درگاه:ایالات متحده آمریکا/اقتصاد/۲۲

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد


کارگیل، (به انگلیسی: Cargill) شرکت تولیدکننده مواد غذایی آمریکایی و چندملیتی است، که توسط خانواده کارگیل مدیریت می‌شود و مقر اصلی آن در شهر مینه‌تونکا ایالت مینه‌سوتا قرار دارد.

این شرکت، در سال ۱۸۶۵ بنا نهاده شد و در حال حاضر، از لحاظ میزان درآمد، بعنوان بزرگترین شرکت خصوصی جهان، محسوب می‌شود. اگر سهام این شرکت، بصورت عمومی واگذار شود و کارگیل را یک شرکت عمومی در نظر بگیریم، آنگاه در فهرست فرچون ۵۰۰ با توجه به رتبه‌بندی سال ۲۰۱۳، شرکت کارگیل٬ در رتبه نهم از بزرگترین شرکت‌های عمومی جهان، بعد از شرکت فورد و قبل از والرو انرژی قرار می‌گرفت.

برخی از فعالیت‌های اقتصادی شرکت کارگیل در زمینه خرید، فروش و توزیع انواع غلات، دانه‌های خوراکی و دیگر کالاهای کشاورزی، تولید خوراک دام، تولید موادغذایی، مانند نشاسته، روغن‌های گیاهی و سایر روغن‌های خوراکی، برای استفاده در غذاها و همچنین روغن‌های غیر خوراکی، برای مصارف صنعتی می‌باشد. این شرکت همچنین در زمینه تجارت انرژی نیز فعالیت می‌نماید.

شرکت کارگیل، باقی‌مانده شرکتی متعلق به خانواده‌های کارگیل و مک میلان است، که در حال حاضر ۸۵٪ از سهام آن نیز، متعلق نوادگان دو خانواده بنیانگذار این شرکت می‌باشد. عامل اصلی رشد و توسعه کارگیل، مربوط به سرمایه‌گذاری مجدد، توسط مالکین کمپانی بوده، که این سرمایه، از سود حاصل از خود شرکت، بدست آمده و نه از منابع مالی عمومی کمپانی.


ادامه...