پرش به محتوا

لوئیس هامون (چیرو)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ویلیام جان وارنر
زاده۱ نوامبر ۱۸۶۶
دوبلین، ایرلند
درگذشته۸ اکتبر ۱۹۳۶ (۶۹ سال)
هالیوود، لس آنجلس
نام(های) دیگرچیرو
پیشهاختربین، عددشناس، کف‌بین و نویسنده
همسر(ها)کاترین فلورنس منا بیلزبرو (۱۹۲۹–۱۹۳۶)

ویلیام جان وارنر (زادهٔ ۱ نوامبر ۱۸۶۶ - درگذشتهٔ ۸ اکتبر ۱۹۳۶) که بیشتر با نام لوئیس هامون[۱] معروف به چیرو (به انگلیسی: Cheiro) شناخته می‌شود اختربین و غیب‌دان اهل ایرلند بود. لقب چیرو برگرفته از کلمهٔ cheir[پانویس ۱] به‌خاطر مهارت او در کف‌بینی به او داده شده‌بود.[۲] چیرو یکی از افراد تأثیرگذار بر احیای کف‌بینی، در سال‌های پس از عصر روشنگری به‌شمار می‌آید.[۱] او یک روشن‌بین خودآموخته بود که در سال‌های جوانی و در دوران اقامتش در هند علوم عددشناسی، اختربینی و کف‌بینی را هم فرا گرفت. چیرو با استفاده از آموخته‌هایش پیشگویی‌هایی در مورد افراد مشهور و رخدادهای پیش رو انجام داد که به شهرتش انجامید.

پیش از آن‌که ساکن انگلستان شود مدتی در مصر زندگی کرد و در آن‌جا به شغل کف‌بینی مشغول بود. در آن دوره برای پیشگیری از بروز مشکل با خانواده‌اش، از نام مستعار استفاده می‌کرد. او در سال ۱۸۹۴ اولین کتابش با نام زبان دست چیرو[پانویس ۲] را نوشت و در سال ۱۹۰۰ دنبالهٔ آن با نام راهنمای چیرو برای دست[پانویس ۳] منتشر شد. این دو کتاب، عوامل اصلی احیای کف‌بینی به عنوان یک شکل محبوب از پیش‌گویی در دنیای مدرن بودند.[۳]

پانویس[ویرایش]

  1. در یونانی به معنی دست و ریشهٔ کلمهٔ cheiromancy به معنی کف‌بینی
  2. Cheiro's Language of the Hand
  3. Cheiro's Guide to the Hand

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ «Palmistry». britannica.com. بریتانیکا. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۳-۱۱.
  2. Hatcher Childress, David. Lost Cities & Ancient Mysteries of Africa & Arabia (به انگلیسی). Adventures Unlimited Press. p. ۱۲۶. Retrieved 2019-03-11.
  3. «Cheiro (Count Louis Hamon) (1866-1936)». encyclopedia.com. انسایکلوپدیا دات کام. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۳-۱۱.