پرش به محتوا

پیش‌نویس:بیوگرافی محمدهادی جعفرپور

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

محمدهادی جعفرپور متولد 1353 در شهرشیراز است وی وکیل پایه یک دادگستری است. محمدهادی یا همان رامین جعفرپور پس از

قبولی در آزمون کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی در سال ۱۳۸۰ از زادگاهش شیراز به تهران مهاجرت کرد و عضو کانون وکلای دادگستری مرکز شد و تا سال ۱۳۸۸ در تهران به حرفه وکالت مشغول بود.

- او علاوه بر فعالیت در حرفه وکالت، مشاور افتخاری انجمن جامعه‌شناسان ایران و عضو کمیسیون حقوق بشر سازمان حقوق بشر اسلامی بود.

- تحت تعلیم استاد فقید؛ دکتر محمود آخوندی به فعالیت در زمینه حقوق بشر و پیگیری پرونده‌های ارجاعی این سازمان اشتغال داشت.

- پس از عزیمت به زادگاه خود یعنی شیراز شروع به تدریس در دانشگاه‌های استان فارس کرد‌.

- تألیف «کلیات حقوق جزای عمومی» در سال ۱۳۸۸ حاصل فعالیت‌های آموزشی اوست.

- نگارش یادداشت‌های صنفی و نقدهای اجتماعی در وبلاگ »بنیاد حقوقی اسفند» (به ابتکار و پیشنهاد او با دعوت از وکلای فارس ایجاد شد) سرآغاز فعالیت‌های صنفی محمدهادی جعفرپور در سال ۱۳۸۸ است.

- عضویت در کمیسیون‌های مختلف کانون وکلای فارس و حضور در سایر فعالیت‌های صنفی، او را به چهره فعال کانون وکلا تبدیل کرد.

- گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، بستر مناسبی شد تا فعالیت‌های صنفی-رسانه‌ای جعفرپور بازتاب بیشتری یابد. در این رهگذر گفت‌وگوهای او با اصحاب رسانه و فعالان سیاسی از جمله صادق زیباکلام، عباس عبدی و محمد مهاجری با محوریت نقد دخالت قوه قضاییه در تدوین آیین‌نامه کانون وکلا، چهره‌ای منتقد و فعال از جعفرپور به تصویر کشید.

- انتشار مطالبی تحت عنوان «خاطرات وکیل» در خبرگزاری خبرآنلاین موجب شد تا او در گروه نخبگان وبلاگ خبرگزاری خبرآنلاین، عضو و به عنوان چهره فعال عرصه وکالت در رسانه شناخته شود.

- عضو علی‌البدل هیأت مدیره کانون وکلای فارس که سال ۱۳۹۹ به عنوان نامزد مستقل انتخابات هیأت مدیره کانون وکلای فارس مورد اقبال همکاران خویش واقع شد، سال ۹۹ را سرآغاز مسیری نو در فعالیت‌های رسانه‌ای و صنفی خویش می‌داند.

- آنچه از او تحت عنوان یادداشت‌ها و گفت‌وگوهای رسانه‌ای در روزنامه‌هایی از جمله شرق، آرمان ملی و اعتماد و همچنین خبرگزاری‌ها منتشر شده، مبین این موضوع است که جعفرپور ضمن فعالیت در عرصه رسانه و نقد چالش‌ها و مسائل روزمره، تعصب خاصی به کانون وکلا و حرفه وکالت دارد.

- از او چهار کتاب با نام «کلیات حقوق جزای عمومی» و «خاطرات وکیل» و کتاب «کیمیای وکالت» و جلد دوم «خاطرات وکیل» منتشر شده است.