مورنو لونگو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مورنو لونگو
اطلاعات شخصی
نام کامل Moreno Longo[۱]
زادروز ۱۴ فوریهٔ ۱۹۷۶ ‏(۴۸ سال)
زادگاه گرولیاسکو، ایتالیا
پست مدافع
باشگاه‌های جوانان
۱۹??–۱۹۸۷ Lascaris
۱۹۸۷–۱۹۹۴ باشگاه فوتبال تورینو
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۱۹۹۴–۱۹۹۷ باشگاه فوتبال تورینو ۳۱ (۰)
۱۹۹۷–۱۹۹۹ Lucchese ۶۸ (۱)
۱۹۹۹–۲۰۰۳ باشگاه فوتبال کیه‌وو ورونا ۲۹ (۰)
۲۰۰۳ باشگاه فوتبال کالیاری ۲ (۰)
۲۰۰۳–۲۰۰۴ Teramo ۵ (۰)
۲۰۰۴–۲۰۰۵ باشگاه فوتبال پرو ورچلی ۲۳ (۱)
۲۰۰۵–۲۰۰۶ باشگاه فوتبال آلساندریا ۱۷ (۰)
مجموع ۱۷۵ (۲)
تیم ملی
۱۹۹۳ تیم ملی فوتبال زیر ۱۸ سال ایتالیا 1 (۰)
۱۹۹۶ تیم ملی فوتبال زیر ۲۱ سال ایتالیا 2 (۰)
دوران مربیگری
۲۰۰۷–۲۰۰۸ Filadelfia Paradiso (جوانان منطقه‌ای)
۲۰۰۸–۲۰۰۹ Canavese (جوانان کشوری)
۲۰۰۹–۲۰۱۲ باشگاه فوتبال تورینو (دانشجویان کشوری)
۲۰۱۲–۲۰۱۶ باشگاه فوتبال تورینو (Primavera)
۲۰۱۶–۲۰۱۷ باشگاه فوتبال پرو ورچلی
۲۰۱۷–۲۰۱۸ باشگاه فوتبال فروزینونه
۲۰۲۰ باشگاه فوتبال تورینو
  • تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است.

مورنو لونگو (به ایتالیایی: Moreno Longo) (زاده ۱۴ فوریه ۱۹۷۶) سرمربی فوتبال ایتالیایی و بازیکن سابق فوتبال است.

حرفهٔ باشگاهی[ویرایش]

مورنو قبل از عزیمت به تورینو در سال ۱۹۸۷، بازی خود را با تیم جوانان لاسکاریس آغاز کرد، که با او در سال ۱۹۹۵–۱۹۹۵ در سری آ در جریان ۵ بر یک شکست مقابل آث میلان انجام داد.

در همان سال، او قبل از بدست آوردن دو جام دیگر برای تیم اول در سالهای بعد، برنده معتبر Torneo di Viareggio با پریماوا شد. بین سالهای ۱۹۹۵–۹۶، وی ۱۱ بازی در سری آ برای گرانیتا جمع کرد که با سومین پیروزی این باشگاه در سری B به اوج رسید. او ۱۸ بار برای این باشگاه در کادر بازی کرد، اما همچنین به عنوان بخشی از تیم جوانان در مسابقات Torneo di Viareggio درگیر شد، در فینال مقابل AS Bari باخت.

در اوت ۱۹۹۷، او با لوچسه، دوباره در سری B (در ابتدا وام) امضا کرد. او دو فصل در آنجا ماند تا شروع سال ۱۹۹۹ در آنجا اولین بازی خود را انجام داد. در آغاز سال ۱۹۹۹–۰۰، او بازوبند کاپیتانی را برای سمت استان توسکانی پوشید. سپس، در ماه سپتامبر، او به صورت قرضی به Chievo نقل مکان کرد.

او تا سال ۲۰۰۲ در آنجا ماند و جزئی از تیمی بود که اولین بار تبلیغاتی این باشگاه را به سری آ در سال ۲۰۰۱ بدست آورد. در آن فصل، مورنو به شدت مصدوم شد و حضور او فقط به ۱۲ بازی محدود شد. فصل بعد، او به دلیل اثرات آسیب دیدگی هرگز وارد زمین نشد.

در ژانویه ۲۰۰۳، او به کالیاری وام داده شد. در ساردینیا، وی پس از دو سال توقف، به زمین برگشت و همه ۲ بازی را در آوریل، قبل از بازگشت به کیهو، مورد اختلاف قرار داد. جایی که او به‌طور نامحدود در سری C1 به Teramo منتقل شد. او ۵ بار برای Abruzzi بازی کرد، اما در اوت ۲۰۰۴ به اولتراس حمله کرد و تیم را ترک کرد.

او کار خود را در سری C2 با Pro Vercelli و Alessandria ادامه داد و کار خود را در ۳۰ سالگی به پایان رساند.

حرفه بین‌المللی[ویرایش]

در سپتامبر ۱۹۹۶، او برای اولین بار به تیم U-21 ایتالیا فراخوانده شد،[۲] که در آن دو بازی را جمع کرد.

شغل مدیریتی[ویرایش]

در آغاز کار[ویرایش]

او کار مدیریتی خود را در سال ۲۰۰۷ با Giovanissimi Nazionale از Filadelfia Paradiso آغاز کرد و آنها را به یک عنوان منطقه ای سوق داد. سال بعد، وی به Canavese نقل مکان کرد و به مرحله حذفی مسابقات حذفی مسابقات قهرمانی کشور در همان رده سنی صعود کرد.[۳][۴]

در سال ۲۰۰۹، وی به عنوان مدیر آلیوی نازیونالی به تورینو بازگشت و در سال ۲۰۱۲ سرمربی تیم پریماوا شد.[۵][۶] در فصل ۲۰۱۳–۱۴، تیم وی پس از از دست دادن ۴–۳ نهایی در ضربات پنالتی به کیهو، به عنوان دونده در Campionato Nazionale Primavera به پایان رسید.[۷] فصل بعد، او پس از شکست لاتزیو در ضربات پنالتی، تورینو را به عنوان نهمین قهرمانی پریماوا و اولین بازی خود از فصل ۱۹۹۱–۱۹۹۲ هدایت کرد. در سال ۲۰۱۵، او همچنین مقابل لاتزیو سوپرکوپا پریماورا را برد.

منابع[ویرایش]

  1. "Comunicato Ufficiale N. 233" [Official Press Release No. 233] (PDF). Lega Serie A. 23 May 2016. p. 3. Archived from the original (PDF) on 24 September 2021. Retrieved 6 December 2020.
  2. Longo, da Sandreani a Maldini, La Stampa, 28 settembre 1996, pag.32
  3. Al Canavese situazione ancora in alto mare, La Sentinella del Canavese, 29 maggio 2008, pag.36
  4. I Giovanissimi di Longo superano il Novara e accedono alla fase finale, La Sentinella del Canavese, 30 aprile 2009, pag.28
  5. Saraga a Parigi con la Nazionale Under 16 بایگانی‌شده در ۱۳ آوریل ۲۰۱۳ توسط Archive.today Torinofc.it
  6. Settore Giovanile: arriva Bava, Longo promosso in Primavera بایگانی‌شده در ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۵ توسط Wayback Machine Infotoro.it
  7. "Regolamento del Campionato Primavera TIM 2012/2013 – "Trofeo Giacinto Facchetti"" (PDF). legaseriea.it (به ایتالیایی). Lega Nazionale Professionisti Serie A. 13 July 2012. Retrieved 29 January 2014.[پیوند مرده]