درو کردن (هنرهای رزمی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
Sweep
Using one's leg to sweep an opponent is an important element of many martial arts throws, such as this foot sweep (deashi harai).
نام ژاپنی
کانجی足払い
هیراگاناあしばらい
آوانویسی
Kunrei-shikiasi-barai

دروکردن (جاروکردن) یکی از دو دسته از فنون هنرهای رزمی است. از حالت ایستاده، جاروها پرتاب یا برداشتن هستند که عمدتاً از پاها برای حمله به پاهای حریف استفاده می کنند. بر روی خاک ، جاروکردن ها تکنیک هایی برای معکوس کردن وضعیت گلاویزی از موقعیت دفاعی هستند.

در حالت ایستاده[ویرایش]

هنگام ایستادن، این تکنیکی است که برای بردن حریف به زمین با ضربه پاهای او از زیر آنها استفاده می شود، بنابراین به عنوان پرتاب یا انداختن طبقه بندی می شود. نیروی جاروکردن یا عمود بر پای حریف اجرا می شود یا در اثر برخورد با پا بالا می رود و پا را از روی زمین بلند می کند. می توان از جارو برای بردن حریف به زمین استفاده کرد یا به سادگی می تواند تعادل حریف را به اندازه کافی بر هم بزند تا یک فضای کافی برای مشت یا لگد ایجاد شود. در ژاپنی به آن آشی بارای (به انگلیسی : ashi-barai) می گویند.

در حالت خاک[ویرایش]

Push sweep demonstration

جارو زدن، زمانی که در زمینه نبرد خاک به آن اشاره می‌شود، تکنیکی است که برای انتقال از موقعیت خنثی یا دفاعی به موقعیت غالب استفاده می‌شود، مانند حرکت تمرین‌کننده از گارد حریف به فول گارد ، از این رو اصطلاح جایگزین «معکوس کردن» است. به عنوان تسلط مواضع معکوس شده است.

Push Sweep[ویرایش]

تکنیک Push Sweep یکی از جاروهای دفاعی است که در جیو جیتسو برزیلی توضیح داده شده است. ویژگی اصلی Push Sweep این است که تمرین‌کننده با پای خود زانوی حریف را از زیر آن بیرون می‌کشد، زمانی که تمرین‌کننده حریف را در گارد باز خود دارد. Push Sweep شبیه Scissor Sweep است که از حرکت قیچی پاها برای جارو کردن حریف استفاده می کند، اما جزئیات هل دادن زانوی حریف را از زیر آنها به بیرون اضافه می کند. این جزئیات اضافی زمانی مورد نیاز است که حریف یک پایه گسترده برای جلوگیری از Scissor Sweep نگه می دارد. [۱]

منابع[ویرایش]

  1. "PUSH SWEEP - BRAZILIAN JIU-JITSU". Ultimate Jiu Jitsu. Ultimate Jiu Jitsu. Retrieved April 25, 2020. Just as with the Scissor Sweep, you lay your left leg next to your opponents right knee. But for this sweep your opponent has a wide base and has spread their knees to make the Scissor Sweep difficult.