سعید نورالهی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سعید نورالهی
زادهٔ۱ فروردین ۱۳۳۰
سراب ، ایران
درگذشت۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ (۶۸ سال)
تهران، ایران
علت مرگسکته مغزی
مدفنبهشت زهرا تهران، قطعه ۳۲۴ ردیف ۱۵۵ شماره ۸۰
ملیتایرانی
پیشههنرپیشه
سال‌های فعالیت۱۳۶۵–۱۳۹۸
فرزندان۶ فرزند

سعید نورالهی (زادهٔ ۱ فروردین ۱۳۳۰ – درگذشتهٔ ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) با نام اصلی سعید نورالهی کلیان بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی بود.

زندگی[ویرایش]

در دوران دبیرستان با انتخاب از طرف نماینده آموزش و پرورش به عنوان بازیگر مشغول به کار شد. وی با بازی در فیلم سینمایی «تشکیلات» به کارگردانی منوچهر مصیری و نویسندگی مهدی ژورک ساختهٔ سال ۱۳۶۵ وارد عرصه بازیگری شد. نورالهی در آثاری همچون فیلم سینمایی «مارمولک»، «لیلی با من است» و سریال تلویزیونی «خانه به دوش» فعالیت داشته‌است. همچنین همکاری با فیلم‌سازانی چون کمال تبریزی، کریم آتشی، پوران درخشنده و اصغر هاشمی ،رضا عطاران را در کارنامه هنری خود جای داده‌است. وی علاوه بر بازیگری در سینما به ایفای نقش در تلویزیون نیز پرداخته و در مجموعه‌های تلویزیونی متعددی حضور داشته‌است.

درگذشت[ویرایش]

سعید نورالهی حوالی ساعت ۵ صبح ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ روز جمعه در بیمارستان امام خمینی به دلیل سکته مغزی و لخته شدن خون درگذشت و همان روز یعنی ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ در بهشت زهرا تهران، قطعه ۳۲۴ ردیف ۱۵۵ شماره ۸۰ به خاک سپرده شد.[۱]

آثار[ویرایش]

فیلم‌ها و سریال‌هایی که سعید نورالهی در آن‌ها نقش داشته‌است:[۲]

فیلم سینمایی[ویرایش]

سریال تلویزیونی[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «سعید نورالهی بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت». خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency. ۲۰۱۹-۰۴-۲۶. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۴-۲۶.
  2. «. : Iranian Movie DataBase سعید نورالهی :». www.sourehcinema.com. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۴-۲۶.