نیروی کادری

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

نیروی کادری، برخلاف وظیفه ذخیره، یک شغل تمام وقت به عنوان بخشی از یک نیروی نظامی است.[۱] در بریتانیا و کشورهای همسود اصطلاح معادل آن خدمت فعال است.

هندوستان[ویرایش]

نیروهای مسلح هند با داشتن تقریباً ۱٫۴۲ میلیون ارتش دائمی فعال، یکی از بزرگ‌ترین نیروهای خدماتی فعال در جهان محسوب می‌شوند. براساس دستور رئیس‌جمهور هند که فرمانده و رئیس نیروهای مسلح هند است، می‌توان ۲٫۲۰ میلیون نیروی ذخیره اضافی را طی چند هفته فعال کرد.

پاکستان[ویرایش]

نیروهای مسلح پاکستان به دلیل ماهیت پیچیده و ناپایدار روابط پاکستان با هند و منطقه کشمیر و مرز متخلخل آن با افغانستان، یکی از بزرگ‌ترین نیروهای خدماتی فعال در جهان است که تقریباً ۶۵۴۰۰۰ پرسنل تمام وقت دارد. با دستور رئیس‌جمهور پاکستان که فرمانده و رئیس نیروهای مسلح پاکستان است، می‌توان ۵۵۰۰۰۰ نیروی ذخیره پاره وقت دیگر را بسته به وضعیت در هفته‌ها فعال کرد.

ایالات متحده[ویرایش]

در ارتش ایالات متحده، نیروی کادری به اعضای نظامی گفته می‌شود که در حال حاضر به صورت تمام وقت در مقام نظامی خود خدمت می‌کنند.[۲] وضعیت تمام‌وقت محدود به اعضای اجزای فعال خدمات نظامی نیست. اعضای هر یک از سه بخش (فعال، ذخیره و گارد ملی) ممکن است در وضعیت فعال قرار گیرند.

منابع[ویرایش]

  1. active duty. Merriam Webster. Retrieved: 28 August 2021.
  2. "Active Duty vs. Reserve or National Guard". www.va.gov. Retrieved 2020-04-03.