پرش به محتوا

سقوط هواپیمای نظامی آمریکا (مه ۲۰۱۸)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سقوط هواپیمای نظامی آمریکا (مه ۲۰۱۸)
هواپیمای نظامی مدل سی-۱۳۰
سقوط
تاریخ۲مه ۲۰۱۸
محل حادثهتقاطع اتوبان نزدیک فرودگاه جورجیا
هواگرد
نوعلاکهید دابلیوسی-۱۳۰
شرکت هواپیماییگارد ملی هوایی پورتوریکو
شماره دم۶۵–۰۹۶۸
مبدا پروازفرودگاه بین‌المللی سوننه/هیلتن حعیا
مقصدپایگاه نیروی هوایی دیویس–مونتهن
مسافرین۴
خدمه۵
کشته‌شدگان۹
بازماندگان۰

سقوط هواپیمای نظامی آمریکا در روز چهارشنبه دوم مه ۲۰۱۸ رخ داد. در ساعت ۱۱٫۳۰ به وقت محلی اندکی بعد از پرواز از فرودگاه شهر ساحلی ساوانا در تقاطع اتوبان نزدیک فرودگاه جورجیا یک هواپیمای نظامی سقوط کرد و ۹ نفر سرنشین هواپیما جان خود را از دست دادند. این هواپیما هنگام سقوط در اتوبان با هیچ خودرویی تصادف نکرد.[۱]

شرح حادثه[ویرایش]

روز چهارشنبه ۲ مه ۲۰۱۸ ساعت ۱۱:۳۰ به وقت محلی یک هواپیمای نظامی آمریکا دقایقی بعد از پرواز از فرودگاه شهر ساحلی ساوانا به سمت فرودگاه آریزونا در تقاطع اتوبان ۲۱ نزدیک فرودگاه جورجیا سقوط کرد. این هواپیما متعلق به گارد ملی هوایی پورتوریکو با وجود تعمیرات و رسیدگی‌های مستمر ۵۰ سال عمر داشته و یک هواپیمای قدیمی از نوع سی-۱۳۰ بوده و در آستانه بازنشستگی قرار داشته‌است.[۲][۳]

تلفات[ویرایش]

در این حادثه کلیه سرنشینان هواپیما یعنی ۴ خدمه و ۵ نیروی نظامی کشته شدند. قابل توجه است که هواپیما در هنگام سقوط در اتوبان با هیچ خودرویی اصابت نکرده و کسی صدمه ندیده‌است.

پیشینه[ویرایش]

این پنجمین سانحه هوایی ارتش آمریکا طی یک ماه گذشته بوده‌است. این سانحه اولین سقوط هواپیمای سی-۱۳۰ از ماه ژوئیه ۲۰۱۷ تاکنون است.

منابع[ویرایش]

  1. «سقوط هواپیمای آمریکایی در تقاطع بزرگراه». یورونیوز. ۲ مه ۲۰۱۸.
  2. [سقوط هواپیمای باربری نظامی در آمریکا «http://www.bbc.com/persian/world-43985114»] مقدار |نشانی= را بررسی کنید (کمک). بی‌بی‌سی. ۲ مه ۲۰۱۸. پیوند خارجی در |title= وجود دارد (کمک)
  3. «سقوط هواپیمای نظامی آمریکا در ایالت جرجیا پنج کشته در پی داشت». رادیو فردا. ۲ مه ۲۰۱۸.