وقتی که نجات جهان را تمام کردی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
وقتی که نجات جهان را تمام کردی
کارگردانجسی آیزنبرگ
تهیه‌کننده
بر پایهوقتی که نجات جهان را تمام کردی
اثر جسی آیزنبرگ
بازیگران
موسیقیامیلی موسری
توزیع‌کنندهای ۲۴
تاریخ‌های انتشار
مدت زمان
۸۸ دقیقه
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی

وقتی که نجات جهان را تمام کردی (به انگلیسی: When You Finish Saving the World) فیلم کمدی-درام آمریکایی ساخت سال ۲۰۲۲ است که بر پایه درام صوتی جسی آیزنبرگ در سال ۲۰۲۰ و با همین نام ساخته شده‌است. این فیلم نخستین تجربه آیزنبرگ در مقام کارگردان است و تهیه‌کنندگان آن اما استون و دیو مک‌کری هستند.[۱] جولیان مور و فین ولفهارد در نقش مادر و پسر بازی می‌کنند.

این فیلم برای نخستین بار در جشنواره فیلم ساندنس در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۲ به نمایش درآمد.

خلاصه داستان[ویرایش]

زیگی، دانشجوی دبیرستانی، ترانه‌های محلی را برای کانون هوادارن ستودنی برگزار می‌کند. این کار او شبیه کاری است که مادرش با ساختن پناهگایی برای قربانیان تجاوز خانگی انجام می‌دهد.

بازیگران[ویرایش]

بازخورد[ویرایش]

در تارنمای گردآوری دیدگاه راتن تومیتوز، ۷۲٪ از ۵۸ بازخورد به فیلم مثبت هستند، و فیلم میانگین امتیاز ۶٫۴/۱۰ را دارد. در بازخورد همگانی این تارنما گفته شده: «فهمیدن شخصیت‌ها شاید سخت باشد اما هنگامی که فیلم را تمام کردید به یک درک شناختی اجتماعی-سیاسی می‌رسید».[۲] تارنمای متاکریتیک، که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر پایهٔ ۱۶ بازخورد و دیدگاه، امتیاز ۶۵ از ۱۰۰ را به فیلم داد که نشان‌دهندهٔ «بازخوردهای روی هم رفته پسند» است.[۳]

منابع[ویرایش]

  1. "Hot Project Du Jour: Julianne Moore & Finn Wolfhard To Star In Jesse Eisenberg-Directed 'When You Finish Saving The World' Based On Audible Original; Emma Stone Producing". Deadline Hollywood. April 9, 2020. Retrieved April 17, 2020.
  2. "When You Finish Saving the World". Rotten Tomatoes. Fandango Media. Retrieved January 27, 2022.
  3. "When You Finish Saving the World". Metacritic. Red Ventures. Retrieved January 27, 2022.

پیوند به بیرون[ویرایش]