پرش به محتوا

پیش‌نویس:ورق اکسید منیزیم

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fiboiran.com/


ورق MgO Board که به عنوان ورق اکسید منیزیم نیز شناخته می­شود، نوعی مصالح ساختمانی است که از اکسید منیزیم، کلرید منیزیم و مش فایبر گلاس ساخته می­شود. این ورق­ها معمولاً به عنوان جایگزینی برای دیوارهای گچی سنتی یا ورق های سیمانی برای ساخت و ساز و کاربردهای داخلی استفاده می­شود.

ورق MgO  مزایای متعددی نسبت به سایر مصالح ساختمانی دارد. مقاوم در برابر آتش، ضد موریانه، قارج و کپک، مقاوم در برابر آب،  است. همچنین بسیار بادوام، نصب آسان و عایق صوتی و حرارتی خوبی است. علاوه بر این، ورق MgO غیر سمی و سازگار با محیط زیست است.

ورق MgO  به دلیل خواصی که دارد معمولاً در ساختمان‌های تجاری، منازل مسکونی و به عنوان بستری برای پانل‌های دیواری، سقف‌ها، پارتیشن‌ها و سایر پوشش‌های داخلی استفاده می‌شود. همچنین می توان از آن برای روکش خارجی، زیرسازی برای کفپوش و به عنوان پایه ای برای کانترها استفاده کرد.

به طور کلی، ورق MgO  یک راه حل همه کاره و بادوام برای پروژه های ساختمانی که به مواد با کارایی بالا با مقاومت در برابر آتش و رطوبت نیاز دارند ارائه می ­هد.

گروه صنعتی فیبو با تولید و عرضه این ورق ها نقش مهمی در توسعه صنعت ساختمان سازی دارد. این مجموعه توسط آقای دکتر کامبیز یوسفی (سرممیز سیستم مدیریت کیفیت، زیت محیطی، ایمنی و بهداشت و بسیاری موراد شاخص دیگر) بیان گزاری شده است.