معاف امندان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
معاف امندان
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانگیلان
شهرستانصومعه‌سرا
بخشبخش مرکزی
دهستانطاهرگوراب
مردم
جمعیت۹۹ نفر (سرشماری ۹۵)
کد آماری۰۱۱۴۳۸

معاف امندان یکی از زیباترین و سرسبز ترین بخش های استان گیلان به شمار میرود.معاف امندان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان صومعه‌سرا در استان گیلان ایران است. معاف امندان شمالی ترین بخش امندان می باشد که در کنار جاده صومعه سرا به ضیابر قرار گرفته است.

در این روستا محصولاتی مانند برنج ، چوب صنوبر کشت میشود. برنج معاف امندان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است . چوب صنوبر هم یکی از با کیفیت ترین چوب هاست که هر دوی آنها یعنی برنج و چوب به خارج از ایران صادر میشود.

جمعیت[ویرایش]

این روستا در دهستان طاهرگوراب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۱۱ نفر (۷۲خانوار) بوده‌است.

آمار نشان داده که در سال 1395 جمعیت این روستا 600 نفر و نزدیک به 174 خانوار بوده است .البته جمعیت این روستا تا به کنون بسیار بیشتر شده . چون از لحاظ تکنولوژی و امکانات پیشرفت قابل توجهی داشته

موقعیت جغرافیایی[ویرایش]

روستای معاف امندان جزوی از دهستان شاندرمن است. روستا از نظر دسترسی خوبی دارد و از طریق جاده آسفالته به شهرهای ماسال، صومعه‌سرا، ضیابر، رشت و سراوان متصل است .

جاهای دیدنی[ویرایش]

  • رودخانه معاف امندان: رودخانه معاف امندان یک رود بسیار زیبا و جذاب دارد که از بین این روستا عبور میکند
  • جنگل‌های معاف امندان: جنگل های بسیار زیبایی در اطراف معاف امندان وجود دارد که زیبایی خاصی به آن داده است.
  • تالاب معاف امندان : در نزدیکی معاف امندان تالاب بسیار زیبایی وجود دارد که گونه های مختلف پرندگان در آن وجود دارد.
  • آبشار معاف امندان: آبشار معاف امندان یکی از زیباترین ابشار های ایران و شمال محسوب میشود و جذابیت خاصی به این روستا بخشیده است.

منابع[ویرایش]

  • «نتایج سرشماری ایران در سال ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲.