پرش به محتوا

پیش‌نویس:سازمان‌های بازرگانی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد


سازمان‌های بازرگانی ، سازمان هایی هستند که در فعالیتهای تجارتی ( خرید و فروش کالا و خدمات) فعالیت دارند[۱] و اغلب منظور از تشکیل آنها فروش محصولات ، کسب منافع مادی و سودآوری[۲] است.هدف اصلی یک سازمان تجاری کسب سود از طریق فروش کالا یا خدمات[۳] است .

زمینه فعالیت سازمانهای تجاری از یک منطقه تا فضای بین المللی متفاوت است به عنوان مثال شرکت های بازرگانی بین المللی در چندین کشور اقدام به خرید و فروش کالا یا خدمات می کنند. همچنین دستیابی به سود مالی[۴][۵] و به حداکثر رساندن درآمد سازمان از دیگر مشخصه های سازمانهای بازرگانی است .

انواع[ویرایش]

سازمان بازرگانی بر اساس قوانین و حقوقی تجارت، دارای انواع متفاوتی است که به نحوه تأسیس ، مالکیت و مدیریت آن مربوط می‌شوند. مالکیت سازمان های تجارتی ممکن است انحصاری یا شراکتی باشد.مفهوم شرکت نیز اشاره به شراکت افراد[۶] در مالکیت سازمان دارد.

جستار های وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]


سازمان‌های بازرگانی[ویرایش]

  1. "Business organization | Definition, Types, History, Roles and Responsibilities, & Facts | Britannica Money". www.britannica.com (به انگلیسی). Retrieved 2023-10-29.
  2. "commercial organization". www.wikidata.org (به انگلیسی). Retrieved 2023-10-29.
  3. "Commercial Organization | Glossary of terms and procurement tenders from SmartTender". smarttender.biz (به انگلیسی). Retrieved 2023-10-29.
  4. «COMMERCIAL ORGANIZATION Definition & Meaning - Black's Law Dictionary». The Law Dictionary (به انگلیسی). ۲۰۱۲-۱۰-۱۸. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۱۰-۲۹.
  5. "Definition of commercial organization". eHow UK (به انگلیسی). Retrieved 2023-10-29.
  6. "حقوق شرکا". ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد. 2023-02-07.