دومین آسایشگاه زیرزمینی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آسایشگاه دوم در منطقه ۱۸ وین Währing

بعد از تأسیس آسایشگاه اول، دومین آسایشگاه به عنوان یک نهاد برای بی خانمان‌ها تحت پوشش کاریتاس وین در منطقه 18 Währing وین تأسیس شد.

موقعیت و معماری[ویرایش]

این آسایشگاه در آدرس Lacknergasse 98 در منطقه Weinhaus واقع است.

ساختمان طراحی شده توسط معمار Jože Plečnik

به صورت بتن فولادی و به سبک نئوکلاسیک بنا شده‌است.

این ساختمان تحت حمایت آثارباستانی است.[۱]

تاریخچه[ویرایش]

یوهان اوانگلیست ساکرل از بنیانگذاران کاتولیکی انجمن حفاظت از کودکان ساختمان فعلی سفارش داده شده را در سال ۱۹۰۷ ساخت و در ابتدا آن به عنوان ایستگاه حفاظت از کودکان استفاده می‌شدند.[۲] در این مهم سیاستمدار خانم ژوسفینه کورز بوار به عنوان مددکار اجتماعی وارد عمل شد.

کاریتاس این ساختمان را در سال ۱۹۸۳ در اختیار خواهر گراتا قرار داد که در آنجا در ابتدا برای حمایت از مردهای بی خانمان مورد پوشش قرار گرفت.

برای حمایت مالی و ایدئولوژیک از راهبه، انجمن بی خانمان خواهر گراتا با کمک رئیس فوق کلیسا نوربرت روث تأسیس شد.

عرضه‌ها[ویرایش]

برای بی خانمان‌های مرد و زن مرکز مراقبت روزانه کاریتاس امکان اقامتی، حمام و شستشو را فراهم می‌کند.

کیسه خواب در صورت لزوم ارائه می‌شود. صبحانه رایگان است و نهار با پول اندکی قابل تهیه است. یک پناهگاه اضطراری به عنوان محل خواب برای زنان نیز موجود است.[۳]

منابع[ویرایش]

  1. "Wien: unbewegliche und archäologische Denkmale unter Denkmalschutz" (PDF). Bundesdenkmalamt. 2018-01-18. Retrieved 2018-11-24. «نسخه آرشیو شده» (PDF). بایگانی‌شده از اصلی (PDF) در ۱۱ آوریل ۲۰۱۸. دریافت‌شده در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۹.
  2. "Johann Evangelist Zacherl – Wien Geschichte Wiki". Retrieved 2018-11-24.
  3. "zweite Gruft". Caritas der Erzdiözese Wien. Retrieved 2018-11-24. بایگانی‌شده در ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۰ توسط Wayback Machine