پرش به محتوا

فرماندهی ژاندارمری ترکیه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
فرماندهی ژاندارمری ترکیه
مشخصات اجمالی
تأسیس۱۸۳۹[۱]
کارکنان۱۹۶٬۸۶۳ نفر (۲۰۲۰)[۲]
ساختار حوزه عملیاتی
حوزه عملیاتترکیه
مقرآنکارا

Significant operation(s)
وبگاه
jandarma.gov.tr/

فرماندهی ژاندارمری ترکیه (ترکی استانبولی: Jandarma Genel Komutanlığı‎) ژاندارمری زیرمجموعه نیروهای مسلح ترکیه است، که در سال ۱۸۳۹ تأسیس شد.

نیروی انتظامی عمومی مسلح در ترکیه است که در مکان‌هایی خارج از مرزهای استانی و شهرداری منطقه‌ای یا در مکان‌هایی که نیروی پلیس وجود ندارد و در مناطق ساحلی، دریایی و ساحلی که گارد ساحلی وجود ندارد فعالیت انتظامی می‌کند. سازمان ژاندارمری که وظایفی را که در قانون وظایف و اختیارات ژاندارمری شماره ۲۸۰۳ مورخ ۱۳۶۲، قانون وظایف و اختیارات شهربانی شماره ۲۵۵۹ مورخ ۱۹۳۴ و سایر قوانین به آن محول شده انجام می‌دهد، زیر نظر وزارت امور داخله فعالیت می‌کند. واحدهای ژاندارمری؛ در موارد بسیج و جنگ تحت فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه قرار می‌گیرد.

ماموریت‌ها[ویرایش]

فعالیت‌های قضایی

_کشف جنایات و جنایتکاران

_دستگیری جنایتکاران

_ارائه ادله کیفری به مراجع قضایی

_ انجام تحقیقات مقدماتی به دستور مدعی العموم

فعالیت های مدنی

_ اطمینان حاصل شود که خدمات با هدف تضمین ایمنی و امنیت عمومی مطابق با قوانین مربوطه انجام می‌شود.

_حفاظت و حراست بخشی از مرزهای جمهوریه ترکیه

_ انجام خدمات اطلاع‌رسانی به مردم در مورد چگونگی حفاظت جامعه از جرائم نظم عمومی و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از روی آوردن کودکان و نوجوانان به جرم و استفاده در جرم.

_ ارزیابی اطلاعات و آمار جرایم نظم عمومی، انجام تجزیه و تحلیل جرم یا انجام آن و تعیین روش‌های مبارزه با جرم برای پیشگیری از جرایم نظم عمومی با ارزیابی این موارد،

_انجام فعالیت‌های پیشگیری از وقوع جرم،

_ پیشگیری، ردیابی و بررسی قاچاق

_ انجام حفاظت خارجی از مؤسسات کیفری و بازداشتگاه‌ها، انتقال محکومان و بازداشت شدگان به مؤسسات و سازمانهای مختلف به ویژه مراجع قضایی و انجام انتقال بین زندانها.

فعالیت‌های نظامی

_انجام خدمات نظامی که طبق قانون اساسی به آنها مکلف شده‌است.

فعالیت‌های دیگر

فعالیت‌های دیگر ژاندارمری ترکیه: وظایفی مانند حفاظت از تأسیسات و شخصی و امنیت حمل و نقل است که از وظایف قضایی، نظامی و غیرنظامی مستثنی بوده و باید طبق قوانین و مقررات، دستورات و تصمیمات اتخاذ شده انجام شود.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Jandarma Genel Komutanlığı Tarihçesi". Jandarma.gov.tr. Archived from the original on 20 August 2020. Retrieved 27 August 2020.
  2. "TSK Mevcut Personel Sayısını Açıkladı". Aktif Haber. 2 January 2014. Archived from the original on 6 October 2014. Retrieved 27 November 2015.

پیوند به بیرون[ویرایش]