ویلیام آگوستوس بولز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ویلیام آگوستوس بولز
مدیرکل و فرمانده کل کشور مسکوگی
دوره مسئولیت
۱۷۹۹ – ۲۴ مه ۱۸۰۳
اطلاعات شخصی
زادهح. ۱۷۶۳
شهرستان فردریک، مریلند
درگذشته۱۸۰۵ (۴۱−۴۲ سال)
خدمات نظامی
وفاداریبریتانیای کبیر
ایالت ماسکوگی
خدمت/شاخهنیروی زمینی بریتانیا
یگانگردان وفاداران مریلند
جنگ‌ها/عملیات‌جنگ انقلاب آمریکا

ویلیام آگوستوس بولز (زاده ۱۷۶۳-درگذشته ۱۸۰۵)، همچنین به عنوان استاجوکاً نیز مشهور است، او یک سرباز مریلندی، آشوب گری بود.

جنگ انقلابی آمریکا[ویرایش]

به گفته برخی از منابع تاریخ تولد بولز را ۱۷۶۴ نام بردند.[۱] بولز در شهرستان فردریک، مریلند متولد شد، وبعدها در سنین ۱۳ سالگی با درجه افسر جوان، به گردان وفادار مریلند اضافه شد، زمانی که فرمان تشکیل قسمتی از پادگان با گردان از پنساکولا صادر شد.[۲] به حین ورود، بولز از مأموریت خود کناره‌گیری می‌کند و استحکامات را ترک می‌کند، مکانی که از طرف مهاجمان موسکوگی دستگیر گردید و به یکی از سکونتگاه‌های آنان برگردانده شد.

هنگامی که بولز با قبیله کریک مشغول زندگی است، یک نیروی اعزامی اسپانیایی فراهم شد که آن نیروها بعد از تشکیل شدن قلعه‌های همجوار درامتداد ساحل خلیج بریتانیا را تصرف نمودند.[۳] بعدها بولز کریک‌ها را مجاب می‌کند که از پادگان بریتانیایی مستقر در پنساکولا در مقابل نیروهای مهاجم اسپانیایی پشتیبانی نمایند، ولی هنگامی که محله پودر در قلعه مورد اصابت آتش توپخانه یک کشتی جنگی اسپانیایی واقع گردید، بعد از آن پادگان تسلیم شد. و بعدها بازماندگان پادگان به عنوان اسیر جنگی زندانی شدند، ولی بولز به همراه کریک‌ها در بیابان‌ها پا به فرار گذاشتند. این رویداد در تاریخ ۹ می ۱۷۸۱ رخ داد، زمانی که بولز در سنین ۱۶ یا ۱۷ سالگی بود.

پس از این جنگ، بولز به ارتش بریتانیا برگردانده می‌شود و بعد از آن به باهاما می‌رود. و بولز پس از طی کردن چند ماه در آن محل، فرماندار باهاما، لرد دانمور، بولز را با مأموریتی برای تشکیل دادن یک خانه تجاری در بین ماسکوگی‌ها می‌فرستد. و بعد از گذشت زمانی سرانجام بولز یک پست تجاری در راستای رودخانه چاتاهوچی تشکیل می‌دهد. و بعدها بولز با دو همسر، یکی از قبایل چروکی و آن دیگری هم دختر رئیس هیچیتی ماسکوگی، ویلیام پریمن، ازدواج می‌کند و او از این اتحادیه به عنوان مبنای تقاضای خود برای اعمال نفوذ سیاسی در بین ماسکوگی استفاده می‌کند.[۴] بعد از آن بولز خود را «مدیر کل کشور ماسکوگی» می‌کند".[۵] به گفته تاریخ دان جیمز لیچ رایت، ازدواج بین نژادی در بین سمینول‌ها و ماسکوگی‌ها مرسوم بوده و هیچگونه مشکلی نداشته.[۶] ولی تاریخ دان کوین مولوی به شدت با این تقاضای رایت مخالف می‌کرد.[۷]

منابع[ویرایش]

  1. Bowles, William Augustus, General
  2. McAlister, Lyle N. (April 1962). "William Augustus Bowles and the State of Muskogee". The Florida Historical Quarterly. 40 (4): 318. Retrieved 3 January 2023.
  3. Din, Gilbert C. (2004). "William Augustus Bowles on the Georgia Frontier: A Reexamination of the Spanish Surrender of Fort San Marcos de Apalache in 1800". Georgia Historical Quarterly. 88 (3): 305–337. Retrieved 15 February 2018.
  4. Jane G. Landers (1 June 2010). ATLANTIC CREOLES IN THE AGE OF REVOLUTIONS. Harvard University Press. p. 113. ISBN 978-0-674-05416-5.
  5. Gregory A. Waselkov (28 September 2009). A Conquering Spirit: Fort Mims and the Redstick War of 1813-1814. University of Alabama Press. pp. 57–. ISBN 978-0-8173-5573-9.
  6. James Leitch Wright (1986). Creeks & Seminoles: The Destruction and Regeneration of the Muscogulge People. U of Nebraska Press. p. 80. ISBN 0-8032-9728-9.
  7. Kevin Mulroy (September 2003). Freedom on the Border: The Seminole Maroons in Florida, the Indian Territory, Coahuila, and Texas. Texas Tech University Press. pp. 186–. ISBN 978-0-89672-516-4.