پرش به محتوا

لوکا کاستلاتزی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
لوکا کاستلاتزی

شناسنامه
زادروز
زادگاه ،  ایتالیا
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی
پُست
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
پادووا
برشا
سمپدوریا
اینتر

لوکا کاستلاتزی (به ایتالیایی: Luca Castellazzi) دروازه‌بان کهنه کار ایتالیایی متولد ۱۹ ژوئیه ۱۹۷۵ ذخیره مطمئنی برای خولیو سزار در دروازه اینتر است. او فوتبال را به‌طور حرفه‌ای در تیم مونزا آغاز کرد و سپس در سری سی۱ و سی۲ و سری ب با پادوا و پاسکارا گذراند و به برشا پیوست.

دوران باشگاهی[ویرایش]

برشا:

کاستلاتزی در سال ۲۰۰۰ به تیم تازه صعود کرده برشا پیوست. او اولین بازیش در سری آ را در روز ۲۱ ژانویه ۲۰۰۱ برابر ویچنزا انجام داد. در فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۱ او در دروازه‌بان اصلی تیم بود ولی سال بعد جایش را به متئو سرنی داد. پس از دو فصل قرض داده شدن به رجینا و کاتانیا بالاخره در فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۴ دروازه‌بان اصلی تیم شد و ۳۸ بازی در طول فصل انجام داد.

سمپدوریا[ویرایش]

پس از سقوط برشا به سری ب، در تابستان ۲۰۰۵ به عنوان بازیکن آزاد با قرارداد ۲ ساله به سمپدوریا پیوست و شماره ۱ را از لوئیجی ترچی گرفت. در اولین سال او ذخیره فرانچسکو آنتونیولی معروف بود و تنها ۳ بازی انجام داد.

در دومین فصل حضورش در سمپدوریا جای خود را در ترکیب اصلی محکم، و قراردادش را تا تابستان ۲۰۱۰ تمدید کرد. بعد از مصدومیت در فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ به اینتر پیوست.

اینتر[ویرایش]

در روز ۱۷ ژوئن ۲۰۱۰ کاستلاتزی به قهرمان سری‌آ، کوپا ایتالیا و جام باشگاههای اروپا در فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ پیوست و جانشین فرانچسکو تولدوی کبیر شد.

منابع[ویرایش]