هم‌خون من

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
«هم‌خون من»
قسمت بازی تاج‌وتخت
شمارهٔ قسمتفصل ۶
قسمت ۶
کارگردانجک بندر
نویسندهبریان کاگمن
موسیقیرامین جوادی
فیلم‌بردارجاناتان فریمن
تدوینیان مایلز
تاریخ پخش اصلی۲۹ مه ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-05-۲۹)
مدت۵۲ دقیقه
بازیگر(های) مهمان
گاه‌نگاری قسمت
قبلی →
«در»
← بعدی
«مرد درهم‌شکسته»
بازی تاج‌وتخت (فصل ۶)
فهرست قسمت‌های بازی تاج‌وتخت

«هم‌خون من» (انگلیسی: Blood of My Blood) قسمت ششم از فصل ششمِ مجموعهٔ تلویزیونیِ خیال‌پردازانهٔ بازی تاج‌وتخت و قسمت ۵۶ از کلِ این سریال است.

فیلم‌نامه‌نویس این قسمت بریان کاگمن، و کارگردان آن جک بندر است.

عنوان این قسمت، اشاره به یک ضرب‌المثل در زبان دوتراکی دارد که میان یک «کال» (رهبر) و سوارکاران جان‌برکف او گفته می‌شود. در واقع هر کال، برای خود ۳ جنگاور نیرومند و جان‌برکف دارد که پیمان بسته‌اند تمام زندگی خود را فدای خدمت به رهبر خود کنند و در این راه، از هیچ کاری فروگذار نیستند. این فدائیان سوارکار، خونِ «کال» را، خون خودشان می‌دانند. عنوان این سریال همچنین اشارهٔ غیرمستقیمی است به بازگشت سمول تارلی به نزد خانواده‌اش، بازگشت بنجن استارک نزد برن استارک و همچنین تلاش خاندان لنیستر و تایرل برای نجات و بازپس‌گیری فرزندانشان از های اسپارو.

داستان[ویرایش]

آن سوی دیوار

برن استارک و میرا به فرار از دست شاه شب و وایت واکرها ادامه می‌دهند. برن که هنوز در رویاهایش است، رویایی از وقایع گذشته و آینده دارد، از جمله جیمی لنیستر که پادشاه ایریس تارگرین را می‌کشد، اژدهایی که بر فراز Red Keep پرواز می‌کند و آتشی که در زیر مقر فرمانروایی منفجر می‌شود. با نزدیک شدن واکرها، سوارکاری ظاهر می‌شود و میرا و برن را روی اسب خود سوار می‌کند و به آنها کمک می‌کند فرار کنند. برن از رویا خارج می‌شود و می‌بیند که سوارکار عمویش بنجن استارک است که آن سوی دیوار گم شده بود. بنجن توضیح می‌دهد که در حین تیراندازی توسط یک وایت واکر مورد اصابت چاقو قرار گرفت، اما توسط بچه‌های جنگل نجات یافت. او به برن می‌گوید که باید قبل از اینکه پادشاه شب به جنوب بیاید، کلاغ سه چشم شود.

در مقر پادشاهی

گنجشک اعظم به همراه تامن براتیون ، خود را برای مراسم کفاره مارجری تایرل آماده می‌کند. گنجشک اعظم به تامن اجازه می‌دهد تا همسرش را ملاقات کند، تامن متوجه می‌شود که مارجری پیرو عابد ایمان هفت شده است و برای گناهانش توبه کرده است. جیمی لنیستر و میس تایرل سربازان تایرل را به سپت بزرگ بِلور هدایت می‌کنند، جایی که گنجشک اعظم در حال گرفتن اعترافات مارجری مقابل مردم کینگز لندینگ است. جیمی به گنجشک اعظم دستور می‌دهد تا مارجری و لوراس را آزاد کند و او را تهدید می‌کند. گنجشک اعظم اعلام می‌کند که مارجری مجبور نخواهد بود تا کفاره‌ای را انجام دهد، زیرا در عوض پادشاه تامن را برای اتحاد دین و تاج و تخت متقاعد کرده است. وقتی میس تایرل از اولنا تایرل می‌پرسد که این به چه معناست، او با تلخی پاسخ می دهد که به این معنی است که گنجشک اعظم پیروز شده است. تامن جیمی را از سمت محافظ پادشاه به عنوان مجازاتی برای اسلحه کشیدن علیه دین خلع می‌کند و به جیمی دستور داده می شود تا به کمک والدر فری رفته و ماهی سیاه را از ریورران بیرون کند. سرسی در صحبت با جیمی هیچ نگرانی در مورد مراسم محاکمه آینده خود ابراز نمی‌کند، زیرا می‌گوید محاکمه با مبارزه خواهد بود و او کوه را به عنوان مبارز خود انتخاب کرده است.

در برج‌های دوقلو

لرد والدر فری خبر می‌دهد که ریورران، توسط خاندان تالی «بلک‌فیش» بازپس گرفته شده است. والدر به پسرش لوتار فری و بلک والدر دستور می‌دهد که قلعه را دوباره تصرف کنند. او ادمور تالی را که از زمان عروسی سرخ به‌عنوان زندانی نگهداری می‌شد، وارد می‌کند و اعلام می‌کند که از او برای باز پس گیری ریورران استفاده خواهند کرد.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]