده کامیون بودن و وجود تولیدی ها و کارگاه ها و مکان های بازیافت آهن آلات مهاجرت معکوس به سبب موقعیت درآمد زا رخ داده و جمعیت این شهر در حال افزایش میباشد و سکنه خود شهر که فبلا مهاجرت کرده بودند به این شهر برگشته و حتی از روستاهای اطراف نیز جهت سکونت شهر کردکندی را انتخاب میکنند. نشانی= صرف‌نظر شد (کمک); پارامتر |پیوند= ناموجود یا خالی (کمک); پارامتر |تاریخ بازیابی= نیاز به وارد کردن |پیوند= دارد (کمک)

الگو:عزاداری کردکندی