پیش‌نویس:استقلال ۷-۱ تراکتور

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

یکی از مسابقه های هفته سی ام (هفته پایانی) لیگ برتر فوتبال ایران ۰۲–۱۴۰۱ بین تیم‌های استقلال و تراکتور به تاریخ ۱۸ مه ۲۰۲۳ [۱]معادل ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، در ورزشگاه آزادی، در شهر تهران کشور ایران، برگزار شد. استقلال در پایان با نتیجه ۷ بر ۱ به بر تراکتور پیروز شد تا به این ترتیب سنگین‌ترین شکست تاریخ[۲] تراکتور از زمان تاسیسش در سال ۱۹۷۰[۳] و پرگل ترین نتیجه لیگ برتر فوتبال ایران از ۱۳۸۶ به وقوع بپیوندد[۴].

استقلال در برابر تراکتور
ورزشگاه ورزشگاه آزادی در شهر تهران میزبان این مسابقه بود.
رویداد
تاریخ۱۸ مه ۲۰۲۳ (۲۰۲۳-05-۱۸)
محل برگزاریورزشگاه آزادی، تهران
بهترین بازیکن بازیمهدی قایدی (استقلال)
داوررضا عادل (فدراسیون فوتبال ایران)
تماشاگران35,000
آب‌وهواهوای صاف
۳۰ درجه سلسیوس (۸۶ درجه فارنهایت)
نامعلوم رطوبت

همچنین تا قبل از این مسابقه نیز رکورد سنگین ترین شکست تراکتور در تاریخ در دست باشگاه فوتبال استقلال بود زمانی که در هفته های اول فصل لیگ آزادگان ۷۸–۱۳۷۷ و در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۳۷۷ استقلال با پوکر علیرضا اکبرپور و دو تک گل علی باغمیشه و فرد ملکیان با نتیجه ۵ بر ۱ تراکتور آذربایجان را در ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی در تهران مغلوب خود کرده بود.[۵] بسیاری از این مسابقه با عنوان نتیجه ای برای ثبت در تاریخ[۶] یاد کردند.

جزئیات[ویرایش]

اخطار های مسابقه[ویرایش]

کارت زرد

رضا اسدی دقیقه 15 (تراکتور)

آرش قادری 68 (تراکتور)

سعید مهری دقیقه 34 (استقلال)

سیلوا دقیقه 80 (استقلال)

کارت قرمز

آرش قادری دقیقه 69 تراکتور

روزبه چشمی دقیقه 68 استقلال

مسابقه و توضیحات[ویرایش]

استقلال یک - تراکتور صفر؛ مهدی قایدی- دقیقه ۱۷: روی خطای پنالتی بر روی ارسلان مطهری، مهدی قایدی با ضربه‌ای دقیق دروازه اخباری را باز کرد.


استقلال دو - تراکتور صفر؛ مهدی قایدی- دقیقه ۴۳: روی یک حرکت عمقی توسط بازیکنان استقلال، ضربه سر مطهری، مهدی قایدی را در موقعیت تک به تک با اخباری قرار داد و برترین گلزن فصل استقلال یازدهمین گل خود را به ثمر رساند.


استقلال سه - تراکتور صفر؛ ابوالفضل جلالی- دقیقه ۴۷: ستاره ملی‌پوش استقلال در جام جهانی، در ادامه بازی عالی خود با شوتی تماشایی از پشت محوطه جریمه، گل سوم تیمش را وارد دروازه اخباری کرد.


استقلال سه - تراکتور یک؛ محمد قنبری- دقیقه ۵۹: ستاره تراکتور در بازی رفت، با شوتی دیدنی از پشت محوطه دروازه سعیدی‌فر را در شرایطی باز کرد که توپ در میانه راه به چشمی خورد.


استقلال چهار - تراکتور یک؛ مهدی قایدی- دقیقه ۶۱: روی اشتباه مدافع تراکتور، مهدی قایدی با تیزچنگی گل چهارم تیمش را در شرایط تک به تک وارد دروازه اخباری کرد تا با این هت‌تریک در صدر جدول گلزنان قرار بگیرد.


استقلال پنج - تراکتور یک؛ محمدحسین مرادمند- دقیقه ۷۵: محمدحسین مرادمند که هفته قبل هم در رفسنجان برای تیمش گل زده بود، با حضور در محوطه جریمه تراکتور گل پنجم استقلال را با شوتی محکم به ثمر رساند.


استقلال شش - تراکتور یک؛ آرش رضاوند- دقیقه ۷۸: روی یک ضدحمله دیگر، آرش رضاوند روی ارسال دقیق از سمت راست، با یک ضربه سر گل ششم تیمش را به ثمر رساند.


استقلال هفت - تراکتور یک؛ جعفر سلمانی- دقیقه ۸۶: بازیکن تعویضی استقلال با حضور به موقع در محوطه جریمه با یک شوت دیدنی گل هفتم را به ثمر رساند.

منابع[ویرایش]

  1. «استقلال ۷ - تراکتور ۱، بزرگترین برد فصل!». ورزش سه. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۵-۱۹.
  2. «استقلال 7-1 تراکتور؛ بغضی که دیر ترکید؛ نتیجه ای برای ثبت در تاریخ!». طرفداری. ۲۰۲۳-۰۵-۱۸. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۵-۱۹.
  3. «نگاهی به تاریخچه رویارویی‌های استقلال و تراکتور در تمام رقابت‌ها». ایسنا. ۲۰۲۳-۰۵-۱۸. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۵-۱۹.
  4. Behnegarsoft.com (۲۰۲۳-۰۵-۱۸). «استقلال ۷ - تراکتور ۱ بزرگترین برد تاریخ!». جهان نيوز. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۵-۱۹.
  5. YJC، خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان | (۲۰۲۳). «استقلال ۷-۱ تراکتور/هت‌تریک قائدی مقابل تراکتور در ورزشگاه آزادی». fa. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۵-۱۹.
  6. «استقلال 7-1 تراکتور؛ بغضی که دیر ترکید؛ نتیجه ای برای ثبت در تاریخ!». طرفداری. ۲۰۲۳-۰۵-۱۸. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۵-۱۹.