پرش به محتوا

ورژیل (شیطان هم می‌گرید)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ورژیل
شخصیت شیطان هم می‌گرید
نخستین بازیشیطان هم می‌گرید (۲۰۰۱)
پدیدآورهیدکی کامیا
طراحماکوتو تسوچیبایاشی (شیطان هم می‌گرید)
دایگو ایکه‌نو (شیطان هم می‌گرید ۳: بیداری دانته)
تاتسویا یوشیکاوا (شیطان هم می‌گرید: ۴ نسخه ویژه)
آلساندرو تاینی (دی‌ام‌سی: شیطان هم می‌گرید)
ایفاگر ضبط حرکتدنیل ساوت‌ورث (شیطان هم می‌گرید ۳، ۴: نسخه ویژه، و ۵)
تیم فیلیپس (دی‌ام‌سی: شیطان هم می‌گرید)
اطلاعاتِ درون‌داستانی
گونهکمبین
جنگ‌افزاریاماتو (کاتانا)
خانوادهدانته (برادر دوقلو)
فرزندنرو (پسر)

ورژیل (به انگلیسی: Vergil)، یکی از شخصیت‌های ساختگی در مجموعه بازی‌های اکشن-ماجراجویی و هک اند اسلش شیطان هم می‌گرید است، که توسط شرکت ژاپنی کپ‌کام ساخته و منتشر شده‌است. او برادر بزرگ‌تر دانته و پدر شخصیت اصلی نسخهٔ چهارم نرو است. ورجیل حریف اصلی دانته در بازی شیطان هم می‌گرید ۳ می‌باشد. ورجیل دارای شخصیتی سرد و سرکوب شده برخلاف برادر بذله گو و شاداب خویش است. او هم درست مانند برادرش، بسیار سریع و چالاک است، توانایی‌های رزمی و واکنشهای ورجیل حتی بیشتر و سریعتر از برادرش است.

شخصیت[ویرایش]

ورژیل همواره موهای خود را بالا می‌زند و پالتوی آبی رنگ می‌پوشد. او بدون در نظر قرار دادن شباهت‌های ظاهری و واکنش‌های سریع که با برادرش مشترک است، دقیقاً در نقطهٔ مقابل دانته قرار دارد… رنگ لباس، حالت موی سر، رفتار و کردار، همه و همه. ورجیل مانند مرد یخی و برادرش دانته نیز مانند مرد آتشی هستند. سلاح اصلی ورجیل شمشیر کاتانایی به نام یاماتو است. او در پایان شیطان هم می‌گرید ۳: بیداری دانته از دانته شکست خورد و در دنیای شیاطین می‌ماند، زیرا که جهان شیاطین زمانی خانه پدرشان بود.

اخلاقیات: او علاقه فراوانی به کسب قدرت دارد چون دیگر نمی‌خواهد مانند کودکی اش از خود ضعف نشان داده و آسیب ببیند. او از کودکی به اشعار شکسپیر علاقه داشت برخلاف دانته که زورگو و تندخو بود و همیشه کتاب‌هایش را می‌دزدید، برای همین حرف اول اسمش (V) را روی کتاب موردعلاقه‌اش گذاشت. ورجیل و دانته اختلاف نظرهای زیادی دارند اما در مواقعی که یک هدف مشترک داشته باشند با هم متحد می‌شوند.

تحول: پس از شکست خوردن در مبارزه نهایی‌اش با دانته و انداختن خودش در دنیای شیاطین او با ماندس، یکی از پادشاهان شیاطین و شاهزاده تاریکی روبرو شد و مجبور شد با او مبارزه کند. او در این مبارزه شکست خورد و توسط ماندس اسیر و شکنجه شد و در نسخه یک به شکل طلسم شده نلو آنجلو مشاهده شد. یاماتو نیز شکست و به علت نامعلومی به شهر فورچونا منتقل شد.

منابع[ویرایش]