مدفون (بریکینگ بد)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
«مدفون»
قسمت بریکینگ بد
والتر درحال دفن کردن پول‌هایش است.
شمارهٔ قسمتفصل ۵
قسمت ۱۰
کارگردانمیشل مک‌لارن
نویسندهتوماس اشنوز
تهیه‌کنندهدایان مرسر، استوارت ا. لیونس
موسیقی
فیلم‌بردارآرتور آلبرت
تدویناسکیپ مک‌دونالد
شرییدان ویلیامز-سواتلو
تاریخ پخش اصلی۱۸ اوت ۲۰۱۳ (۲۰۱۳-08-۱۸)
مدت۴۷ دقیقه
بازیگر(های) مهمان
گاه‌نگاری قسمت
قبلی →
«پول خون»
← بعدی
«اعترافات»
بریکینگ بد (فصل ۵)
فهرست قسمت‌ها

«مدفون» (به انگلیسی: Buried) دهمین قسمت از فصل پنجم سریال درام تلویزیونی برکینگ بد و ۵۶ امین قسمت کلی این مجموعه است. به نویسندگی توماس اشنوز و کارگردانی میشل مک لارن در ۱۸ اوت ۲۰۱۳ از ای ام سی در ایالات متحده و کانادا پخش شد.

داستان[ویرایش]

در اواخر شب، یک پیرمرد، با جمع‌آوری پولی که جسی دور انداخته بود، کشف کرد که او در زمین بازی پارک شده و غایب در حال چرخش در یک دوربرگردان است. در همین حال، والت پس از رویارویی با هنک، با عصبانیت سعی می‌کند اسکایلر را صدا کند، اما چون هنک قبلاً به او رسیده نمی‌تواند از پس آن برآید. والت با سرعت به سمت کارواش می‌رود، اما اسکایلر قبلاً برای ملاقات با هنک در یک مکان صرف غذا رفته‌است. هنک، با اعتقاد به قربانی شدن اسکایلر، ناخواسته فهمید که سرطان والت دوباره بازگشته است و بدون موفقیت تلاش می‌کند تا از او برای تشکیل پرونده ای علیه او کمک بگیرد. اسکایلر با احساس اینکه هنک اهداف خاص خود را برای کنترل پرونده دارد و والت را به سرعت به دادگاه می‌کشاند، وحشت می‌کند و آنجا را ترک می‌کند.

والت با عصبانیت از رفتن اسکایلر قبل از او به هنک به دفتر ساول می‌رود. وقتی سال سؤال کرد که آیا والت فکر کرده‌است که هنک کشته شده باشد، والت با سخت‌گیری او را گوشزد می‌کند و یادآوری می‌کند که هنک خانواده است. عجله برای پنهان کردن پول او انباشته شده‌است، والت است کوبی و هئول آن را تحویل به او را در درام کانتینر. وی سپس با اتومبیل خود را به منطقه رزرواسیون هند توهاجیلی می‌رسد و تمام روز را در خاکسپاری آن سپری می‌کند. در همین حال، ماری از جنایت والت مطلع شده و از اسکایلر بازدید می‌کند. ماری پس از اطلاع از اینکه اسکایلر قبل از تیراندازی به هنک از فعالیت‌های والت اطلاع داشته‌است، علی‌رغم تلاش اسکایلر اشک آور برای عذرخواهی، به او سیلی می‌زند. ماری در یک تقابل داغ سعی می‌کند با دختر اسکایلر هالی برود. هنک وارد خانه می‌شود و به ماری می‌گوید که هالی را پس دهد. در اتومبیل، ماری به هنک می‌گوید که «باید» والت را بدست آورد.

والت مختصات جی پی اس طبلهای دفن شده را با بلیط قرعه کشی کدگذاری می‌کند، که پس از بازگشت دیر به خانه، آن را روی در یخچال قرار می‌دهد. والت که از پا درآمده است، بدون پاسخ دادن به سؤال اسکایلر، فرو می‌ریزد. وقتی بیدار می‌شود، والت پیشنهاد می‌کند خودش را تسلیم کند به شرطی که پول برای فرزندان آنها نگهداری شود. در عوض، اسکایلر به والت می‌گوید که آنها باید به سادگی ساکت بمانند زیرا هنک هیچ مدرک واقعی ندارد. در جای دیگر، لیدیا در آزمایشگاه صحرای خود با دکلان که اکنون مسئول پخت‌وپز و تهیه مواد غذایی است روبرو می‌شود. او نسبت به ضعف استانداردها و شرایط کاری انتقاد دارد، اما دکلان پیشنهاد وی برای استخدام تاد، محافظ سابق والت را رد می‌کند. به دستور لیدیا، تاد و عمویش جک می‌رسند و قبل از به دست گرفتن عملیات، دکلان و افرادش را در یک تیراندازی یک طرفه قتل‌عام می‌کنند.

