پرش به محتوا

سیتروئن هایپنوس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
Citroën Hypnos
دید کلی
شرکتسیتروئن
تولید2008 (خودروی مفهومی)
بدنه و شاسی
کلاسخودروی شرکتی کراس‌اوور
شکل بدنه5-door خودروی شاسی‌بلند
خودروهای وابستهPeugeot RC Hymotion4
پیشرانه
موتورموتور دیزل and موتور الکتریکی خودروی برقی دوگانه
ابعاد
درازا4900 mm
پهنا2170 mm
بلندی1580 mm

سیتروئن هوپنوس یک کراس‌اوور لوکس سایز متوسط است که توسط سیتروئن در نمایشگاه اتومبیل پاریس ۲۰۰۸ معرفی شده‌است. این مدل از بدنه ۵ درب SUV بهره می‌برد و مجهز به پیشرانه هیبریدی دیزلی با موتور الکتریکی نصب شده در محور عقب است. متمایزترین ویژگی این خودرو فضای داخلی آن، صندلی‌های افست رنگین کمانی و سیستمی است که با تجزیه و تحلیل چهره راننده وضعیت روحی وی را اندازه‌گیری می‌کند و در نتیجه نور اتاق و هوای تازه را تنظیم می‌کند.[۱][۲]

سیتروئن اعلام کرد که موتور دیزلی-هیبریدی در همه مدل‌ها تا سال ۲۰۱۵ در دسترس خواهد بود.[۳]

این خودروی مفهومی در چندین نمایشگاه اتومبیل از جمله جشنواره سرعت گودوود ۲۰۱۱ ظاهر شده‌است.[۴]

برخی از ویژگی‌های استایل این خودرو بعداً در کامپکت اس‌یووی سیتروئن C4 Aircross مبتنی بر میتسوبیشی آروی‌آر ظاهر شد که از نیمه اول سال ۲۰۱۲ در دسترس است و همچنین سیتروئن DS4 و DS5.

منابع[ویرایش]

  1. "Citroën Takes Wraps off Hypnos Concept Car". Bloomberg Businessweek. 9 October 2008.
  2. Joseph, Noah (October 6, 2008). "Paris 2008: Citroen Hypnos concept" (with press release). AutoBlog.com. October 6, 2008.
  3. Penttendy, Marton (5 September 2008). "Forget its sleek coupe styling: Hypnos previews Citroen’s new diesel-hybrid system" بایگانی‌شده در ۲۰۱۲-۱۰-۲۰ توسط Wayback Machine. GoAuto.com. John Mellor. (Australia).
  4. Richard Bremner, Richard (28 June 2011). "Goodwood Festival of Speed 2011: future technology on show". The Daily Telegraph. (UK)