پرش به محتوا

پیش‌نویس:نیلوفر رجایی‌فر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
نیلوفر رجایی‌فر
زادهٔ۱۱ بهمن ۱۳۷۱ ‏(۳۱ سال)
تهران، ایران
ملیتایرانی
پیشهبازیگر
سال‌های فعالیت۱۳۹۶–اکنون

نیلوفر رجایی‌فر (به انگلیسی: Nilufar Rajaeifar؛ (زاده ۱۱ بهمن ۱۳۷۱) بازیگر تئاتر و سینما، در شهر تهران.بیشتر برای بازی در نقش الیزابت در مجموعه تلویزیونی پایتخت ۵ شناخته شد.

زندگی‌نامه[ویرایش]

نیلوفر رجایی‌فر ۱۱ بهمن ۱۳۷۱ در تهران متولد شد. وی فارغ‌التحصیل لیسانس رشته فیزیک و اختر فیزیک از دانشگاه رویال لندن انگلستان می‌باشد که بیشتر با نقش الیزابت در سریال پایتخت به شهرت رسید. نیلوفر رجایی‌فر با اینکه در ایران بدنیا آمد ولی کودکی و تحصیلات مدرسه و دانشگاه خود را در لندن،انگلستان سپری کرد. وی لیسانس رشته فیزیک و اخترفیزیک خود را از دانشگاه رویال لندن کسب کرد. به دلیل علاقه به بازیگری در تئاتر دانشجویی چند نقش‌آفرینی کوتاه را تجربه کرد.[۱][۲] به واسطه معرفی به محسن تنابنده و تسلط کامل به زبان انگلیسی برای نقش الیزابت در پایتخت ۵[۳] نقش‌آفرینی کرد. بعد از آن فعالیت‌های او در ایران بیشتر شد و در مجموعه هایی مانند سریال های ممنوعه، هشتک خاله سوسکه ، موج اول و خوشنام نقش‌آفرینی کرد.[۴]

فعالیت هنری[ویرایش]

نیلوفر رجایی‌فر در اولین حضور بازیگری‌اش در سریال پایتخت حاضر شد. او دوره‌های بازیگری را از تئاتر شروع کرد و توسط تیم محسن تنابنده به دلیل تسلط به زبان انگلیسی برای بازی در سریال پایتخت دعوت شد. در سریال پایتخت ۵ به کارگردانی سیروس مقدم در نقش یک زن داعشی ایفای نقش می‌کند. او در چند نمایش و تئاتر هم ایفای نقش کرده است. رجایی‌فر توانست با بازی در سریال پایتخت ۵ تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی چون محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، احمد مهران‌فر و علیرضا خمسه را تجربه کند. وی علاوه‌بر سریال پایتخت ۵ در سال ۱۳۹۶ در سریال ممنوعه نیز بازی کرده‌است. وی این‌بار با امیر پورکیان یعنی کارگردان سریال ممنوعه و هنرمندانی چون امیر جعفری، هادی حجازی‌فر، نیکی کریمی و پژمان بازغی همکاری داشته است.

کارنامه حرفه ای[ویرایش]

سال عنوان
۲۰۲۲ خوشنام
۲۰۲۱ موج اول
۲۰۱۸ هشتک خاله سوسکه
۲۰۱۸ ممنوعه
۲۰۱۸ پایتخت ۵

منابع[ویرایش]

  1. «Niloofar Rajaeifar». IMDb (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۱-۰۴.
  2. «جستجو». www.filimo.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۱-۰۴.
  3. "پایتخت (فصل ۵)". ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد. 2022-11-18.
  4. «Niloofar Rajaeifar». IMDb (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۱-۰۴.