پرش به محتوا

ریک کاوانیان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ریک کاوانیان
Rick Kavanian (2015)
نام هنگام تولدRichard Horatio Kavanian
زادهٔ۲۶ ژانویهٔ ۱۹۷۱ ‏(۵۳ سال)
مونیخ
ملیتآلمان
پیشهبازیگر، کمدین، پدیدآور، دوبله
وبگاه

ریچارد "ریک" هوراشیو کاوانیان (انگلیسی: Richard "Rick" Horatio Kavanian؛ زادهٔ ۲۶ ژانویهٔ ۱۹۷۱ در مونیخ) بازیگر، صدا‌پیشه، فیلم‌نامه‌نویس، و بازیگر سینما ارمنی‌تبار اهل آلمان است. والدین وی از رومانی به مونیخ مهاجرت کردند.

کاوانیان از سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۴ در مونیخ و آگزبورگ در رشته‌های علوم سیاسی و تاریخ و روانشناسی آمریکای شمالی تحصیل کرد. همکاری او با مایکل هربیگ در سال ۱۹۹۰ آغاز شد، زمانی که هر دو به عنوان نویسنده و سخنران یک برنامه رادیویی کمدی آلمانی کار کردند. در سال ۱۹۹۵ کاوانیان به شهر نیویورک نقل مکان کرد و بازیگری را در موسسه تئاتر لی استراسبرگ آموخت. پس از بازگشت به آلمان ، او چندین نقش را در کنار هربیگ در نمایش کمدی تلویزیونی Easy Bully ایفا کرد. بعد از آن ریک در چندین فیلم کمدی بازی کرد، وی حضور زیادی در تلویزیون داشت و کار خود را به عنوان یک کمدین استندآپ موفق آغاز کرد.

گزیده فیلم‌شناسی[ویرایش]

از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به آثار زیر اشاره کرد.

منابع[ویرایش]

  • [۱] at Avproduction.am بایگانی‌شده در ۶ مارس ۲۰۱۶ توسط Wayback Machine
  • Այվազյան, Հ. Մ. (2005). Ով ով է. հայեր (կենսագրական հանրագիտարան: Երկու հատորով). Vol. առաջին. Երևան: Հայկական հանրագիտարան հրատ.* Galstyan, Siranush (2016). Cinema of Armenia: An Overview. Mazda Publishers, Inc. ISBN 9781568593029.

پیوند به بیرون[ویرایش]