سیاره مرگ

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سیارهٔ مرگ
جلد نسخه کمودور ۶۴
توسعه‌دهنده(ها)آرتیک سافتور
ناشر(ها)آرتیک سافتور
سکو(ها)کمودور ۶۴، زد ایکس اسپکتروم، آمستراد سی پی سی، زد اکس ۸۰، زد اکس ۸۱، آیفون، آیپد[۱]
تاریخ(های) انتشار۱۹۸۱
ژانر(ها)ماجراجویی
حالت(ها)یک نفر
رسانهنوار کاست

ادونچر ای: سیارهٔ مرگ (به انگلیسی: Adventure A: Planet of Death) یک بازی ویدئویی در سبک ماجراجویی است که توسط شرکت آرتیک سافتور تولید و منتشر گردید. این بازی اولین نسخه از مجموعه بازی‌های ماجرایی آرتیک به شمار می‌رفت که در سال ۱۹۸۱ برای رایانه خانگی «سینکلر زد ایکس ۸۰» و «زد ایکس ۸۱» و یک سال بعد (۱۹۸۲) برای اسپکتروم تولید گردید. نسخه کمودور ۶۴ این بازی در سال ۱۹۸۴ و نسخه آمستراد سی پی سی آن نیز در سال ۱۹۸۵ میلادی منتشر شد. در سال ۲۰۱۳ میلادی نیز نسخه‌های بازسازی شده این اثر توسط شرکت Coo Chew Games برای آیپد و آیفون در سطح جهان و به صورت قابل دانلود عرضه گردید.[۱]

گیم‌پلی[ویرایش]

در این بازی شما در نقش خلبان یک فضاپیما می‌باشید که در یک سیاره دورافتاده و ناشناخته سقوط کرده‌است. و باید به دنبال فضاپیما خود بگردید و پس از تعمیر آن از این سیاره فرار کنید. معماهای زیادی هستند که باید آن هارا حل نمایید. این بازی از هیچگونه گرافیک کامپیوتری استفاده نمی‌کند و فقط بااستفاده از متن باید این بازی را انجام دهید. لغات بکار رفته در این بازی ساده بوده و بازیباز باید با استفاده از کلمات مبتنی بر فعل و اسم، بازی را پیش ببرد.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ "لیست کامل تولیدکنندگان و ناشران بازی به همراه تاریخ انتشار نسخه‌های مختلف" (به انگلیسی). موبی‌گیمز. Retrieved 11 March 2016.

پیوند به بیرون[ویرایش]