پرش به محتوا

هنگی توکلی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

 

هانگی توکلی
اطلاعات پس‌زمینه
نام بومیفرهنگ توکلی
نام تولدفرهنگ توکلی
نام(های) دیگرهانگی
زاده۱۷ اردیبهشت ۱۳۶۹
تهران, ایران
خاستگاهایران
ژانرموسیقی فیلم، هیپ هاپ، پاپ
پیشه(ها)تهیه کننده ضبط، آهنگساز، تنظیم کننده موسیقی، مهندس صدا، ترانه سرا، رپ، مدیر ورزشی
ساز(ها)سینتی سایزر، ویولن، پیانو، گیتار، پرکاشن، گیتار باس، آواز
سال‌های فعالیت۲۰۰۴–تاکنون
ناشر(ان)فلیپسیده پرودوکتیونس
همکاری‌های مرتبطرامین جوادی، اسکریلکس، هانس زیمر, جولیا مایکلز، اسنوپ داگ، پیتبول، سم اسمیت, رگ 'ن' بنه من, شان مندز, ایماگینه دراگونس , خشایار, لاتی (خواننده بریتانیایی)[۱]
وبگاه

هانگی توکلی (به فارسی : فرهنگ توکلی); همچنین تحت عنوان هانگی نیز نام برده می شود. او یک ترانه سرا و تهیه کننده موسیقی ایرانی می باشد. توکلی در اندازه سال‌های فعال خودش از سال ۲۰۰۴، بیش از ۳,۵۰۰ آهنگ تولید کرده و بیش از ۴,۸۰۰ موزیک انتشار کرده برای هنرمندان گوناگون همانند بعضی از موسیقی های موفق بین‌المللی نوشته است. تولید های او بیشتر به علت طعم ارکستری خاورمیانه ای او شناخته می شود. با این شرایط کنونی، توکلی همچنین موزیک های گوناگونی به سبک پاپ و هیپ هاپ را برای بیش از ۱۵۰ هنرمند ایرانی و بین المللی تولید نموده است.

اوایل زندگی[ویرایش]

توکلی شرایط حسی مشهور به حس آمیزی را دارد که به علل آن ممکن است «بوم ها را با موسیقی یا موسیقی را با بوم ها به خاطر آورد» و به او این امکان را می دهد که تجسم موسیقی را حس نماید. [۲]

مهاجرت[ویرایش]

توکلی و فعالیت‌های موسیقی اش در قوانین ایران تحت عنوان موسیقی زیرزمینی برداشت می‌شد. جکومت ایران در آن وقت نظارت و پلایه های بسیاری بر صحنه موسیقی داشت. [۳] تاکنون، او کمپانی ضبط خودش، فلیپسیده پرودوکتیونس را مدیریت می کند و موزیک هایی را برای هنرمندان بومی آسیایی تولید می کند و همچنین موسیقی خودش را تولید می کند.

زندگی حرفه ای[ویرایش]

او در روز های میانی سال ۲۰۲۱ وارد جهان مدیریت ام ام ای شد و بعد از آن تیم الیت را راه اندازی نمود. توکلی نماینده بیش از ۱۵ جنگ جو در سبک ها و کلاس های وزنی گوناگون از ایران، برزیل و ازبکستان می باشد. [۴]

منابع[ویرایش]

  1. "Lottie - Singer, Songwriter, Record Producer". flipsidepm.com. Retrieved 7 September 2021.
  2. "Neuroscience for Kids - Synesthesia". faculty.washington.edu. Archived from the original on 31 March 2021. Retrieved 2018-09-30.
  3. Staff; agencies (20 December 2005). "Iran declares ban on western music". The Guardian (به انگلیسی). ISSN 0261-3077. Retrieved 2016-08-18.
  4. "Elite Team". Flipside. Archived from the original on 10 August 2022. Retrieved 2022-08-16.

[۱] [۲] [۳]}}

  1. "Hangi | Music Videos, News, Photos, Tour Dates | MTV". MTV Artists. Retrieved 2016-08-18.
  2. "A Christmas Song That Truly Touches Your Heart – "You Are Not Here"". JustClick.SG – Singapore Consumer's Choice. Archived from the original on 19 August 2016. Retrieved 2016-08-18.
  3. "Hangi Tavakoli". Flipside. Retrieved 2016-08-18.