پرش به محتوا

ویکی‌پدیا:سیاست ربات‌رانی/درخواست مجوز/WaspBot/وظیفه ۱

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

WaspBot (ایجاد ۲ وظیفه)[ویرایش]

ربات‌ران: WASP-Outis (بحثمشارکت‌هاانتقال‌هابسته شودبسته‌شدن‌هااختیاراتآمارآمار پیشرفته)

خودکار، نیمه‌خودکار یا دستی: خودکار

کد ربات: Pywikibot

خلاصهٔ عملکرد: ربات به صورت روزانه دو لیست ویکی‌پدیا:مقاله‌های حیاتی و ویکی‌پدیا:گزارش دیتابیس/مقاله‌های مهم ایجادنشده را بروز میکند و پیوند های ایجاد شده را حذف و پیوند قرمز را بالا می آورد (به ترتیب اولویت)

تناوب اجرا: روزانه

تخمین تعداد صفحه‌هایی که ویرایش می‌شوند: روزانه ۲ صفحه بر اساس دو وظیفه ای که شرح دادم.

گذر از الگوی {{nobots}} (بله/خیر):خیر

آیا در ویکی دیگری پرچم دارد (بله/خیر): خیر

شرح روش اجرا: ربات بر اساس کد های ربات ربات LokasBot کار میکند. در حال حاضر به صورت کامل این دو وظیفه ربات را برای وپ فارسی بومی سازی کردم. ربات از این api برای گرفتن ویکی‌پدیا:مقاله‌های حیاتی و از این کوئری برای آپدیت روزانه گزارش ویکی‌پدیا:گزارش دیتابیس/مقاله‌های مهم ایجادنشده استفاده میکند. کد کامل ربات را در گیت هاب میتوانید ببینید. در نهایت روی سرور toolforge اجرا میشود (ابزار ایجاد شده) و کد نهایی به صورت اپن سورس منتشر میشود. البته که این ربات عربی قابلیت های زیادی دارد و درصورت نیاز میتوان بخش های دیگرش هم فعال کرد. من به عنوان اولین تجربه کار با کتابخانه ویکی در پایتون این بومی سازی را انجام دادم. ممکن است باگ هایی داشته باشد. درخواست مجوز فعلا برای اجرا روی صفحه تمرین ربات و دیباگ است.
پ.ن ۱: ربات روی ویکی عربی به خوبی کار میکند و بروز است. میتوانید در اینجا و اینجا عملکرد نهایی ربات در ویکی عربی را مشاهده کنید.
پ.ن ۲: من کار روی این ربات رو چهار پنج روز پیش با هدف بهبود کیفیت مقاله ها شروع کردم تا شاید برای رسیدن به یک میلیون مقاله، کیفیت فدای سرعت نشود. WASP بحث ۲۲ مهر ۱۴۰۲، ساعت ۲۲:۰۳، ‏۱۴ اکتبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۳۳ (UTC)[پاسخ]

اگر خروجی ربات را در یک زیرصفحه کاربری بگذارید تا ببینم و بررسی کنم، ممنون می‌شوم. :)امیرΣυζήτηση ‏۱۵ اکتبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۵:۲۰ (UTC)[پاسخ]

بحث[ویرایش]