اعتقاد بر این است که اگر او سو ظن بی‌دلیل خود را در مورد اینکه هایزنبرگ واقعاً برادر همسرش است، شغل خود را با اداره مبارزه با مواد مخدر به پایان برساند، هنک برای دستگیری والت به مدارکی نیاز دارد. ماری اصرار دارد که تمام DEA را در این مورد قرار دهد، اما از اینکه چگونه ممکن است پاسخ دهند، ابراز نگرانی می‌کند که هنک فوراً افشاگری خود را با آنها در میان نگذاشت. هنک به محل کار خود بازمی‌گردد، جایی که مأمور استیون گومز فاش می‌کند که جسی در حال حاضر بازداشت و تحت بازجویی است. هنک که متوجه ارتباط جسی با والت شد، قبل از ورود به اتاق بازجویی تنها با جسی وقت می‌خواهد.

تولید[ویرایش]

صحنه دفن والت در سرزمین ناواهو است، همان نقطه ای که والت و جسی اولین گروه خود در RV انجام دادند. مختصات GPS که روی دستگاه والت و بلیط قرعه کشی نمایش داده می‌شود در واقع مختصات محل استودیوی آلبوکرکی است که در آن فیلم برکینگ بد فیلمبرداری می‌شود.[۱]

تقدیم[ویرایش]

این قسمت به توماس اشنوز پدر، پدر نویسنده این قسمت تقدیم شد.[۲]

موسیقی[ویرایش]

آهنگی که بیش از حفر والت پخش شده‌است، ریمیکس Chancha Vía Circuito از "Quimey Neuquén" آرژانتینی خوزه لارالد است.[۳]

بازتاب‌ها[ویرایش]

تماشا[ویرایش]

این قسمت در پخش اصلی ۴٫۷۷ میلیون نفر بیننده داشت،[۴] که در مقایسه با ۵٫۹۲ میلیون بیننده پخش اصلی قسمت قبل کمتر بود.

بررسی‌ها[ویرایش]

این قسمت با انتقادات بسیار مثبت منتقدان روبرو شد.[۵] تیوی لاین برای بازی در این اپیزود افتخاری به آنا گان در ویژگی «مجری هفته» داده‌است.[۶]

جوایز[ویرایش]

توماس اشنوز برای این قسمت کاندیدای جایزه انجمن نویسندگان آمریکا برای تلویزیون: درام اپیزودی شد.[۷]

منابع[ویرایش]

  1. Watercutter, Angela (August 19, 2013). "What's the Meaning of Breaking Bad's Lost-esque Lottery Numbers?". Wired.com. Retrieved April 1, 2016.
  2. "'Breaking Bad' Review – 5.10 Buried". TV-Recaps-Reviews. August 18, 2013. Retrieved September 13, 2013.
  3. "Jose Larralde – Quimey Neuquen (Chancha Via Circuito remix)". Soundcloud. August 14, 2010. Retrieved August 22, 2013.
  4. Kondolojy, Amanda (August 20, 2013). "Sunday Cable Ratings: 'Breaking Bad' Wins Night + 'True Blood', 'Keeping Up With the Kardashians', NASCAR, 'Real Housewives of New Jersey' & More". TV by the Numbers. Archived from the original on August 22, 2013. Retrieved August 20, 2013.
  5. "Episode Review: Breaking Bad, "Buried"". Metacritic. August 18, 2013. Archived from the original on 22 August 2013. Retrieved August 19, 2013.
  6. "TVLine's Performer of the Week: Gabriel Macht and Sarah Rafferty". TVLine. August 24, 2013. Retrieved August 25, 2013.
  7. Ausiello, Michael (December 5, 2013). "Breaking Bad, Orange Is the New Black, House of Cards Lead 2014 WGA Nominations". TVLine. Retrieved December 5, 2013.

پیوند به بیرون[ویرایش]