پیش‌نویس:سید امید رعنایی سیادت

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دکتر سید امید رعنایی سیادت
زادهٔمشهد
ملیتایرانی
وبگاه
ranaeisiadat.ir

دکتر سید امید رعنایی سیادت از چهره های شاخص در حوزه بیوتکنولوژی است. دکتر رعنایی سیادت با تخصص و علاقه خود تاثیر بسزایی در تولید واکسن ها و پروتئین های دارویی داشته است.

زندگی و تحصیلات اولیه[ویرایش]

دکتر سید امید رعنایی سیادت، متولد سال 1348 خورشیدی در مشهد است. وی تحصیلات خود را با عزم راسخ ادامه داد و در سال 1371 مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه شیراز در رشته زیست شناسی اخذ کرد. سپس در سال 1375 و 1382 کارشناسی ارشد و دکتری خود را در رشته ی بیوشیمی در دانشگاه تهران به پایان رساند.

حرفه[ویرایش]

فعالیت دکتر رعنایی سیادت با تربیت نیروی انسانی متخصص و انجام و گسترش تحقیقات کاربردی در حوزه بیوتکنولوژی همراه بوده است. وی استاد دانشگاه شهید بهشتی است. دکتر سید امید رعنایی سیادت دارای سمت های برجسته ای در وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین بخش خصوصی در صنایع بیوتکنولوژی بوده است. عمده تمرکز او در زمینه مهندسی و تولید پروتئین های نوترکیب دارویی و صنعتی است که منجر به تولید داخلی واکسن های مختلف نوترکیب شده است. دکتر رعنایی سیادت مقالات تاثیرگذاری متعددی را تالیف کرده است که در مجلات و کنفرانس های علمی معتبر به چاپ رسیده است و تحقیقات وی در پیشرفت بیوتکنولوژی پروتئین ها و مهندسی سویه مورد توجه محافل علمی قرار گرفته است.

زندگی شخصی[ویرایش]

دکتر سید امید رعنایی سیادت خارج از فعالیت های حرفه ای خود به از فرهنگ و سنت های ایرانی علاقمند است. او همچنین به دلیل تعهدش به حمایت از دانشمندان جوان و افراد با استعداد شناخته شده است. دکتر رعنایی سیادت حضور فعالی در پلتفرم های رسانه های اجتماعی، به اشتراک گذاری بینش و تعامل با جوامع بیوتکنولوژی دارد.

منابع[ویرایش]

[۱] [۲] [۳]

  1. 1. صفحه شخصی دکتر رعنایی سیادت, http://ranaeisiadat.ir
  2. 2. مرکز تحقیقات پروتئین, https://prc.sbu.ac.ir/~o_ranaei/home
  3. 3.شرکت پروتئین نوترکیب سبحان, http://sobhanbiotech.com