پرش به محتوا

هیولاها علیه بیگانگان (بازی ویدئویی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
هیولاها علیه بیگانگان
پوستر هیولاها علیه بیگانگان
توسعه‌دهنده(ها)بیناکس
امیز اینترتینمنت (نینتندو دی‌اس)
ناشر(ها)اکتیویژن
آهنگساز(ان)جیم دولی
سریهیولاها علیه بیگانگان
سکو(ها)مایکروسافت ویندوز
وی
پلی‌استیشن ۲
پلی‌استیشن ۳
اکس باکس ۳۶۰
نینتندو دی‌اس
تاریخ(های) انتشار۲۴ مارس ۲۰۰۹
ژانر(ها)اکشن-ماجراجویی
حالت(ها)تک‌نفره
گیم پلی گروهی

هیولاها علیه بیگانگان (به انگلیسی: Monsters vs. Aliens) یک بازی ویدئویی محصول سال ۲۰۰۹ بر اساس فیلمی به همین نام است. این بازی در ۲۴ مارس ۲۰۰۹ برای پلی‌استیشن ۲، نینتندو دی‌اس، اکس‌باکس ۳۶۰، پلی‌استیشن ۳، وی و مایکروسافت ویندوز منتشر شد.

گیم پلی[ویرایش]

بازیکنان کنترل باب، حلقهٔ گمشده، دکتر سوسکه و جاینورمیکا را در دست می‌گیرند. البته در نسخه نینتندو دی اس می‌توان کنترل اینسِکتِسورس که در ایران با نام حبهٔ انگور شناخته می‌شود را هم به دست گرفت. هر سطح به مراحل مختلفی تقسیم می‌شود که در آن بازیکن کنترل توانایی‌های منحصر به فرد هر هیولا را برای مبارزه با دشمنان به دست می‌گیرد. حلقه گمشده می‌تواند به طرف کارفرمایان بزرگ رباتیک بچسبد، برج‌های موشکی را تحت کنترل خود درآورد و با مهارت‌های آکروباتیک از حریفان خود سریع تر رود. باب باید پازل‌ها و معماهایی که در بازی است را حل کند، ابزار دشمن را تبدیل به سلاحی برای خودش کند، از روی دریچه‌ها عبور کرده و از دشمنان به عنوان مهمات استفاده کند. جاینورمیکا می‌تواند از اتومبیل‌ها، جیپ‌ها و انواع ماشین‌ها به عنوان اسکیت استفاده کند تا با دشمنان مبارزه کند یا حتی آن‌ها را پرت کند. دکتر سوسکه همچنین دارای «آزمایشگاه دی‌ان‌اِی» است، جایی که از دی‌ان‌ای هیولایی جمع‌آوری شده در طول بازی برای خرید به‌روز رسانی‌ها، محتوای اضافی (مثل مدل‌های سه بعدی، هنر مفهومی و غیره) و مراحل اضافی استفاده می‌کند. موسیقی توسط جیم دولی ساخته شد و برنج زنده در مرحله امتیازدهی وارنر برادرز ایستوود ضبط شد.[۱]

بازخورد[ویرایش]

این بازی نظرات متفاوتی را از منتقدان دریافت کرد. نسخه پلی استیشن ۲ بازی، نمرهٔ ۶۴ از ۱۰۰[۲] و نسخهٔ اکس‌باکس ۳۶۰ بازی، نمره ۶۳ از ۱۰۰ را در متاکریتیک دریافت کرد.[۳] همچنین تمام سیستم عامل‌ها در آی‌جی‌ان نمره ۵ از ۱۰ را دریافت کردند؛ به استثنای نسخهٔ نینتندو دی‌اس، که نمره ۳ از ۱۰ را دریافت کرد.[۴]

منابع[ویرایش]

  1. Dan Goldwasser (2009-03-09). "Jim Dooley scores the Monsters vs. Aliens video game". ScoringSessions.com. Retrieved 2009-03-15.
  2. «Monsters vs. Aliens For PlayStation 2». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۳ مارس ۲۰۰۹. دریافت‌شده در ۱ اكتبر ۲۰۲۱. تاریخ وارد شده در |بازبینی= را بررسی کنید (کمک)
  3. «Monsters vs. Aliens For Xbox 360». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۲ فوریه ۲۰۱۰. دریافت‌شده در ۱ اكتبر ۲۰۲۱. تاریخ وارد شده در |بازبینی= را بررسی کنید (کمک)
  4. Monsters vs. Aliens - IGN

پیوند به بیرون[ویرایش]