پاتریک روثون

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پاتریک روثون
زادهٔ۱ ژانویهٔ ۱۵۸۶
درگذشت۲ فوریهٔ ۱۶۵۱
ملیتسوئد

پاتریک روثون (انگلیسی: Patrick Ruthven, 1st Earl of Forth; ۱ ژانویهٔ ۱۵۸۶ – ۲ فوریهٔ ۱۶۵۱) نظامی و دیپلمات اهل سوئد بود.

منابع[ویرایش]

  • مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Patrick Ruthven, 1st Earl of Forth». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲.
  • پاتریک روثون از نوادگان سر ویلیام روثون، لرد اول روثون در صف وثیقه و نوه لرد اینرمیث بود. روثون که یک سرباز حرفه ای مادام العمر بود، شهرت خود را در خدمت پادشاه سوئد به دست آورد که در حدود سال 1609 وارد این کشور شد و در سال 1637 آن را ترک کرد. او برای حفظ نام خانوادگی خود که در سال 1600 توسط پارلمان در اسکاتلند غیرقانونی شده بود مجبور به تبعید شد. [1] او به عنوان یک مذاکره کننده به دلیل توانایی او در "نوشیدن بی اندازه و حفظ درک خود تا آخر" برای گوستاووس آدولف بسیار مفید بود و همچنین در میدان نبرد به شهرت رسید. تا سال 1621 روثون به عنوان سرهنگ برای هنگ پیاده نظام اسمالند خدمت کرد که با آن در لیوونیا (لتونی) لشکرکشی کرد. او الکساندر لزلی را به عنوان دومین فرمانده خود انتخاب کرد که بعداً به عنوان فیلد مارشال ارتقا یافت و یکی از مخالفان روثون در جنگ داخلی انگلیس بود. روثون یکی از چهار سرهنگ اسکاتلندی بود که توسط گوستاو دوم آدولف سوئدی در سال 1627 به عنوان شوالیه اعطا شد، دیگران الکساندر لزلی، دیوید دراموند و جان هپبورن بودند.