سایمون پرایس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سایمون پرایس
سایمون پرایس در مراسم جایزه موسیقی آریا، سیدنی، ۲۶ نوامبر ۲۰۱۴
اطلاعات پس‌زمینه
زاده۷ مارس ۱۹۷۲ ‏(۵۲ سال)
استرالیا
خاستگاهاسترالیایی
ژانرموسیقی کودکان، تئاتر موزیکال
پیشه(ها)تک‌خوان، خواننده، هنرپیشه
سال‌های فعالیت۲۰۰۲–اکنون
همکاری‌های مرتبطویگلز

سایمون پرایس (انگلیسی: Simon Pryce؛ زادهٔ ۷ مارس ۱۹۷۲)[۱] یک موسیقی‌دان اهل استرالیا است.

وی از سال ۲۰۰۲ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است و از اعضا کنونی گروه موسیقی کودکان ویگلز است و پیش‌تر نیز به‌واسطهٔ مجموعه تلویزیونی «پادشاهیِ پارامیثی» (ویژه کودکان) شهرت داشت.

پدربزرگ و مادربزرگ سایمون پرایس هر دو، خوانندهٔ اپرا بودند و سایمون نیز خوانندگی را از سنین کودکی آغاز نمود. او فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه سیدنی است و تجربه طولانی در زمینهٔ تئاتر موزیکال داشته است؛ از جمله حضور در گربه‌ها، «جادوگران ایست‌ویک» (جان آپدایک)، «شاهکار: موسیقی اندرو لوید وبر»، «اقیانوس آرام جنوبی» (به همراه «اپرا استرالیا») و «باشگاه سان‌شاین». او همچنین بیش از ۱۰۰ مرتبه در نسخهٔ استرالیایی شبح اپرا در نقش «شبح» ظاهر شد. سایمون در تعدادی مجموعه تلویزیونی و فیلم سینمایی نیز حضور داشته است که از آن میان می‌توان به «واترز رَت»، پرستاران و «هانت اِینجلز» اشاره نمود.[۱]

سایمون در سال ۲۰۰۳ بعنوان یکی از خوانندگان اصلی،[۱] به ویگلز پیوست و در برخی سی‌دی‌های آنها اجراهایی داشت. سپس از سال ۲۰۱۱ در تورهای موسیقی گروه، حضور دائمی پیدا کرد و عضو علی‌البدل «موری کوک» شد و سرانجام از ابتدای سال ۲۰۱۳ جایگزین «موری کوک» گردید[۲] و اینک ویگلزِ قرمزپوش است.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ "Meet the Next Generation Wiggles" بایگانی‌شده در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۴ توسط Wayback Machine The Wiggles Official Website. Retrieved 2012-05-20.
  2. Gelineau, Kristen (05-17-2012). "New Wiggles to wear the purple, red and yellow shirts". Chicago Sun-Times. Associated Press. Retrieved 2013-10-27