مدیریت نادانی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

مدیریتِ نادانی یا مدیریتِ ناآگاهی گونه‌ای مدیریتِ دانش در سازمان‌ها است و ما را به درکِ مفهومِ ناآگاهی در یک سازمان هدایت می‌کند.[۱]

توصیف[ویرایش]

مفهومِ مدیریتِ ناآگاهی از سوی جان اسرایلیدیس، راسل لاک و لوییس کوک از دانشگاهِ لوییبرو اینگونه توصیف شد:

مدیریتِ ناآگاهی به روندِ کاوش، جستجو، یافتن و فهمِ ناآگاهی و مدیریتِ آن در بیرون و درونِ سازمان از راهِ فرایندی مدیریتی و مناسب برای درکِ خواسته‌های کنونی و آیندهٔ سازمان، طراحیِ سیاست‌های بهتر و دستیابی به اهدافِ سازمانی و حفظِ مزیت رقابتی است.[۲]

مدیریت دانش[ویرایش]

مدیریت دانش، رویکردی یکپارچه به شناسایی، کسب و استخراج، بازیابی، ارزیابی، تسهیم و خلق کلیه منابع دانش سازمان است به گونه‌ای که سازمان را در جهت دستیابی به اهداف سازمانی کمک نماید. هدف مدیریت دانش برقراری ارتباط بین خبرگان و افراد مجرب سازمان با افرادی است که نیاز به دانش خاصی را دارند. ایجاد چنین ارتباطی به کمک فرایندها و ابزارهای مدیریت دانش تسهیل می‌گردد. موفقیت در زمینهٔ مدیریت دانش نیازمند ایجاد یک محیط جدید کاری می‌باشد، که دانش و تجربه بتوانند به راحتی تسهیم شوند.

جستارهای وابسته[ویرایش]

پانویس[ویرایش]

  1. Deschene, Lori (December 12, 2007). "How to Manage Ignorance; Inside the Book Peter Drucker Never Wrote". CBS News. Retrieved April 25, 2012. {{cite web}}: External link in |publisher= (help)
  2. Israilidis, J. ; Lock, R. ; Cooke, L. (2012) Ignorance Management: An Alternative Perspective on Knowledge Management in Multinational Organisations. In Proceedings of the 13th European Conference on Knowledge Management, Cartagena, Spain, 6–7 September, pp.493-501, ISBN 978-1-908272-63-8.

خوانشِ بیشتر[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]