پرش به محتوا

نوع کشتن

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
نوع کشتن
پوستر فیلم
کارگردانپال ساروسی
تهیه‌کنندهمایکل کوان
ایوان مایکل
جیسون پیت
پورتال باب
نویسندهپیتر وادینگتون
بازیگراناندرو هاوارد
جرالدین اوراوه
اندرو تیرنان
دیوید کالدر
موسیقیجنی ماسکت
فیلم‌بردارهریس زامبارلوکس
تدوین‌گرادی همیلتون
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۰ سپتامبر ۲۰۰۱ (۲۰۰۱-09-۱۰) (جشنوا ه فیلم تورنتو)[۱]
  • ۳ اکتبر ۲۰۰۳ (۲۰۰۳-10-۰۳) (انگلستان)[۲]
مدت زمان
۹۸ دقیقه
کشورانگلستان
زبانانگلیسی

نوع کشتن (به انگلیسی: The Killing Kind) یک فیلم درام و جنایی بریتانیایی محصول سال ۲۰۰۱ که بر اساس رمانی با همین عنوان توسط رمان‌نویس انگلیسی نیل کراس در سال ۱۹۹۸ ساخته شده‌است. کارگردانی این فیلم بر عهده پال ساروسی فیلمبردار بوده که تنها نقش کارگردانی او تا به امروز بوده و فیلمنامه آن توسط پیتر وادینگتون نوشته شده‌است که او نیز نقش کوچکی در این فیلم دارد.

این فیلم برنده بهترین فیلم بلند بریتانیا در جشنواره فیلم ریندنس شد.[۳] اندرو هاوارد برنده بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو شد.[۴]

داستان[ویرایش]

در سال ۲۰۰۲، جان هیتمن در خلوتی نسبی زندگی می‌کند، تا اینکه یک روز با یک دوست قدیمی اش، اندی را می‌بیند و در یک رابطه غیر ضروری فرومی‌رود. حقیقت به آرامی در مورد جون و کارهایی که انجام می‌دهد آشکار می‌شود و جان افراد نزدیک به او را به خطر می‌اندازد و جان با اولتیماتوم روبرو می‌شود. او باید سخت‌ترین تصمیم خود را بگیرد: زنی را که دوست دارد نجات دهد یا او و کودک را بکشد.

منابع[ویرایش]

  1. "Mr In-between". Time Out London. Retrieved 2013-12-23.
  2. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام bbc وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  3. Hernandez, Eugene; Mitchell, Wendy (2002-11-08). "DAILY NEWS: European Film Award Nominees, Raindance Winners, and iW Buzz for the Week". Indiewire. Retrieved 2013-12-23.
  4. Bourton, Tom (2003-01-09). "Actor reprises Hopkins' Lionheart role". BBC News Online. Retrieved 2013-12-23.

پیوند به بیرون[ویرایش]