دانشگاه بحریه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دانشگاه بحریه
جامعه بحریه
Bahria University Headquarters, Islamabad
لاتین: Universidad Naval
نام دیگر
'BU', 'BUIC', 'BUKC', 'BULC', 'BUMDC', 'IPP', 'NCMPR'
شعار به انگلیسی
Discovering Knowledge
نوعدانشگاه دولتی
بنیانگذاری شده۲۰۰۰ (۲۰۰۰)
رئیس دانشگاهVice Admiral Kaleem Shaukat HI(M) (retd.)
دانشجویان10100+[۱]
کارشناسی8000+
تحصیلات تکمیلی2000+
موقعیتاسلام‌آباد، پاکستان
پردیسUrban area
شگون‌نماAnchor
تعلق ورزشی بهHEC, PEC, ACU, NCEAC, NBEAC, PMC, PBC
وبگاه

دانشگاه بحریه (اردو: جامعه بحریه) یا BU، یک دانشگاه بخش دولتی است که در سال ۲۰۰۰ توسط نیروی دریایی پاکستان در جاده شانگریلا، بخش E-8/1 در اسلام‌آباد، پاکستان تأسیس شد.[۲] این دانشگاه دارای پردیس‌هایی در کراچی و لاهور است.

این دانشگاه توسط نیروی دریایی پاکستان تأسیس و به‌صورت نیمه دولتی اداره می‌شود و در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا دانشجو می‌پذیرد.[۳] علاوه بر این دانشگاه بحریه اخیراً برنامه‌های MBBS و BDS خود را برای پردیس اسلام‌آباد نیز راه اندازی کرده‌است. تحقیقات آن در راستای توسعه علوم مهندسی، فلسفه، طبیعی، اجتماعی و پزشکی است. بحریه یک دانشگاه جامع است که دارای برنامه‌های چند رشته‌ای است که شامل علوم بهداشتی، علوم مهندسی، علوم کامپیوتر، علوم مدیریت، علوم اجتماعی، حقوق، علوم زمین و محیط زیست، روانشناسی و مطالعات دریایی می‌باشد. این دانشگاه یکی از برترین موسسات آموزش عالی کشور پاکستان است و از سال ۲۰۱۶ رتبه ۲۳ را در بین ۳۰ دانشگاه برتر و برجسته کشور در «رده عمومی» توسط HEC کسب کرده‌است.[۴] این دانشگاه یکی از اعضای انجمن دانشگاه‌های مشترک المنافع انگلستان است.[۵]

منابع[ویرایش]

  1. "Bahria University Introduction". Archived from the original on 24 اكتبر 2002. Retrieved 2012-01-21. {{cite web}}: Check date values in: |archive-date= (help)
  2. "Bahria University". Google Maps. Retrieved 18 September 2013.
  3. "Bahria University Introduction". Bahria University Introduction. Archived from the original on 27 April 2012. Retrieved 18 September 2013.
  4. "HEC rankings". HEC rankings. Archived from the original on 2016-03-04.
  5. "ACU Members". ACU. Archived from the original on 2013-09-21. Retrieved 2013-09-18.