ویکی‌پدیا:آیا می‌دانستید که...؟/ترجمه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

ویکی‌پروژه «ترجمه آمیک»

هدف این ویکی‌پروژه، ترجمه آمیک‌های ویکی‌پدیای انگلیسی و ایجاد مقالات ناموجود مربوط به آن‌ها، برای کمک به پروژه آمیک ویکی‌پدیای فارسی است. روش پیشنهادی برای کمک به این پروژه به این صورت است:

  1. به این صفحه بروید و آمیک مورد نظر را انتخاب کنید:
    * ... that Henry G. Hanks left Cleveland to join the California Gold Rush, only to end up selling paint and studying mineralogy?
  2. با استفاده از ابزار کمک مترجم (در ابزارها با عنوان ابزار کمک مترجم برای ترجمه پیوندهای فارسی به زبان‌های دیگر) مقالات موجود و ناموجود آمیک را مشخص کنید:
    * ... that Henry G. Hanks left Cleveland to join the تب طلا در کالیفرنیا, only to end up selling paint and studying کانی‌شناسی?
  3. آمیک را ترجمه کنید:
    * … هنری جی. هنکس کلیولند را ترک کرد تا به جویندگان طلا بپیوندد تنها برای این‌که رنگ بفروشد و به مطالعه کانی‌شناسی بپردازد؟
  4. مقاله ناموجود را بسازید و آمیک را به هفته مورد نظرتان بیفزایید. لطفاً به قواعد ذکر شده در ابتدای صفحه آمیک توجه کنید و مقاله ساخته‌شده را (در صورتی که مقاله اصلی آمیک باشد) با ابزار آمیک‌سنج بیازمایید تا شرایط مورد نظر را احراز کند.
  5. در صورتی که ایجاد مقاله برایتان دشوار است، پیوند مقاله را با استفاده از الگوی پم به بخش مقالات مورد نیاز بیفزایید:
    هنری گاربر هنکس (en).
  6. آمیک‌هایی را که به هفته‌ای در پروژه اصلی برده شده‌اند را از فهرست آمیک‌های ترجمه‌شده حذف و بایگانی کنید. مقالات ساخته‌شده را نیز پس از احراز شرایط و حذف آمیک، به بایگانی نوشتارها بیفزایید.
  7. اگر فقط مایلید آمیک‌های جذاب ویکی انگلیسی را بیابید نیز کمک بزرگی است. خود آمیک را به آمیک‌های پیشنهادی و مقاله ناموجودش را به مقالات مورد نیاز بیفزایید. در نظر داشته باشید آن‌ها را به صورت ویکی‌کد ثبت کنید. بهتر است اولویت را به انتخاب آمیک‌هایی بدهید که مقاله‌هایشان موجود باشد، شرایط آمیک را برآورند و فقط نیاز به ترجمه داشته باشند.


  • چند نکته:
  1. این پروژه مکمل پروژه آمیک است بنابراین هماهنگی با پروژه اصلی و پرهیز از موازی‌کاری حیاتی است.
  2. بررسی درستی ترجمه و برگردان و نویسه‌گردانی نام‌ها، اولاً به عهده مترجم آمیک و سازنده مقالات است.
  3. هیچ مقاله مورد نیازی را بدون افزودن و ترجمه آمیک، به بخش مقالات مورد نیاز نیفزایید.

آمیک‌های ترجمه‌شده[ویرایش]

مقالات مورد نیاز[ویرایش]

لطفاً پیشنهادهایتان را با استفاده از الگوی پم به فهرست بیفزایید. بررسی درستی تلفظ، ترجمه و نویسه‌گردانی نام‌ها به عهده نویسنده مقاله خواهد بود. بنابراین پیش از ساخت مقاله این موارد را بررسی کنید. لطفاً بدون ترجمه آمیک و افزودن آن به بخش آمیک‌ها، مقاله‌ای را به این بخش اضافه نکنید.

آمیک‌های پیشنهادی[ویرایش]

  • ... that Canadian wheelchair basketball player Sandrine Bérubé is a brown belt in karate?
  • ... that in 1906, Russian-Jewish immigrant Abe Spring first proposed Alaska as a refuge for Jews, but the suggestion was rejected by the US Congress?

مقالات ساخته‌شده[ویرایش]

بایگانی[ویرایش]

اعضا[ویرایش]

  1. کاربر:MOSIOR