پرش به محتوا

پیمانکار (فیلم ۲۰۰۷)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پیمانکار
پوستر فیلم
کارگردانجوزف روسناک
تهیه‌کنندهرودی کوهان
بازیگرانوسلی اسنایپس
الیزا بنت
لینا هیدی
رالف برون
موسیقینیکلاس پیک
فیلم‌بردارودیگو ون
تدوین‌گرتریسی گرنگر
جیمز هربرت
شرکت
تولید
استودیوی سرگرمی سونی پیکجرز
تاریخ‌های انتشار
۱۰ ژوئیه ۲۰۰۷
مدت زمان
۹۸ دقیقه
کشوربلغارستان
انگلستان
آمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۱۸ میلیون دلار
فروش گیشه۱۵٫۵۲۴٫۶۸۰ دلار[۱]

پیمانکار (به انگلیسی: The Contractor) یک فیلم اکشن آمریکایی محصول سال ۲۰۰۷ به کارگردانی جوزف روسناک با بازی وسلی اسنایپس، الیزا بنت، لینا هیدی، رالف برون، چارلز دنس و جما جونز است. این فیلم در ۱۰ ژوئیه ۲۰۰۷ در ایالات متحده و در ۶ اوت ۲۰۰۷ در بریتانیا به صورت دی‌وی‌دی منتشر شد.

داستان[ویرایش]

جیمز جکسون دیال (وسلی اسنایپس)، قاتل بازنشسته سیا، زندگی‌اش را در مزرعه‌داری خود در مونتانا در انزوا می‌گذراند، زمانی که کارفرمای سابقش، جرمی کالینز (رالف برون) به او این فرصت را می‌دهد که خود را بازخرید کند. چند سال قبل، دیال چند ثانیه از سرنگونی رهبر بدنام گروهک تروریستی علی محمود جاهار (نیکلای سوتیروف) فاصله داشت، اما بی‌احتیاطی او به جاهار اجازه داد تا فرار کند و مأموریت او را ناموفق شد. حالا کالینز از دیال می‌خواهد تا با ترور جاهار که دستگیر شده و اکنون در لندن انگلیس در بازداشت پلیس است، وظیفه خود را به پایان برساند.

ساخت[ویرایش]

این فیلم اساساً در لندن می‌گذرد و عمدتاً در صوفیه، بلغارستان، و کاردیف، گلامورگان جنوبی، ولز،[۲][۳] و تا حدودی در ایالت مونتانای ایالات متحده فیلم‌برداری می‌شود. فیلمبرداری به مدت ۴۷ روز، از ۳۱ مارس تا ۱۷ مه ۲۰۰۶ به طول انجامید.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]